Hoe kan ik dit netjes afwerken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag


  • ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hd6c87bqK-fJ9IMj3bEYtoMkKcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqA3Kmy9qMVBUqprQyx7Nd2t.jpg?f=fotoalbum_large
Wie heeft een suggestie hoe ik dit netjes weg kan werken? Een normale pvc buis, kabeltje (UTP) zit er al doorheen en kan ik lastig los maken van de camera (zit allemaal heel strak), en ik wil de camera ook niet losmaken, want het stucwerk is delicaat. Ook kan ik niet echt boren in het stucwerk (is namelijk rechtstreeks op isolatiemateriaal gestuct ivm dampopen constructie).

Dus lang verhaal kort: ik wil hier iets op kitten (denk ik) zodat het afgedekt is. De gaatjes kan ik ook vullen met stucwerk vuller, denk ik.

Wie heeft een suggestie hoe ik dit mooi kan maken? M’n vrouw vind het verschrikkelijk, dus mooi klusje.

Beste antwoord (via ChrisM op 23-06-2026 08:36)


  • Piepenbrink
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:09
Mijn Cameras kwamen ook met een onhandige plug voor de aansluiting. Toen gekozen om van die junction boxen te kopen. Daar de plug in te doen. Zul je wel de kabel iets moeten verlengen vanuit binnen helaas.

Bijv: https://www.amazon.nl/Ont...6X3/ref=asc_df_B083HQZ6X3

Alle reacties


  • Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou eerlijk gezegd gewoon de kabel langs binnen losmaken zodat je de spanning van de kabel hebt en je de camera kan losmaken. En dan zou ik de kabel in z'n geheel vervangen zodat je die lelijke puist niet nodig hebt, en je een heel dun kabelgootje kan vastlijmen?

Android developer & dürüm-liefhebber


  • LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
ChrisM schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:48:
[Afbeelding]
Wie heeft een suggestie hoe ik dit netjes weg kan werken? Een normale pvc buis, kabeltje (UTP) zit er al doorheen en kan ik lastig los maken van de camera (zit allemaal heel strak), en ik wil de camera ook niet losmaken, want het stucwerk is delicaat. Ook kan ik niet echt boren in het stucwerk (is namelijk rechtstreeks op isolatiemateriaal gestuct ivm dampopen constructie).

Dus lang verhaal kort: ik wil hier iets op kitten (denk ik) zodat het afgedekt is. De gaatjes kan ik ook vullen met stucwerk vuller, denk ik.

Wie heeft een suggestie hoe ik dit mooi kan maken? M’n vrouw vind het verschrikkelijk, dus mooi klusje.
Een stuk goot die ze ook gebruiken voor airco's? Normaal schroef je die, maar is vast ook te kitten met een goeie high-tack?

Maar eens met @Mavamaarten - vervangen van de complete constructie zodat je dat koppelstuk niet hebt zou nog beter zijn. Je zegt dat er niet genoeg ruimte is om de kabel los te maken, maar dan schroef je de camera toch eventjes los van de muur?

[ Voor 10% gewijzigd door LAD93 op 23-06-2026 07:58 ]

per aspera ad astra


  • vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik zou een kap ofzo niet met kit of lijm bevestigen. Als je 'm een keer wil loshalen om bijv. de camera te vervangen dan trek je ook stucwerk kapot en wordt het nog veel lelijker.

Eens met @Mavamaarten en @LAD93 : kabel vervangen zodat je geen koppelstuk daar meer hebt. Dan kan je daarna met een gootje afwerken en is lijmen/kitten geen probleem meer.

  • ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31
Dat koppelstuk is helaas nodig, dat is hoe die camera werkt: https://eu.store.ui.com/e...ducts/uvc-g5-turret-ultra

Ik kan wel een schroeven, maar niet echt zware dingen.. Een kabelgootje zou wel kunnen werken. Blijf ik wel met dat lelijke koppelstuk zitten.

Acties:
  • Beste antwoord

  • Piepenbrink
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:09
Mijn Cameras kwamen ook met een onhandige plug voor de aansluiting. Toen gekozen om van die junction boxen te kopen. Daar de plug in te doen. Zul je wel de kabel iets moeten verlengen vanuit binnen helaas.

Bijv: https://www.amazon.nl/Ont...6X3/ref=asc_df_B083HQZ6X3

  • naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52
Heb je nog van die pleister? Over de kabel en de voet van de camera smeren, zodat het in het vlak minder opvalt.

Als de camera kan verplaatst worden, bovenop het gat met een aansluitbox is het beste natuurlijk.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.


  • ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31
https://eu.store.ui.com/eu/en/products/uacc-camera-jb

Een junction box! Dat is inderdaad de mooiste oplossing. Die ga ik bestellen en ik hoop dan maar dat het niet te zwaar wordt voor het stucwerk. En dan inderdaad mooi boven het gat.

Wist helemaal niet dat deze dingen bestaan.

Thanks!

[ Voor 16% gewijzigd door ChrisM op 23-06-2026 08:37 ]


  • Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:47

Fanta

FordPerformance™️

ChrisM schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:11:
Dat koppelstuk is helaas nodig, dat is hoe die camera werkt: https://eu.store.ui.com/e...ducts/uvc-g5-turret-ultra

Ik kan wel een schroeven, maar niet echt zware dingen.. Een kabelgootje zou wel kunnen werken. Blijf ik wel met dat lelijke koppelstuk zitten.
Kabelgoot die groot genoeg is, zodat de koppelstuk er in past. Airco gootje, iets van Armacell bijvoorbeeld.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer


  • No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:05
er zijn gewoon pluggen die in isolatie gedraaid kunnen worden Isolatieplug SHARK ISO dar kun je dan weer in schroeven.
en anders neem je een UV bestendige goot met een deksel erop die je daar op de muur kit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts


  • Elastix1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:15
Ik denk dat je er ook over na kan denken om je camera naar links te verplaatsen het helemaal strak te hebben

  • NitroZ
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:41
Piepenbrink schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:16:
Mijn Cameras kwamen ook met een onhandige plug voor de aansluiting. Toen gekozen om van die junction boxen te kopen. Daar de plug in te doen. Zul je wel de kabel iets moeten verlengen vanuit binnen helaas.

Bijv: https://www.amazon.nl/Ont...6X3/ref=asc_df_B083HQZ6X3
Ziet er strak uit zo'n box!

Goed dat ik weet dat dit bestaat, ga ik er mooi gebruik van maken 😄
Pagina: 1