Toon posts:

proxy server 2.0 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van de proxyserver op een nt4 server kunnen de clients wel gewoon aanloggen op de server en internetten/downloaden. Alleen programma's zoals kazaa,mirc,FTP en de belangrijkste van allemaal natuurlijk :) de koetjes komen niet door de proxy heen :( . Nu heb ik op de proxy server bij de opties winproxy en winsocksproxy enable access control uitgezet zodat de clients dus wel kunnen browsen/downloaden,(p.s. de eerste keer dat ik dit allemaal installeerde was dit + op de clients de proxy (map mspclnt op de nt server geloof ik) te installeren genoeg om alles vanaf de clients te kunnen doen, ook ftp/mirc ect.) Nu heb ik in de securety opties van winsocks- en winproxy zitten klotuh (iets anders kun je het gewoon niet noemen domweg omdat ik zelf niet eens weet wat ik daar precies aan het doen ben :) ) maar kan ik er niet achter komen hoe ik dit opgelost krijg. PLZ help.

p.s. heeft het misschien iets met internet explorer (bij lan setting) te maken? of moet ik het toch echt in de proxy instellingen zoeken.

Verwijderd

Proxy client installeren vanaf de share die is aangemaakt tijdens installatie op de proxy server.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al gedaan natuurlijk. lees mijn vraag nog maar een keer.

p.s. niet beledigend bedoeld hoor smiley.

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Staan de poorten van die diensten wel open op de Proxy?!?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ik moet zeggen dat je verhaal nou niet echt te volgen is..

Maargoed, je kunt dus via IE gewoon werken, andere dingen werken niet?

Programma's zoals mirc, ftp proggies etc, moeten allemaal gewoon werken via de winsock of socket proxy..

Als je voor die opties enable access-control aanzet, kun je per poort aangeven wie er toegang op hebben, en wie niet..
(zo kun je dus mensen bijv. wel ftp, maar geen irc rechten geven etc. Allemaal gebaseerd op de NT-accounts).
Als je standaard iedereen alle rechten geeft, zou het zo moeten werken..

Die proxyclient zorgt er gewoon voor dat je in geen enkel programma meer de proxy-server hoeft aan te geven etc.. Dus ook de instellingen van IE doen er niet meer toe dan..

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Volgens mij helpt het volgende,

Zet bij WWW proxy access control uit

Zet bij Winsock Proxy access control aan en geef everyone alle rechten, je proxy is nu van binnen naar buiten een open deur, maar van buiten naar binnen ben je nog steeds safe.

-----------------
Twynn, sorry voor dubbelpost, jij drukt waarschijnlijk iets eerder op verstuur. Bedoel hetzelfde
-----------------

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Geef bij je ftp of ander programma als proxypoort "winproxy" op. (is altijd wel ergens een menu met zoiets als "send thru proxy"of "use proxy"). Dit is de standaard proxypoort van winproxy.

Ga in het menu van winproxy naar settings (doe het even uit mijn hoofd, maar zoiets moet het zijn) en dan naar protocols. klik op DHCP en daaronder zit een knop. klik hier op, nu zie een txt-file die weergeeft welke computers er in je netwerk zijn. Winproxy heeft wat voorbeelden gemaakt die je eerst moet "uncommenten" (dus haal de // er voor weg) Helemaal onderaan staan twee reeds ingestelde waarden Firewall en (win)Proxy.

Zorg dus dat je computer in de lijst wordt opgenomen, bijvoorbeeld je Koecomputer heb je koe genoemd en hij heeft Ip-nummer 192.168.1.4. In de textfile vul je dan in => Koe = 192.168.1.4. Als dit is gedaan sluit je de file af en winproxy gaat zijn verhaal updaten. Als je nu vanaf de winproxy computer een tracert doet op "koe" dan zie je het ip adres en andersom. Als dat niet zo is heb je een fout gemaakt. (werkt trouwens vanf elke willekeurige computer in je netwerk)

Op de Koe stel je in je programma in "use proxy" met adres winproxy eventueel bij firewall tik je in "firewall" als er alleen om het ip-adres wordt gevraagt dan gebruik je (meestal) 192.168.1.1.

Werkt bij mij allemaal goed!

ik kan alleen niet internetten vanaf de winproxy server, ik moet handmatig uitbellen en winproxy sluit de verbinding na het verstrijken van de idle-time. én dat snap ik nou weer niet :( :(
Pagina: 1