Hor voor kunststof schuifpui

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:31
Mijn vraag
Al weer twee jaar terug hebben wij onze kozijnen en schuifpui laten vervangen door kunststof. We wilden toen een hordeur bij de schuifpui bijbestellen, maar om redenen die ik nog steeds niet begrijp zei de kozijnenboer dat dat pas na de installatie kon (de horren voor de draaikiepramen konden wel meebesteld worden).

Ik kan ze nu natuurlijk alsnog bellen voor een offerte, maar ik zie dat er ook allerlei online "horren op maat" aanbieders zijn, die beloven dat het allemaal eenvoudig (zelf) te inmeten en installeren is.

Ik zoek hier ervaringen mee. Ik heb niet helemaal twee rechterhanden, maar het lijkt op papier allemaal inderdaad niet zo moeilijk.
  1. Wat zijn argumenten om het wel of niet zelf te doen?
  2. Zijn er nog compatibiliteitszaken waar ik rekening me moet houden (i.e. als ik een willekeurige hor bestel, past die dan niet zo goed/slecht als wat mijn kozijnenboer gaat leveren)?
  3. Als ik het zelf ga doen, zijn bepaalde leveranciers wel of niet aan te bevelen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Kunstof schuifpui zviw van Kömmerling.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een heleboel zoekhits op "horren op maat voor schuifpui"

Alle reacties

• Kempenaer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:25
Wellicht is ipv een hordeur een magnetisch vliegengordijn ook nog een optie?
Wij zochten eerst ook een hordeur (pendel of plise) maar hebben toch uiteindelijk voor zoiets gekozen, Dan houd je je handen altijd vrij met doorlopen; en ze zijn nog een stuk goedkoper ook. Die van ons komt van kitec (voor gewone tuindeur weliswaar); die leveren ook maatwerk en alles ziet er wel netjes/degelijk uit allemaal

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kempenaer schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:05:
Wellicht is ipv een hordeur een magnetisch vliegengordijn ook nog een optie?
Wij zochten eerst ook een hordeur (pendel of plise) maar hebben toch uiteindelijk voor zoiets gekozen, Dan houd je je handen altijd vrij met doorlopen; en ze zijn nog een stuk goedkoper ook. Die van ons komt van kitec (voor gewone tuindeur weliswaar); die leveren ook maatwerk en alles ziet er wel netjes/degelijk uit allemaal
Dit is een goede suggestie, in ons vorige huis hadden we ook zo'n hor, werkte prima voor weinig geld, inons geval met openslaande deuren.

@aap zo'n magneethor heeft een kleine trade-off, ja je kunt er met je handen vol relatief makkelijk doorheen, maar hij gaat niet helemaal lekker tot boven open omdat natuurlijk de bovenzijde gewoon aan de pui zit, ben je wat langer dan ga je wel moeten bukken (of in elk geval het idee te hebben dat je moet bukken).

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison