Microsoft Copilot

Pagina: 1
Acties:

  • HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:31
Hier door voor Microsoft Copilot tips and tricks.

Wij mogen MSCP gebruiken binnen onze zwaar gereguleerde corporatie en er zelfs confidentiele data in zetten, hierdoor is het mijn go-to assistant op werk voor zaken die niets met programmeren te maken hebben.

We gebruiken helaas nog geen agents, want dat moet eerst nog door CISO en GRC goedgekeurd worden.

wat ik handig vind in MSCP is prompts plannen. Zo krijg ik aan het einde vd week een samenvatting van de contacten die ik had en laat ik mijn takenljjstje beoordelen op done/inprogress. Taken die niet afgerond zijn blijven open staan en gaan mee met de weekplanning van maandag.

Verder gebruik ik de auto stand nooit en zet ik hem altijd op GPT5.5.

  • speedygow
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40
HenkEisDS schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:08:
Hier door voor Microsoft Copilot tips and tricks.

Wij mogen MSCP gebruiken binnen onze zwaar gereguleerde corporatie en er zelfs confidentiele data in zetten, hierdoor is het mijn go-to assistant op werk voor zaken die niets met programmeren te maken hebben.

We gebruiken helaas nog geen agents, want dat moet eerst nog door CISO en GRC goedgekeurd worden.

wat ik handig vind in MSCP is prompts plannen. Zo krijg ik aan het einde vd week een samenvatting van de contacten die ik had en laat ik mijn takenljjstje beoordelen op done/inprogress. Taken die niet afgerond zijn blijven open staan en gaan mee met de weekplanning van maandag.

Verder gebruik ik de auto stand nooit en zet ik hem altijd op GPT5.5.
Hebben jullie het geheugen gevuld vanuit de organisatie (/systeembeheer)? Of vult iedere collega dat zelf?

Wij werkten bij mijn organisatie in eerste instantie veel met standaardprompts, die je makkelijk kunt delen met een team in Teams (dan komen ze onder het tabje Team prompts). Sinds een aantal maanden is het knopje naar de standaardprompts echter flink verborgen bij een nieuwe chat, waardoor nu iedere afdeling soort standaardtekst heeft gemaakt om in het geheugen te zetten. Inclusief de belangrijkste informatie over ons bedrijf.

Wij hebben overigens ook de standaard zakelijke Copilot zonder extra licentie, waar we wel gevoelige zaken in mogen zetten. Ik gebruik zelf voor simpele vragen nog steeds de Auto qua model, maar zodra ik een beetje de diepte in wil gaan zet ik 'm inderdaad ook op 5.5 Deep Thinking.

Tof dat hier een apart subforum voor is nu, omdat ik merk dat Copilot in veel podcasts etc altijd wordt overgeslagen (privé gebruik ik wel Gemini en Claude overigens).

  • HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:31
speedygow schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:38:
[...]

Hebben jullie het geheugen gevuld vanuit de organisatie (/systeembeheer)? Of vult iedere collega dat zelf?

Wij werkten bij mijn organisatie in eerste instantie veel met standaardprompts, die je makkelijk kunt delen met een team in Teams (dan komen ze onder het tabje Team prompts). Sinds een aantal maanden is het knopje naar de standaardprompts echter flink verborgen bij een nieuwe chat, waardoor nu iedere afdeling soort standaardtekst heeft gemaakt om in het geheugen te zetten. Inclusief de belangrijkste informatie over ons bedrijf.

Wij hebben overigens ook de standaard zakelijke Copilot zonder extra licentie, waar we wel gevoelige zaken in mogen zetten. Ik gebruik zelf voor simpele vragen nog steeds de Auto qua model, maar zodra ik een beetje de diepte in wil gaan zet ik 'm inderdaad ook op 5.5 Deep Thinking.

Tof dat hier een apart subforum voor is nu, omdat ik merk dat Copilot in veel podcasts etc altijd wordt overgeslagen (privé gebruik ik wel Gemini en Claude overigens).
Beide. MSCP heeft toegang tot ons intranet bijvoorbeeld, maar daarnaast ook tot alle bestanden/teams/mails waar ik toegang tot heb. Dus wat dat betreft is hij best wel goed grounded.

Wat nog mist is confluence, jira en servicenow toegang.

  • speedygow
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40
HenkEisDS schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:09:
[...]

Beide. MSCP heeft toegang tot ons intranet bijvoorbeeld, maar daarnaast ook tot alle bestanden/teams/mails waar ik toegang tot heb. Dus wat dat betreft is hij best wel goed grounded.

Wat nog mist is confluence, jira en servicenow toegang.
Alleen toegang tot 't intranet is iets anders dan bepaalde instructies specifiek toevoegen in het geheugen, toch?

Dan denk ik bijvoorbeeld aan simpele dingen in ons geval zoals dat hij op te stellen e-mails nooit met een handtekening moet afsluiten (omdat dat al in Outlook gebeurt), 'je/jij' gebruikt i.p.v. 'u' en dat we met de Nederlandse desktopversie van Excel werken inclusief dd-mm-yyyy datumnotatie (anders wil hij met formules nog wel eens de mist in gaan).

Waarschijnlijk klinken die voorbeelden logisch die je ook zelf in je prompt kan zetten (of hij misschien kan herleiden ergens van 't intranet), maar wij willen het voor de gemiddelde eindgebruiker zo dummy-proof mogelijk maken waardoor we dit expliciet in het geheugen zetten (wat je onder settings zelf voor je account kunt instellen, kan best zijn dat 't tegenwoordig iets in de trant van persoonlijke herinneringen heet trouwens).

Werkt echt goed overigens, alleen moet het daarvoor bij ons dus per gebruiker met de juiste gegevens gevuld worden.