Vraag


  • ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
Ik zoek een?

Rugged android telefoon met grote batterij. Huidige heeft een 8800mAh batterij en haalt het einde van de dag niet.

Wat is je budget?

liever 300 dan 500, maar als duurder beter is, tja.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Youtube, android auto op de motor, betalen, hotspot etc.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik had een Ulefone 28 pro gekocht, die was na 2 dagen stuk. Nog niet eens mee naar buiten genomen. Begaf het ineens. Teruggestuurd. Fantastische specificaties, maar kwalitatief slecht. Veel mensen met dezelfde ervaring.

Ik heb nu een blackview bl9000 pro. Eind vorig jaar gekocht. De software (dokeos) is zo slecht, dat er niet mee te werken valt. Heel veel dingen werken niet, zoals hotspot, android auto, apps blijven niet aan, alarm functie werkt daardoor niet, home assistant app werkt daardoor niet, etc.

Ik had hiervoor jarenlang een Ulefone Armor 13, de perfecte telefoon (op gebrek aan 5g na). Maar de ABN Amro zei dat als ik niet een nieuwere Android had, de bankieren app zou stoppen, dus ik moest upgraden.

In de pricewatch kom ik weinig tegen terwijl internet vol staat met telefoons waarvan ik betwijfel of het iets is.

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik wil een telefoon met een iets grotere batterij. 7.000-14.000mAh, boven de 14.000 worden ze te dik.
Stock android
Google pay
5G
Dual sim
Rugged (ik laat mijn telefoon 10 keer per dag vallen)
Het liefst met draadloos opladen, dat heb ik met mijn huidige telefoon helaas niet.
Het maakt niet uit of uit het magazijn van van Amazon, Temu, Ali, etc komt.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alle reacties


  • Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:26
ipv rugged, kijk eens naar een rugged case. Die van Otterbox zijn enorm goed en geven je daardoor mee keuze vrijheid.

  • Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:38
Kijk 'ns bij Cubot
Ontzettend stevige phones met lange accuduur.
Heb ze al jaren, niet de allernieuwste soc's en camera's, maar meer dan voldoende voor mij.
En de prijs valt ook alleszins mee.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former


  • ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
Frontysco schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:17:
ipv rugged, kijk eens naar een rugged case. Die van Otterbox zijn enorm goed en geven je daardoor mee keuze vrijheid.
Rugged case is opzich een goede optie. Otterbox niet, die doen vooral Apple en Samsung. Apple kan ik in mijn situatie helemaal niets mee en Samsung is voor zover ik zie echt heel duur. Maar ik sta wel open voor een rugged hoes. Ik heb nu ook een rugged hoes om mijn rugged telefoon heen, om het scherm te beschermen.

  • ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
Yaksa schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:21:
Kijk 'ns bij Cubot
Ontzettend stevige phones met lange accuduur.
Heb ze al jaren, niet de allernieuwste soc's en camera's, maar meer dan voldoende voor mij.
En de prijs valt ook alleszins mee.
Cubot kwam ik ook tegen, maar hebben die niet dezelfde problemen? Het grootste probleem met die Chinese Rugged telefoons (inclusief Honor) is de zeer agressieve batterij management, waardoor apps constant uitgezet worden. Ik kwam namelijk daarnet de Honor Magic8 Lite tegen en op papier met een goede hoes zou het een perfect toestel zijn, maar de reviews zijn nogal deprimerend als ik zie dat ook Honor doet aan custom overlays en zeer agressief batterij management.

Van Cubot is zo te zien de kingkong x pro de "beste" optie, maar die is redelijk oud en heeft android 14 en ik ben bang dat de ABN Amro binnenkort gaat zeggen dat ik weer een nieuwe telefoon moet kopen. De kingkong 11 zag ik ook maar die staat, voor zover ik begreep, vol met bloatware. Ik vind het lastig.

  • 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
Samsung duur? de S xx ultra wel ja, maar als je gewoon een A56 / A57 pakt, die zijn tussen 300 en 400, prima bedrag denk ik zo.

Natuurlijk, als je een xiaomi achtige koopt krijg je voor 400 meer mobiel, maar iets moeilijker hoesjes zoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door 99ruud99 op 24-06-2026 13:14 ]


  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Alle Chinese 'rugged'-toestellen staan vol met bloatware, dus je zult keuzes moeten maken...
Qua softwaresupport moet je ook niet op teveel support rekenen, ook dat is iets wat zo 'werkt' bij de Chinezen.

Oftewel, als je kiest voor rugged en grote accu, dan ga je op andere gebieden (flinke) compromissen doen.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit


  • ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
99ruud99 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:14:
Samsung duur? de S xx ultra wel ja, maar als je gewoon een A56 / A57 pakt, die zijn tussen 300 en 400, prima bedrag denk ik zo.

Natuurlijk, als je een xiaomi achtige koopt krijg je voor 400 meer mobiel, maar iets moeilijker hoesjes zoeken.
Ah ok, ik ken samsung vooral als een premium highend duur merk dus het zat niet eens op mijn radar. Ik kwam het ook niet tegen met zoeken want de A56/57 hebben hele kleine batterijen.

  • JackDaniels
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:24
Heb je al eens gekeken naar Motorola's? Ik heb zelf geen Android telefoon meer, maar ik heb een aantal Motorola's gehad (G5 etc.) en die waren echt prima. Bijna stock android, geen bloatware, nette prijs. Ik zie dat er nu een Moto G57 Power is met 7000mAh. Helaas niet rugged, maar als je een goede hoes opsnort, zou dit wellicht te overwegen zijn.

  • Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:38
ArawnofAnnwn schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:10:Cubot kwam ik ook tegen, maar hebben die niet dezelfde problemen? Het grootste probleem met die Chinese Rugged telefoons (inclusief Honor) is de zeer agressieve batterij management, waardoor apps constant uitgezet worden.
Van Cubot is zo te zien de kingkong x pro de "beste" optie, maar die is redelijk oud en heeft android 14 en ik ben bang dat de ABN Amro binnenkort gaat zeggen dat ik weer een nieuwe telefoon moet kopen. De kingkong 11 zag ik ook maar die staat, voor zover ik begreep, vol met bloatware. Ik vind het lastig.
Ik heb nu alweer zo'n 6 maanden een Kingkong X Pro, en die heeft toch echt Android 15.
Bloatware ben ik nog niet tegengekomen en als je de ontwikkelaarsopties van het toestel aanzet (dat kan heel simpel) dan kun veel meer instellen. Batterijmanagement is ook zelf in te stellen, ik doe bijna 3 dagen met een lading. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik mijn telefoon hoofdzakelijk gebruik om te bellen, appen en buitenradar en NOS.nl te bekijken. Ik kijk niet urenlang naar films op mijn phone en speel ook geen intensieve games. Hiervoor had ik een Cubot Quest en die heeft het bijna 6 jaar volgehouden zonder krassen/barsten (wel een hoesje), ondanks dat ik veel buitenwerk (groenonderhoud) doe.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former


  • 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
Maak eerst eens een lijstje met eisen, want enkel rugged zegt niet zoveel :)

Hoe lang moet je batterij meegaan?
Welke afmetingen accepteer je (incl hoes)
Moet camera beter zijn dan een raboscanner?
etc...

  • Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:38
99ruud99 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:33:
Maak eerst eens een lijstje met eisen, want enkel rugged zegt niet zoveel :)

Hoe lang moet je batterij meegaan?
Welke afmetingen accepteer je (incl hoes)
Moet camera beter zijn dan een raboscanner?
etc...
Lees de topic start, daar staat wel iets meer dan enkel rugged |:(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former


  • 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
Yaksa schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:40:
[...]

Lees de topic start, daar staat wel iets meer dan enkel rugged |:(
Klopt, maar geen afmetingen, iets waar meeste mensen wel op kijken, enkel "te dik".

ps, 7000 mAh van een slecht geoptimaliseerd besturingssysteem kan zomaar korter meegaan dan 5000 mAh van een goed geoptimaliseerd systeem, dus beter "2 dagen uithouden" oid gebruiken :)

[ Voor 25% gewijzigd door 99ruud99 op 24-06-2026 13:42 ]


  • Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:38
99ruud99 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:41:
[...]

Klopt, maar geen afmetingen, iets waar meeste mensen wel op kijken, enkel "te dik".

ps, 7000 mAh van een slecht geoptimaliseerd besturingssysteem kan zomaar korter meegaan dan 5000 mAh van een goed geoptimaliseerd systeem, dus beter "2 dagen uithouden" oid gebruiken :)
Staat er wel, hij heeft nu een Blackview BL9000 Pro. De afmetingen van deze telefoon zijn: 179,5*82,6*17mm. Dat is niet bepaald dun of klein te noemen. Overigens is het meestal wel zo dat wanneer je een grote accu wilt dat dan het toestel ook wat dikker wordt. Of je moet kapitalen uit gaan geven voor de allernieuwste accutechniek, die zijn wat 'dunner'.
De King Kong X Pro die ik heb heeft een accu van 10.200, gaat echt lang mee. Is ook mede afhankelijk hoe je je scherm instelt qua helderheid en afschakelen. Kwestie van optimaliseren, en de Android versie die Cubot gebruikt is niet dichtgetimmerd, daar kun je zelf veel regelen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former


  • yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:13
al eens naar Hammer gekeken?

  • gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerst een goede rugged case en screen protector vinden (bijvoorbeeld Mous), en dan de telefoon uitzoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.


  • KeesX
  • Registratie: Januari 2026
  • Niet online
ArawnofAnnwn schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:10:
Van Cubot is zo te zien de kingkong x pro de "beste" optie, maar die is redelijk oud en heeft android 14 en ik ben bang dat de ABN Amro binnenkort gaat zeggen dat ik weer een nieuwe telefoon moet kopen. De kingkong 11 zag ik ook maar die staat, voor zover ik begreep, vol met bloatware. Ik vind het lastig.
Ik heb ca 2020 van Cubot een KingKong Mini gehad. Was lekker klein (te klein eigenlijk bleek naderhand) en voldeed goed aan wat ik ermee wilde doen: vooral mijn hoortoestellen op afstand kunnen bedienen, zonder een heel zwaar toestel te hoeven meesjouwen.

Helaas was de vreugde maar van korte duur, want het toestel heeft daarna geen enkele veiligheidsupdate gehad, laat staan dat er een nieuwere versie Android gedownload kon worden, anders dan door het OS te hacken (waar ik niet goed in ben en geen zin in heb). Bovendien was het OS dat er op stond (Android 9) eigenlijk al zwaar verouderd toen ik hem kocht, maar omdat ik die markt niet zo erg volgde, had ik daar geen idee van.

Na een jaar of wat was het uit met de pret: de app van het hoortoestel (en ook nog andere apps) wilde niet meer werken op dat toestel.

Misschien is het tegenwoordig beter gesteld met updates en upgrades van toestellen die rechtstreeks uit die verre landen hier geïmporteerd worden. Met een officiële Samsung was ik in elk geval daarna beter af, die krijgt zeker een aantal jaar nog updates/upgrades.

Het is daarom erg belangrijk in de gaten te houden welke policy de fabrikant er op na houdt voor wat betreft uodates.

  • ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
KeesX schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:33:
[...]

Ik heb ca 2020 van Cubot een KingKong Mini gehad. Was lekker klein (te klein eigenlijk bleek naderhand) en voldeed goed aan wat ik ermee wilde doen: vooral mijn hoortoestellen op afstand kunnen bedienen, zonder een heel zwaar toestel te hoeven meesjouwen.

Helaas was de vreugde maar van korte duur, want het toestel heeft daarna geen enkele veiligheidsupdate gehad, laat staan dat er een nieuwere versie Android gedownload kon worden, anders dan door het OS te hacken (waar ik niet goed in ben en geen zin in heb). Bovendien was het OS dat er op stond (Android 9) eigenlijk al zwaar verouderd toen ik hem kocht, maar omdat ik die markt niet zo erg volgde, had ik daar geen idee van.

Na een jaar of wat was het uit met de pret: de app van het hoortoestel (en ook nog andere apps) wilde niet meer werken op dat toestel.

Misschien is het tegenwoordig beter gesteld met updates en upgrades van toestellen die rechtstreeks uit die verre landen hier geïmporteerd worden. Met een officiële Samsung was ik in elk geval daarna beter af, die krijgt zeker een aantal jaar nog updates/upgrades.

Het is daarom erg belangrijk in de gaten te houden welke policy de fabrikant er op na houdt voor wat betreft uodates.
Ja dat soort geintjes blijven ze doen. Erg jammer. Sommige van die fabrikanten zouden zonder veel moeite de hele europese markt kunnen overnemen. Echter kiezen ze er bewust voor dat niet te doen, door custom versies van Android te maken wat alleen maar problemen oplevert en slechtere QC (kijkt naar Ulefone). Als ze stock Android gebruiken zonder allemaal speciale batterij management meuk, andere UI, lading apps die niemand wil, dan zouden die telefoons op elke hoek van de straat verkocht worden. De hele reden dat ik een telefoon met een grote batterij wil, is omdat ik die apps aan wil hebben.

Ik wil urenlang YouTube aan hebben staan, als navigatie in de autohouder tijdens autorijden, of Android Auto op de motor en brommer. Maar zelfs dat is lastig met die Chinese toestellen. Van die basis dingen die zouden moeten werken. Huidige heeft veel problemen met hotspot dat niet/nauwelijks werkt, Android Auto dat niet werkt, apps die hard uitgezet worden tegen mijn wil in.

De westerse fabrikanten kiezen er dan weer voor om toestellen te beperken. Leuk zo'n Samsung S24/A57, maar ze vergeten er een fatsoenlijke batterij in te stoppen en de meeste normale toestellen stoppen ze geen draadloos opladen in. Ik heb in het verleden meerdere telefoons vervangen vanwege een defecte (uitgelubberde) USB poort.

Honor Magic8 lite is tot nu toe de "beste" maar ook daar heb ik twijfels over. Geen draadloos laden uiteraard, want dan moet je bijna 1000 euro meer betalen voor praktisch hetzelfde toestel (Magic8 Pro) met draadloos laden..

Honor X70 refresh schijnt een nog beter toestel te zijn, maar alleen voor Chinese markt gemaakt. Zelfs ome Ali verkoopt die niet.


Frustrerend. Erg frustrerend.

  • Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nou ja het is er wel maar kost meer dan dat je eraan wil uitgeven. Ik zou óf je eisen, óf je budget bijstellen :) Nu wil je een "champagne lifestyle on lemonade money". En voor wat betreft die Redmagic: je telefoon uit China halen is natuurlijk beveiligings-/privacytechnisch gezien een ramp.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.


  • ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
gambieter schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:27:
Eerst een goede rugged case en screen protector vinden (bijvoorbeeld Mous), en dan de telefoon uitzoeken.
Otterbox maakt voor bepaalde toestellen. Mous ook. Maar dan? Dat is omgekeerd zoeken. Ze maken ze niet voor toestellen met middelgrote accu's. Samsung, Google en Apple vallen bij mij af. Apple uberhaupt, daar kan ik niets mee, Samsung heeft geen middelgrote accu's, Google heeft geen middelgrote accu's.

  • ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
Thijsmans schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:21:
Nou ja het is er wel maar kost meer dan dat je eraan wil uitgeven. Ik zou óf je eisen, óf je budget bijstellen :) Nu wil je een "champagne lifestyle on lemonade money". En voor wat betreft die Redmagic: je telefoon uit China halen is natuurlijk beveiligings-/privacytechnisch gezien een ramp.
Ik heb geen enkele moeite om een Chinese telefoon te hebben. Zeker op privacy gebied niet, dan heeft dat eerder mijn voorkeur boven merken als Google en Apple, maar dat is een andere discussie. Ik gebruik al pakweg 13 jaar Chinese toestellen, helaas gaat de kwaliteit de laatste paar jaar hard achteruit.

  • FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ArawnofAnnwn schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:33:
[...]

Ik heb geen enkele moeite om een Chinese telefoon te hebben. Zeker op privacy gebied niet, dan heeft dat eerder mijn voorkeur boven merken als Google en Apple, maar dat is een andere discussie. Ik gebruik al pakweg 13 jaar Chinese toestellen, helaas gaat de kwaliteit de laatste paar jaar hard achteruit.
Heb je al eens naar Crosscall gekeken? De Core-M6 zou binnen je budget vallen, alleen is de accu 4950mAh. Android 15 (met updates tot Android 20) en draadloos laden. Is, als ik het goed heb, een Frans merk.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.


  • Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:38
KeesX schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:33:
[...]Ik heb ca 2020 van Cubot een KingKong Mini gehad. Was lekker klein (te klein eigenlijk bleek naderhand) en voldeed goed aan wat ik ermee wilde doen: vooral mijn hoortoestellen op afstand kunnen bedienen, zonder een heel zwaar toestel te hoeven meesjouwen.
Helaas was de vreugde maar van korte duur, want het toestel heeft daarna geen enkele veiligheidsupdate gehad, laat staan dat er een nieuwere versie Android gedownload kon worden, anders dan door het OS te hacken (waar ik niet goed in ben en geen zin in heb). Bovendien was het OS dat er op stond (Android 9) eigenlijk al zwaar verouderd toen ik hem kocht, maar omdat ik die markt niet zo erg volgde, had ik daar geen idee van.
Na een jaar of wat was het uit met de pret: de app van het hoortoestel (en ook nog andere apps) wilde niet meer werken op dat toestel.
Misschien is het tegenwoordig beter gesteld met updates en upgrades van toestellen die rechtstreeks uit die verre landen hier geïmporteerd worden. Met een officiële Samsung was ik in elk geval daarna beter af, die krijgt zeker een aantal jaar nog updates/upgrades.
Het is daarom erg belangrijk in de gaten te houden welke policy de fabrikant er op na houdt voor wat betreft updates.
Beetje apart om een toestel af te kraken vanwege een oudere versie van Android wat je zelf voor de aankoop natuurlijk makkelijk na had kunnen gaan. En die upgrades naar een nieuwere versie van Android heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Wanneer je nu een Chinees toestel met Android versie 15 koopt dan ben je minimaal 5 tot 7 jaar verder voordat de bank gaat zeggen dat die versie niet meer wordt ondersteund. Tegen die tijd is het waarschijnlijk toch al tijd voor een nieuwe. Dan kost zo'n Chinese telefoon (ongeveer) 75 euro per jaar.
Veiligheidsupdates worden steeds vaker door Chinese fabrikanten aangeboden, ik heb er (dacht ik) al 2 gehad. Overigens vraag ik me af of die veiligheidsupdates echt zo belangrijk zijn. Bij mijn vorige telefoon nooit een gehad en ik kan niet zeggen dat mij dat ooit problemen heeft opgeleverd.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former


  • DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ArawnofAnnwn schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:11:
Huidige heeft een 8800mAh batterij en haalt het einde van de dag niet.
Accu capaciteit zegt niet alles, als er een nogal (verouderde) inefficiënte CPU inzit die voor lange periodes op 100% draait kan een 3000mAh accu langer meegaan met een CPU die maar af en toe op max gaat en/of low power cores heeft voor achtergrond taken.
Pagina: 1