Wat gaan jullie in 2027 doen met je overtollige zonneenergie?
In een ander draadje zei een poster dat hij in 2027 de zonnepanelen uit zet bij een overschot. Dit was voor mij de trigger om deze vraag te stellen.
Ik ben zelf al aan het kijken wat voor een energiecontract ik per 1 okt. afsluit. Daarbij valt het op dat teruglevering van zonnestroom in 2027 nagenoeg niets oplevert. Ik kijk naar een 1 jarig vast contract
De enige overweging om de 1000 kWh wel terug te leveren is de netcongestie. Via Zonnedimmer is Enexis bereid om € 0,25 /kWh voor niet geproduceerde stroom te betalen. Echter ik heb nog geen inzicht op welke uren deze regeling geldt.
In een ander draadje zei een poster dat hij in 2027 de zonnepanelen uit zet bij een overschot. Dit was voor mij de trigger om deze vraag te stellen.
Ik ben zelf al aan het kijken wat voor een energiecontract ik per 1 okt. afsluit. Daarbij valt het op dat teruglevering van zonnestroom in 2027 nagenoeg niets oplevert. Ik kijk naar een 1 jarig vast contract
- Greenchoice: € 0,0589 - € 0,0564 = € 0,0025 /kWh
- Engie: € 0,1245 - € 0,1173 = € 0,0072 /kWh
- Eneco: € 0,0676 - € 0,0518 = € 0,0158 /kWh
- Budget Thuis: € 0,0628 - € 0,0453 = € 0,0175 /kWh
- Delta: : € 0,0518 - € 0,0493 = € 0,0025 /kWh
De enige overweging om de 1000 kWh wel terug te leveren is de netcongestie. Via Zonnedimmer is Enexis bereid om € 0,25 /kWh voor niet geproduceerde stroom te betalen. Echter ik heb nog geen inzicht op welke uren deze regeling geldt.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xVGkF0iDnvJ5jecJvH7Y6Hth.jpg?f=user_large)