Hi klussers,
We gaan onze badkamer verbouwen en we willen het ligbad gaan vervangen met een dompelbad.
Het desbetreffende bad is 100 cm hoog, en we willen het 40 cm verzinken in de vloer. Het betreft een begane grondvloer, waarbij de badkamervloer 8 cm verhoogd is. Het huis is gefundeerd op staal.
Mijn vragen:
Wat zijn de mogelijkheden wat betref water afvoer wanneer de badkuip afwatering dieper ligt dan de afvoer leiding? Bestaan hier pompen voor?
Wat zijn de grootste risico's met betrekking tot het 40 uitdiepen van een vloer op de begane grond?
Zijn er mensen die vanuit ervaringen kunnen spreken over do's en don'ts wat betreft het verzinken van een bad?
100 maal dank, we willen in September gaan verbouwen en jullie input gaat de wereld schelen qua voorbereiding.
We gaan onze badkamer verbouwen en we willen het ligbad gaan vervangen met een dompelbad.
Het desbetreffende bad is 100 cm hoog, en we willen het 40 cm verzinken in de vloer. Het betreft een begane grondvloer, waarbij de badkamervloer 8 cm verhoogd is. Het huis is gefundeerd op staal.
Mijn vragen:
Wat zijn de mogelijkheden wat betref water afvoer wanneer de badkuip afwatering dieper ligt dan de afvoer leiding? Bestaan hier pompen voor?
Wat zijn de grootste risico's met betrekking tot het 40 uitdiepen van een vloer op de begane grond?
Zijn er mensen die vanuit ervaringen kunnen spreken over do's en don'ts wat betreft het verzinken van een bad?
100 maal dank, we willen in September gaan verbouwen en jullie input gaat de wereld schelen qua voorbereiding.