nieuws in het kort is de titel, maar dan veel langer.

Pagina: 1
Acties:

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:48
Artikel: nieuws: KPN past telemarketingpraktijken aan na tik op vingers door toezichth...
Auteur: @JaspB

Leuk artikel hoor, maar ik weet ff niet zo goed wat ik nu met de korte variant moet. Ik krijg een blauw TLDR, maar daar staat dan dit:
Dit nieuws in het kort
  • KPN schond regels voor telemarketing, ontdekte de ACM.
  • De toezichthouder tikte het telecombedrijf hiervoor op de vingers.
  • Het verbetertraject voor KPN's telemarketing is nu afgerond, meldt de ACM.
Als ik heel eerlijk ben is het enige nieuwe wat niet al in de titel staat daar dat ACM het ook af vind.

Wat ik daar liever had gezien is dan wat ze nou precies deden wat niet mocht. want dat weet ik nog steeds niet 🫣

ik vind het een leuke om mee te testen hoor, maar ik was wel verbaasd over de inhoud. Het is echt de titel, maar dan langer. Dus goeie titel?

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:25

JaspB

Nieuwsredacteur
Hm, ik had bij dit nieuwsartikel er voor gekozen om in de intro-alinea al concreet KPN's acties (overtredingen) te noemen. (Waar ik eerst alleen wou noemen/herhalen dat KPN regels voor telemarketing schond.)

Maar de drie punten van dit-nieuws-in-het-kort zijn inderdaad wat herhalend, zo. Ik meende met 'meldt de ACM' aan te geven dat het niet slechts is dat KPN beterschap belooft, of zegt het voortaan anders te gaan doen, maar dat dit onder toeziend oog van de ACM (al) is gedaan. Maar dat kan ook wat beter/duidelijker.

Ik knoop je feedback in mijn oren, voor volgende artikelen!

Dank voor je scherpe blik. 👍

(En dank voor je compliment voor de goede kop die ik erboven had gezet, haha.)