Het grote ComfyUI topic

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ComfyUI? Wat is dat? Dikke kans dat je dat denkt, maar ook dat dat de komende jaren vrij snel gaat veranderen. ComfyUI is een gratis, opensource, geavanceerde tool gericht op het configureren van AI modellen. Het is nodebased, wat betekent dat het een grafische interface is om stukken pythoncode (de 'nodes') te verbinden. Het lijkt voor de leek een complex programma, omdat het dat ook kan worden als je veel controle wil over AI generatie. Maar... wie verder kijkt ziet dat de basis simpel is en eigenlijk iedereen binnen een kwartier zijn eigen afbeelding kan produceren. Het programma is dus een goed voorbeeld van easy to learn, hard to master.

Even een teaser om je te laten schrikken, zo ziet het eruit ;)

Afbeeldingslocatie: https://promptzone-community.s3.amazonaws.com/uploads/articles/an9x13ai188u630u0pc4.jpeg

Dat lijkt een stuk enger dan het is, dus ik neem je even mee!

Wat zijn de mogelijkheden?

ComfyUI is begonnen als tool om met een grafische schil lokale AI modellen te kunnen configureren. De bekende Copilot/ChatGPT/Gemini chatbot die je in de cloud gebruikt is feitelijk een alles-in-één model, ofwel multimodaal model. Je kan er tekst, plaatjes, filmpjes en geluid mee produceren (hoewel met name die laatste 2 energie-intensief zijn). Zeker in de begintijd was dit voor lokale modellen te complex en ontstonden unimodale modellen voor de meest simpele output: taal. Tools die hiervoor geschikt zijn vind je in dit topic. Met de komst van meer krachtige hardware en doorontwikkeling van AI modellen, ontstonden daarna unimodale modellen voor complexere output als video, en dit is waar ComfyUI zich op richt. De mogelijkheden zijn onder andere:
  • afbeeldingen genereren
  • video's genereren
  • muziek genereren
  • 3D modellen
  • spraak genereren
Het mooie is dat bovenstaande lijst steeds meer uitbreidt door de workflowgebaseerde manier van werken. ComfyUI is dus een echte AI 'multitool'. En dat alles gratis en lokaal! Omdat voor complexiteit dure hardware nodig is, zijn er tegenwoordig ook cloudmodellen toegevoegd voor wie er (betaald) mee aan de slag wil op simpele hardware.

Benodigdheden voor lokaal genereren met ComfyUI

Wat je aan hardware nodig hebt is afhankelijk van de complexiteit van de taak. Dat loopt van relatief goed te doen en lage hardware-eisen (afbeeldingen) via spraak genereren (iets lastiger) en muziek of 3D modellen genereren (wordt al intensiever) naar zeer complex met forse hardware-investeringen (video).

Een groffe tabel met een tip om makkelijk en snel te starten met minimale gpu:
TaakMinimale Vram GPUInteressant model om mee te starten
Afbeeldingen 8 GB VRAMFlux 2 Klein 4B distilled of SDXL-light 4B Q4
Video's 16 GB VRAMLTX 2.3 nvfp4; Wan 2.2 14B GGUF BF4
Muziek 4 GB VRAMACE-Step 1.5; Q4
3D modellen10 GB VRAM Hunyuan3D 2.1; W4
Spraak 6 GB VRAMVibeVoice-1.5B Q4
Zoals je ziet staat er steeds een Q4 of (NV)FP4 en een nummer B nummer in de modelnaam. Beide betekenen iets anders.

B = hoeveel miljard parameters (getrainde verbindingen) een model heeft. Hoe hoger, hoe beter. 3B, 4B en 7B zijn vrij gangbare kleine modellen die goed lokaal te draaien zijn. De meest complexe modellen die op consumentenhardware draaien zijn zo'n 27B-35B groot. Voor de beeldvorming; een bekend opensourcemodel als Deepseek V3 heeft 385B.

Q / (nv)fp = Naast het aantal parameters is elk model ook in verschillende kwantisaties. Een basis model is FP16 of BF16, maar door deze te kwantiseren tot Q8 of lager is met behoud van vaak meer dan 90% van de kwaliteit het model met minder vram te gebruiken. Soms doen de makers dat zelf, maar ook veel vrijwilligers plaatsen op sites als HuggingFace kleinere zelf gebouwde versies van opensource modellen. Q4 of fp4 is vaak relatief best goed, maar wel flink kleiner dan het basis FP16 model en de keus waarvoor je gaat. Ook zijn er nog voor nvidia (nvfp) en apple (mlx) geoptimaliseerde modellen.

De mix van parameters en kwantisatie bepaalt hoe groot het model is in gigabytes en dat is belangrijk bij het kiezen van het model. Heb je een 12GB videokaart, dan wil je een model dat in ieder geval niet groter is dan 12GB (met wat marge is 10 vaak al de grens). Ga je er overheen, dan gaat je pc delen van de AI klus in comfyUI offloaden naar het ramgeheugen en ga je al snel 20x langzamer genereren.

Vuistregel; begin met een (nv)fp/q4 model met zoveel mogelijk miljoen parameters dat voor 75% in je vram past. Bijv: Flux Klein 4B nvfp4 is 4 gb groot en past dus keurig in een gpu van 8 gb, is voor vrijwel elke instap grafische kaart een mooi model om mee te starten.

Een makkelijke start

Oei! Dat klinkt complex hierboven! Ja dat klopt, maar is handig voor wie iets meer wil snappen. Gelukkig is heel simpel starten ook weer écht overzichtelijk
  1. Download comfyUI als Desktop variant vanaf www.comfy.org (de officiële site). Pas op dat er veel nepwebsites rondom de comfyUI naam op google te vinden zijn.
  2. Via Youtube kom je echt heel ver met de tutorials. Ik raad aan om hier te beginnen:
Met een kwartiertje heb je hiermee dus zelfs op instap-hardware je eigen eerste afbeelding gegenereerd.

Een goede, maar zéér uitgebreide handleiding vind je op het kanaal van Pixorama. Handleidingen zijn gedetailleerd, maar daardoor wordt alles zeer goed behandeld. Alles wat je maar wil doen (video, afbeelding, muziek etc): van alles staan goede tutorials op het kanaal en ook wordt het zelf verder optimaliseren gedetailleerd uitgelegd. De basiscursus duurt 'maar' 5 uur:
Voor nu even genoeg, ik zal het binnenkort meer gaan uitwerken en waar nodig actualiseren; ik zou zeggen: probeer Comfy eens uit! Alvast veel plezier en stel gerust vragen of help elkaar hier verder :)

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-06-2026 18:16 ]

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:10
Interessant. Best wel een grote leercurve om het initieel op te zetten. Vooral door de vele mogelijkheden.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Het is echt een mooie tool door de enorme instelmogelijkheden. Maar zoals ook gezegd is met een template starten op zich vrij gebruiksvriendelijk en goed te doen, dus de instap lijkt hoger dan hij is.

[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-07-2026 18:26 ]

• Tarkin
Momenteel bezig met het flux.2 dev Tempo-Team te werken. Met 4b parameters.

Chatgpt stelde me eerst een ander model voor dat maximaal krachtig is op mijn hardware (rtx4090) maar de stappen om dat aan de praat te krijgen waren nogal groot voor te nemen. Daarom eerst even de template.

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat die vae en dergelijke doen, maar er zal wel een reden achter zitten.

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maand dezelfde vibe had als 20 jaar geleden, het gevoel van cutting edge en de reuzesprongen die het maakt zijn keer op keer geweldig om te zien!

• DeNachtwacht
  • Niet online
Leuk om te zien dat er meer enthousiaselingen zijn. Flux 2 dev is inderdaad wel een mooie om met een RTX 4090 mee aan de slag te gaan, maar bedoel je niet Flux 2 klein 4b? want dev is volgens mij altijd een 32B model. Bedoel je niet de nvfp4 versie?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:52
DeNachtwacht schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:50:
Leuk om te zien dat er meer enthousiaselingen zijn.
Hier nog 1. Ooit met Automatic 1111 begonnen en toen de overstap naar ComfyUI gemaakt :)

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• Tarkin
DeNachtwacht schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:50:
Leuk om te zien dat er meer enthousiaselingen zijn. Flux 2 dev is inderdaad wel een mooie om met een RTX 4090 mee aan de slag te gaan, maar bedoel je niet Flux 2 klein 4b? want dev is volgens mij altijd een 32B model. Bedoel je niet de nvfp4 versie?
Diffusion Models: Flux-2-Klein-Base-4b en Flux-2-klein-4b

Text Encoders: Qwen_3_4b

vae: flux2-vae

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/448g-Uz_jmf1mTg6WmSN6R6h58U=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/lQHxSG3MdJdzJV95t72hnB7q.png?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-UYzE9vEZs7wxqFyLN9Im_lvU0=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/5S2jwtKFcJi4X3eOb5wOnUP3.png?f=fotoalbum_small

Spiraalkneders en vloerovens heeft hij het nog lastig mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarkin op 06-07-2026 20:31 ]

• DeNachtwacht
  • Niet online
Je zou deze eens kunnen proberen, die past net in je vram en is wel weer een stap omhoog: https://huggingface.co/black-forest-labs/FLUX.2-dev-NVFP4/tree/main

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op maandag 6 juli 2026 @ 21:51:
Je zou deze eens kunnen proberen, die past net in je vram en is wel weer een stap omhoog: https://huggingface.co/black-forest-labs/FLUX.2-dev-NVFP4/tree/main
Je kan een 16GB model ook draaien met een 12GB videokaart, met wat aanpassingen en ietsje meer geduld (ivm memory swapping). Werkt prima, ik draai flux-2-klein-9b met een rtx3060 (12GB) kaart.

Je videogeheugen is dus niet bepalend voor welk model je wil draaien. Volgens mij is dit een algemeen misverstand dat rondwaart op fora...

• DeNachtwacht
  • Niet online
@EverLast2002 Je hebt natuurlijk gelijk dat die modellen wel te draaien zijn, maar het is zeker geen 'algemeen misverstand'. Zodra een model groter is dan je vram gaat er inderdaad memory swappen naar je ddr geheugen, maar dat betekent al vrij snel dat je niet "ietsje meer" tijd verliest: die verschillen kunnen enorm zijn.

Natuurlijk is dat geen probleem als jij af en toe hobbymatig iets doet, maar als je batches van afbeeldingen wil genereren waaruit dan uiteindelijk 1 top afbeelding moet komen dan scheelt het nogal of een model wel of niet in zijn geheel in het vram past. 5 seconden of 1 minuut generatietijd zijn letterlijk de verschillen waar je al snel over praat, dus als je dan uit 30 afbeeldingen de beste wil gaan kiezen kan je uitrekenen wat dat in tijd scheelt.

Kortom idealiter wil je een model dat goed in je vram past want, zeker met een blackwell generatie kaart, ben je dan regelmatig 10 tot zelfs 20x sneller dezelfde afbeelding aan het genereren.

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-07-2026 23:38 ]

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op maandag 6 juli 2026 @ 23:37:
@EverLast2002 Je hebt natuurlijk gelijk dat die modellen wel te draaien zijn, maar het is zeker geen 'algemeen misverstand'. Zodra een model groter is dan je vram gaat er inderdaad memory swappen naar je ddr geheugen, maar dat betekent al vrij snel dat je niet "ietsje meer" tijd verliest: die verschillen kunnen enorm zijn.

Natuurlijk is dat geen probleem als jij af en toe hobbymatig iets doet, maar als je batches van afbeeldingen wil genereren waaruit dan uiteindelijk 1 top afbeelding moet komen dan scheelt het nogal of een model wel of niet in zijn geheel in het vram past. 5 seconden of 1 minuut generatietijd zijn letterlijk de verschillen waar je al snel over praat, dus als je dan uit 30 afbeeldingen de beste wil gaan kiezen kan je uitrekenen wat dat in tijd scheelt.

Kortom idealiter wil je een model dat goed in je vram past want, zeker met een blackwell generatie kaart, ben je dan regelmatig 10 tot zelfs 20x sneller dezelfde afbeelding aan het genereren.
Ben een paar dagen aan de gang met Krea2 Turbo model, en ik heb de rendertijden eens vergeleken met het originele 12GB model en het nvfp4 7GB model : nvfp4 model is 10 seconden sneller.... maar heeft wel last van meer schoonheidsfoutjes in de afbeeldingen dan het 12GB model. Dus tja.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Eens hoor, het kan zeker leuk/nuttig zijn voor die route te kiezen als hobbyist, daarom raadde ik hierboven dus juist ook een nvfp4 variant van een veel beter model (dev ipv klein) aan @Tarkin aan.

De vraag is alleen wat die 10 seconden snelheidswinst is, ga je van 15 naar 5 seconden of van 120 naar 110? In ieder geval is het altijd zo dat je met een 12GB GPU relatief veel tijd verliest met een model van 16GB, omdat ongeveer 6 GB (windows reserveert meestal ook ca. 2 GB) moet worden geoffload en ram is gewoon 8-20x trager dan vram.

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:25:
Eens hoor, het kan zeker leuk/nuttig zijn voor die route te kiezen als hobbyist, daarom raadde ik hierboven dus juist ook een nvfp4 variant van een veel beter model (dev ipv klein) aan @Tarkin aan.

De vraag is alleen wat die 10 seconden snelheidswinst is, ga je van 15 naar 5 seconden of van 120 naar 110? In ieder geval is het altijd zo dat je met een 12GB GPU relatief veel tijd verliest met een model van 16GB, omdat ongeveer 6 GB (windows reserveert meestal ook ca. 2 GB) moet worden geoffload en ram is gewoon 8-20x trager dan vram.
ging van 01m30s naar 01m20s

• DeNachtwacht
  • Niet online
Hoe groot is de text encoder die je gebruikt?

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:48:
Hoe groot is de text encoder die je gebruikt?
ik gebruik de fp8 versie

• DeNachtwacht
  • Niet online
Je zou hier eens kunnen kijken, https://www.reddit.com/r/StableDiffusion/comments/1ujimz2/krea2_gguf_worklfow_for_812gb_vram/

Ik lees ervaringen van mensen die een 1K image in 23 seconden genereren met een 3060. Puur om eens te testen hoe snel je het kan krijgen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:44
FP8 is toch vooral interessant voor 40 en 50 series RTX kaarten?
Voor een 30-series is INT4 of INT8 de betere optie?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:01:
Je zou hier eens kunnen kijken, https://www.reddit.com/r/StableDiffusion/comments/1ujimz2/krea2_gguf_worklfow_for_812gb_vram/

Ik lees ervaringen van mensen die een 1K image in 23 seconden genereren met een 3060. Puur om eens te testen hoe snel je het kan krijgen.
met flux2-klein-9b gebruik ik een GGUF variant die beter gezichten en handen rendered. ik heb de afgelopen tijd behoorlijk wat geexperimenteerd en uitgeprobeerd, maar wat ik al zei, GGUF en nvfp4 geven in mijn use case teveel foutjes (bijv velgen van een auto waar delen van missen, dat soort fratsen). met het "volle" model heb ik dat nooit of zelden.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:40

nFo

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door nFo op 07-07-2026 13:24 ]

• DeNachtwacht
  • Niet online
GarBaGe schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:02:
[...]

Klopt, een INT8 versie zou dan het best zijn want FP8 wordt softwarematig geëmuleerd en is dus trager. Maar ik snap wel wat @EverLast2002 zegt, ook hier geldt als je daarmee een paar seconden sneller bent is het leuk, maar het werkt nu ook. Als je zelf tevreden bent met de verhouding kwaliteit/generatiesnelheid is het goed.

INT8 is natuurlijk weer wél aan te raden als je van exact deze FP8 ook een INT8 kan vinden, maar zo te zien is dit een custom variant dus dan is dat lastiger.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-07-2026 13:48 ]

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:48
Leuk, een topic over ComfyUi, ik maak daar al een tijdje gebruik van. De teaser ziet er inderdaad `afschrikwekkend' uit, maar als je eenmaal doorhebt hoe je op die manier checkpoints en loras kunt integreren en met elkaar kunt verbinden wordt het echt leuk.
Voor video heb ik de beste resultaten met WAN 2.2 behaald: Escape
Het karakter consistent houden is nog best een uitdaging.
Als ik dezelfde prompt LTX 2.3 gebruik krijg ik hele andere, meestal vreemd vervormde, resultaten.
Ik gebruik overigens een RTX 4060TI 16 GB en 64 GB geheugen dat ook volop gebruikt wordt bij het renderen van een video.

[ Voor 10% gewijzigd door ruftman op 07-07-2026 14:33 ]

• EverLast2002
GarBaGe schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:02:
[...]

Heel erg bedankt voor deze tip! Ik heb de Krea2 Turbo int8 versie nu en die is veel sneller!

pass1 fp8: 00m48s > pass1 int8: 00m24s

pass2 fp8: 01m55s > pass2 int8: 01m03s

(ik gebruik 2x KSamplers in mijn workflow, dus met een second pass).

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:01:

Dank voor de link. Ik lees dat res_multistep als sampler ook werkt met Krea2 Turbo, ik ga dit eens proberen. Heb vooral 'euler' en 'er_sde' zitten gebruiken omdat dit in de officiele workflows wordt gebruikt.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Je bent zo te zien met die int8 al een stuk opgeschoten, mooi! En inderdaad past het dus kennelijk alsnog wel goed in het vram zo te zien met 16GB? Dan had je dus toch gelijk.

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:25:
Je bent zo te zien met die int8 al een stuk opgeschoten, mooi! En inderdaad past het dus kennelijk alsnog wel goed in het vram zo te zien met 16GB? Dan had je dus toch gelijk.
met sampler euler i.p.v. res_multistep is ie nog sneller in de 1e pass: 00m17s

inderdaad voelt alles nu ook veel sneller, ik ben zeer tevreden.

ik ben er wel achter dat het heeeeel veeeeeel inlezen is, en heel veel uitproberen en testen. De avonden zijn te kort (mijn vrouw klaagt regelmatig dat ik haar te weinig zie....). Maargoed, dan komt er weer een nieuw model uit en ben je weer volop aan het uitproberen en testen.

• DeNachtwacht
  • Niet online
@EverLast2002 ja dat is het leuke en tegelijk lastige van AI, het gaat allemaal zo snel elke 3 maanden is er wel weer wat nieuws… je leert het en hoop maar moet ook constant bijblijven.

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:45
Ik ben zelf sinds eind 2024 bezig met ComfyUI. Nog een hele fijne plugin om ComfyUI samen met Krita te gebruiken:

https://docs.interstice.cloud/

Main: Ryzen 5950x (PBO 235|170|170,CO,Scalar 4850x16 stable) | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3866-14) | AMD RX 6800 (uv) || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

• Boss429
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-07 19:31
Hier word ik warm van want dit is precies waar ik naar op zoek was om toch maar een duik te nemen in lokale AI. Hartstikke bedankt voor deze mooie stoomcursus! Ik maak afbeeldingen en geanimeerde posters van producten voor de signage TV’s in de shop van mijn vader. Tot nu toe deed ik dat met online tools maar dat begint toch iets te duur te worden. Ik heb zelf een 7900XTX Game PC dus voor zover ik het begrijp heb ik een redelijke videokaart om hiermee aan de slag te gaan.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Jazeker, Flux 2 Klein 9B is een mooi model met jouw hardware zou ik zeggen om lekker snel mee te kunnen experimenteren.

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:45
Ik ben momenteel bezig een complete Lora Training Toolbox te schrijven.

Hiermee kun je straks afbeeldingen van objecten of personen omzetten middels de Toolbox naar een Lora, die je weer kunt gebruiken in ComfyUI.
Open-source overigens

Preview:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B__iQfipxqwMGVY5Ks623vXViD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ty3qxMw4heIxT7kyrwLTY5mg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door DJvL op 12-07-2026 16:23 . Reden: typo's ]

Main: Ryzen 5950x (PBO 235|170|170,CO,Scalar 4850x16 stable) | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3866-14) | AMD RX 6800 (uv) || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

• EverLast2002
Voor de mensen die de INT8 model variant gebruiken (RTX30xx) : ik kwam erachter dat je dan tevens de Diffusion Model Loader (en een eventuele) LoRa stack node OOK moet gebruiken. Zoniet, dan krijg je alleen ruis als eindresultaat. De LoRa voor INT8 zorgt ervoor dat de prompt adherence gehandhaafd blijft. Iemand attendeerde mij erop dat wanneer je de normale LoRa loaders gebruikt en je activeert meerdere LoRa's tegelijk, je prompt/tekst grotendeels genegeerd, dan wel slecht uitgevoerd wordt.

https://github.com/BobJohnson24/ComfyUI-INT8-Fast

https://github.com/SparknightLLC/ComfyUI-INT8-Toolkit

• DeNachtwacht
  • Niet online
EverLast2002 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:08:
Ik ben op zoek naar een ComfyUI node die de prompt weergeeft bij voorkeur ook de sampler en resolution erbij, zodat ik die automatisch in een bestandje heb voor later. Heb al iets geprobeerd uiteraard, maar daar komt een hele lap tekst tevoorschijn over settings en weet ik veel, niks bruikbaars. Als iemand tips heeft, graag...
Je kan die in principe zelf maken door een positieve clip, negatieve clip, ksampler en emty latent image node (even snel met basis voorbeeldje) te maken, en die 4 dan samen selecteren, rechtermuisknop en dan convert to subgraph doen. En daarna rechtermuisknop daarop en dan "edit subgraph widgets". Dan maak je alleen de prompt, width, height en bijv. batch size en steps zichtbaar en heb je je eigen custom node naar eigen wensen gemaakt.

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:22:
[...]

Je kan die in principe zelf maken door een positieve clip, negatieve clip, ksampler en emty latent image node (even snel met basis voorbeeldje) te maken, en die 4 dan samen selecteren, rechtermuisknop en dan convert to subgraph doen. En daarna rechtermuisknop daarop en dan "edit subgraph widgets". Dan maak je alleen de prompt, width, height en bijv. batch size en steps zichtbaar en heb je je eigen custom node naar eigen wensen gemaakt.
Zojuist gedaan. Bedankt voor de uitleg. Maar hoe krijg ik die velden (dus de gebruikte settings) in een tekst bestandje? Vanuit de subgraph kan ik niks doorlussen.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Wat is het precies dat je wil bereiken? Je ziet nu toch in 1x in die subgraph de prompt, sampler en resolutie? En het tekstbestandje heb je al, want de json workflow is... json ;) dus kun je gewoon in een teksteditor openen en daar staan precies die settings dan in.

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:22:
Wat is het precies dat je wil bereiken? Je ziet nu toch in 1x in die subgraph de prompt, sampler en resolutie? En het tekstbestandje heb je al, want de json workflow is... json ;) dus kun je gewoon in een teksteditor openen en daar staan precies die settings dan in.
Snap ik. Mijn idee was om relevante info zoals aantal steps, Sampler, resolutie etc in een overzichtje dat ergens in een node aan de zijlijn staat vd workflow, en waaruit ik 1 op 1 die opsomming kan copy/pasten. Wat ik nu doe is een eerder gemaakt afbeelding drag en droppen in ComfyUI en vervolgens alle settings opzoeken in verspreide nodes en die dan copy/pasten in een forumtopic.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Hmmm, wat je op zich kan doen is alle waarden uit de betreffende zaken trekken.

Dus uit de ksampler haal je de scheduler door die in een primitive te plaatsen
idem met de sampler, height, width etc.

Het mooie van de primitive is dat hij zich automatisch aanpast naar de waarde die erin komt.

Maar echt copy pasten van al die waarden is niet mogelijk volgens mij, dus dit is vooral dan voor je overzicht dat jezelf goed logisch steeds op diezelfde plek de waarden plaatst die jij zelf belangrijk vindt.

Dit zijn echter wel van die typische vibecode dingetjes, je vraagt om een tooltje te maken die uit een afbeelding die waarden haalt en die gestructureerd in 1x weer geeft. Moet vrij makkelijk in elkaar te zetten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-07-2026 22:29 ]

Pagina: 1