Beste forumleden,
Ik wil graag stabiel en snel internet op mijn werkkamer boven. Idealiter zou ik een utp kabel trekken, maar dat bleek geen mogelijkheid. Geen losse leidingen en de bestaande kabels zitten muurvast. Daarom wil ik dit gaan doen met een MoCA setup via de coaxkabel. Nu heb ik hier niet zo veel verstand van maar middels wat gegoogle en AI heb ik een plan uitgedacht. Omdat AI niet waterdicht is, wil ik het nog even voorleggen om te kijken of het zo klopt en of ik niks ben vergeten.
Mijn situatie nu:
In de meterkast komt de coaxkabel binnen en wordt dat gesplitst via een splitter. Vanaf de splitter gaat er een "groene" kabel naar de modem. Ook gaat er een "blauwe" coaxkabel vanaf de splitter rechtstreeks naar mijn slaapkamer boven.
Mijn plan voor de installatie:
Klopt dit plan en gaat het op deze manier goed werken? Volgens AI gaat dit foutloos maar ik hou ergens nog mij hart vast
. Alvast erg bedankt voor jullie hulp en advies!
Ik wil graag stabiel en snel internet op mijn werkkamer boven. Idealiter zou ik een utp kabel trekken, maar dat bleek geen mogelijkheid. Geen losse leidingen en de bestaande kabels zitten muurvast. Daarom wil ik dit gaan doen met een MoCA setup via de coaxkabel. Nu heb ik hier niet zo veel verstand van maar middels wat gegoogle en AI heb ik een plan uitgedacht. Omdat AI niet waterdicht is, wil ik het nog even voorleggen om te kijken of het zo klopt en of ik niks ben vergeten.
Mijn situatie nu:
In de meterkast komt de coaxkabel binnen en wordt dat gesplitst via een splitter. Vanaf de splitter gaat er een "groene" kabel naar de modem. Ook gaat er een "blauwe" coaxkabel vanaf de splitter rechtstreeks naar mijn slaapkamer boven.
Mijn plan voor de installatie:
- Voor de MoCa aansluiting dacht ik gebruik te maken van de MoCA-set van Ziggo zelf (Luster HME5000, MoCA 2.5: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/68922)
- In de meterkast: Ik laat de groene kabel en het modem zitten. Ik draai de blauwe kabel los van de splitter. Ik plaats hier de eerste MoCA-adapter (uit de Ziggo-set). Ik verbind het modem met een internetkabel (Cat6) aan deze MoCA-adapter. De blauwe coaxkabel schroef ik daarna rechtstreeks op deze adapter.
- Op de slaapkamer: Hier komt de blauwe kabel uit de muur. Met een F-connector koppelstuk verbind ik deze kabel aan een nieuwe doortrekkabel.
Ik dacht aan deze kabel: https://www.allekabels.nl/coax-kabel/74/2269214/coax-kabel-technetix.html
En dit koppelstuk: https://www.allekabels.nl/f-connector/51/529/f-connector.html
Vervolgens trek ik de kabel van de slaapkamer naar de werkkamer. - Op de werkkamer: Ik schroef de nieuwe kabel vast op de tweede MoCA-adapter. Deze adapter heeft twee internetpoorten. Hier sluit ik met normale Cat6-internetkabels mijn computer én een extra Ziggo wifipunt op aan.
- De MoCA-set van Ziggo zelf (Luster HME5000, MoCA 2.5)
- Technetix COAX9 kabel op rol
- 2x Schroefbare F-connectoren (7.0 mm)
- De internetkabels (Cat6) die al in de Ziggo-set zitten
Klopt dit plan en gaat het op deze manier goed werken? Volgens AI gaat dit foutloos maar ik hou ergens nog mij hart vast
:strip_exif()/f/image/O369kahKHDCBPok4XEznywdh.jpg?f=fotoalbum_large)