Wij zijn thuis lichtelijk aan het verbouwen en de hoop is dat er ergens de komende 2 jaar nog budget is voor nieuwe dakkappellen aan de voor- en achterkant. Echter, ik zou graag nu alvast een beginnetje willen maken met wat zonnepaneeltjes. Deels om wat aircoverbruik op te kunnen vangen en deels omdat ik het leuk vind om met zulk soort zaken bezig te zijn.
In het kader van experimenteren, ben ik tot de conclusie gekomen dat het best te doen zou moeten zijn om twee paneeltjes op m'n uitbouw te leggen en ik wilde even bij jullie checken of het logisch is wat ik van plan ben:
In het kader van experimenteren, ben ik tot de conclusie gekomen dat het best te doen zou moeten zijn om twee paneeltjes op m'n uitbouw te leggen en ik wilde even bij jullie checken of het logisch is wat ik van plan ben:
- Twee paneeltjes die schuin komen te liggen op het dak met behulp van wat beugels met ballast
- Een omvormer die ik via een kabeldoos met wat wago's op een nieuwe groep aansluit
- Bovenstaande kabeldoos komt losstaand op een nieuwe groep in de garage, die ik samen met nog twee nieuwe groepen (voor 2 airco's) vanuit de meterkast wil trekken met 2.5mm2 kabel per groep in aparte mantelbuizen.
- Afmonteren van de kabels in de meterkast met behulp van automaten laat ik doen door een elektricien
per aspera ad astra
:strip_exif()/f/image/wqOHZ2ubu24scWQhGiFdeEkY.jpg?f=fotoalbum_large)