Codex ervaringen, tips en discussie

Pagina: 1
Acties:

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:38
Sinds kort ben ik wat intensiever aan het experimenteren met OpenAI Codex, met name de Computer Use-functionaliteit waarbij Codex zelfstandig een browser en computeromgeving kan gebruiken om taken uit te voeren.

Ik ben benieuwd hoe anderen dit inzetten en wat jullie ervaringen zijn.

Vragen die ik zelf interessant vind:
  • Waar gebruiken jullie Codex daadwerkelijk voor?
  • Welke taken werken verrassend goed?
  • Tegen welke beperkingen lopen jullie aan?
  • Hoe houden jullie Codex onder controle?
  • Gebruiken jullie het vooral voor development of ook voor andere werkzaamheden?
  • Hoe verhoudt het zich volgens jullie tot GitHub Copilot, Claude Code, Cursor en Gemini CLI?
  • Hebben jullie handige workflows, prompts of instructiebestanden ontwikkeld?
  • Hoe gaan jullie om met security en privacy wanneer Codex toegang krijgt tot websites, repositories of accounts?
  • Gebruiken jullie de cloudomgeving of laten jullie Codex op lokale systemen werken?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:38
TS trapt af
  • Waar gebruiken jullie Codex daadwerkelijk voor?
Nu voor Swift programming, maar ook het hele app approval proces heb ik tot nu toe bijna autonoom laten doen door Codex via browser use. Browser en Computer use is nog niet toegestaan in EU, vandaar dat ik vanaf de VS inlog.
  • Welke taken werken verrassend goed?
Computeruse is echt geweldig.
  • Tegen welke beperkingen lopen jullie aan?
De afhankelijkheid van een fysiek apparaat. Ik zou liefst een combinatie van Github Codespaces en Codex zien waarbij Codex zelf een Codespace kan starten.
  • Hoe houden jullie Codex onder controle?
Moeizaam. Maar dit forceert mij gelukkig om strakke devops te doen. Idealiter zou ik voor elke feature een featurebranch maken, maar dat is niet optimaal omdat ik meerdere features tegelijk aftrap, maar in elk geval mag codex niet direct naar dev > test > staging > main pushen en dat doet hij ook niet. En aangezien ik zelf erg strak op alle testcreaties heb gezeten durf ik wel te shippen als alle tests slagen.
  • Gebruiken jullie het vooral voor development of ook voor andere werkzaamheden?
Alleen voor development nu nog, maar ik kijk er erg naar uit dit uit te breiden.
  • Hoe verhoudt het zich volgens jullie tot GitHub Copilot, Claude Code, Cursor en Gemini CLI?
Ik ken alleen GHCP en Codex. Maar ik ben erg eager om met Anthropic aan de slag te gaan. Ik had 1 dag Fable en dat was echt 2x zo goed als Github en OpenAI.
  • Hebben jullie handige workflows, prompts of instructiebestanden ontwikkeld?
Yup, zie https://github.com/bbjwz/agentstandards Deze is wel gemaakt voor Github Copilot en ik weet nog niet zeker of ik deze universeel kan inzetten. Simpelweg nog niet getest.
  • Hoe gaan jullie om met security en privacy wanneer Codex toegang krijgt tot websites, repositories of accounts?
Yolo. Waar mogelijk zet ik harde budgetten (shame on you Azure!) en anders incrementele waarschuwingen bij 25/50/100/200% van mijn budget.
  • Gebruiken jullie de cloudomgeving of laten jullie Codex op lokale systemen werken?
Lokaal. Swift heeft zo ver ik kan beoordelen echt Apple hardware nodig. Xcode Cloud overweeg ik voor het uitvoeren van alle pipeline tests.