Betrouwbaar of fishy?

Pagina: 1
Acties:
  • 837 views

  • ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 14:56
Ik heb op Marktplaats een advertentie gezien van een RTX 5070 TI voor 440 euro.

Aangezien ik de prijs onwaarschijnlijk laag vindt, heb ik aan de verkoper gevraagd of ik de videokaart op kan komen halen. Dat kan inderdaad, echter is het wel een autorit van 3 uur heen en 3 uur terug.
Het zou denk ik zonde zijn om zo'n rit voor niks te maken.
Wat denken jullie?

  • Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoeveel jaren actief? en hoeveel sterren heeft deze gebruiker?

  • TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:56

TTLCrazy

Listen to Frankie

Gemiddelde prijs van 5070ti wat ik zo zie op Tweakers v@a €800,- . Dus ja ik geloof er geen flikker van dit betrouwbaar is.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied


  • Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:49
Deze?

Mint condition is al 10 uur niet in gebruik!


Al mijn alarmbellen gaan af, hij heeft wel positieve recensies, maar die zijn vrij oud, ik heb het gevoel dat dit een gekaapt account is.

[ Voor 38% gewijzigd door Danielson op 22-06-2026 15:48 ]


  • dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ga er maar vanuit dat je voor niks rijd of het op het laatst afgezegd wordt. Ongetwijfeld oplichting en die wil alleen versturen.

  • D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik vermoed dat het om deze gaat?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ondanks de accountleeftijd zie ik hier alleen maar rode vlaggen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken


  • Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Het probleem met fishy advertenties zijn altijd de lange rij-afstanden :P

  • TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En uithoekje van Nederland. Niet dat het niet kan, maar oplichters gokken er vaak op dat niemand zo'n eind gaat rijden. En opsturen dan prima is, want je kunt het ophalen. Maar zou me weinig verbazen als het adres niet klopt.

En waarom zou je als verkoper dat ding voor 440 euro wegdoen, als je weet dat de nieuwprijs bijna 1700 is? Ik zou het niet vertrouwen.

  • Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Niet lullig bedoeld voor Friezen/Groningers: Maar... Dat zijn vaak locaties die oplichters kiezen, middle of nowhere héél ver van de randstad.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie


  • Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:50
Als ik marktplaats mag geloven wonen er een miljoen mensen die dure spullen verkopen in Noord oost Groningen.

Deze heeft 2 advertenties met gebrekkig Nederlandse teksten en veel te lage prijzen.

  • Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:03
Heb de advertentie gerapporteerd, dit kan niet echt zijn.

  • dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
7 reviews waarvan de laatste in 2024, voor totaal andere producten.

Toevallig een locatie in een uithoek van Nederland, je mag wel ophalen maar dan kom je al snel op verzenden uit.
En nieuwprijs 1699 met factuur van een halfjaar geleden. Videokaarten zijn nogal gewild maar speciaal voor jou voor de prijs van 440...

  • RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:48

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Gegarandeerd niet echt. Het heeft alle rode vlaggen maar voornaamst is de afstand. Ik heb bij de fraude afdeling gewerkt van Marktplaats en dit is standaard oplichterspraktijk. Maak een melding van de advertentie zodat ze hem op hun netvlies krijgen en verwijderen.

Ninety percent of everything is crap.


  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

100% oplichting

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 14:56
Danielson schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:46:
Deze?

Mint condition is al 10 uur niet in gebruik!


Al mijn alarmbellen gaan af, hij heeft wel positieve recensies, maar die zijn vrij oud, ik heb het gevoel dat dit een gekaapt account is.
Ja, die inderdaad. Bij mij gingen de alarmbellen dus ook af. Ik heb wel een adres gekregen, maar ik vrees dan dat dat het adres van nietsvermoedende mensen is.

  • FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11
Als ik dit mag geloven, dan ligt die kaart ergens in de Alpen:
https://www.kleinanzeigen...gddr7/3439832570-225-8348

En voor wie opgelet heeft bij Duits komt dit na het lezen van de MP link in dit topic bekend voor:
(zei het niet dat de vertaling niet helemaal acuraat is)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 57% gewijzigd door FredvZ op 22-06-2026 16:08 ]

Spel en typfouten voorbehouden


  • Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:36
Ik heb exact dit wel eens meegemaakt met een aantal Switch games. En toen was ik toevallig ook aanwezig in de uithoek van het land. Ik heb na veel wikken en wegen een adres gekregen van de oplichter. Daar ben ik heen gereden. En dat bleek een huis te zijn wat al maanden leeg stond. Ik heb bij de buurvrouw eens aangebeld en die gaf ook aan dat de woningbouw het probleem kende, daarom bewust leeg hield. En dat er vaak ongure types aan de deur stonden daar. Je geld zal waarschijnlijk ook gewoon naar een moneymule gaan. En die wordt waarschijnlijk maximaal 2x gebruikt. Want menig bank doet pas iets bij 3x aangifte op een bepaald IBAN.

Overigens aangifte gedaan van poging tot oplichting, en het OM is nu bezig met de vervolging en ik als "slachtoffer" krijg updates. "slachtoffer" want een poging tot oplichting is alsnog strafbaar maar ik heb er natuurlijk weinig schade aan overgehouden.

[ Voor 16% gewijzigd door Powergrim op 22-06-2026 16:07 ]


  • D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

FredvZ schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:04:
Als ik dit mag geloven, dan ligt die kaart ergens in de Alpen:
https://www.kleinanzeigen...gddr7/3439832570-225-8348

En voor wie opgelet heeft bij Duits komt dit na het lezen van de MP link in dit topic bekend voor:
(zei het niet dat de vertaling niet helemaal acuraat is)

***members only***
offtopic:
Hoe heb je deze achterhaald? Mijn gebruikelijke reverse image search bronnen resulteerde in niks. :)
Op diezelfde site staat ook de 9800X3D advertentie met dezelfde afbeeldingen: https://www.kleinanzeigen...2-ghz-/3441648819-228-984

Toevallig daar ook al spotgoedkoop en voor 'Sockel AM5'. _O-

Edit: En die is inmiddels ook weggehaald.. Het account daar was vandaag gemaakt en het ding werd daar ook absurd goedkoop verkocht. :P

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 22-06-2026 16:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken


  • Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47

Standeman

Prutser 1e klasse

FredvZ schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:04:
Als ik dit mag geloven, dan ligt die kaart ergens in de Alpen:
https://www.kleinanzeigen...gddr7/3439832570-225-8348

En voor wie opgelet heeft bij Duits komt dit na het lezen van de MP link in dit topic bekend voor:
(zei het niet dat de vertaling niet helemaal acuraat is)

***members only***
Die had ik ook net gevonden. Foto is gejat.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.


  • FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11
D4NG3R schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:11:
[...]
offtopic:
Hoe heb je deze achterhaald? Mijn gebruikelijke reverse image search bronnen resulteerde in niks. :)
Op diezelfde site staat ook de 9800X3D advertentie met dezelfde afbeeldingen: https://www.kleinanzeigen...2-ghz-/3441648819-228-984

Toevallig daar ook al spotgoedkoop en voor 'Sockel AM5'. _O-
Met dezelfde typo :o
offtopic:
Google image search wist hem te vinden

Spel en typfouten voorbehouden


  • Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:03
FredvZ schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:04:
Als ik dit mag geloven, dan ligt die kaart ergens in de Alpen:
https://www.kleinanzeigen...gddr7/3439832570-225-8348

En voor wie opgelet heeft bij Duits komt dit na het lezen van de MP link in dit topic bekend voor:
(zei het niet dat de vertaling niet helemaal acuraat is)

***members only***
Goed gevonden, held.

DPC Chef-kok :)


  • Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

***** ***

Powergrim schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:05:
Ik heb exact dit wel eens meegemaakt met een aantal Switch games. En toen was ik toevallig ook aanwezig in de uithoek van het land. Ik heb na veel wikken en wegen een adres gekregen van de oplichter. Daar ben ik heen gereden. En dat bleek een huis te zijn wat al maanden leeg stond. Ik heb bij de buurvrouw eens aangebeld en die gaf ook aan dat de woningbouw het probleem kende, daarom bewust leeg hield. En dat er vaak ongure types aan de deur stonden daar.
Idem, maar dan bij Emmerich waar we toch die dagen langskwamen. Dus adres en aanbellen - buiten een verwarde oude man die geen enkel benul had van de wereld om hem heen was er niets te doen of op te halen. Dat wil niet zeggen dat er in buitengebied niemand woont die van zijn spullen af wilt, maar ook die willen gewoon een gangbare prijs voor een product en niet tegen onrealistische prijzen er vanaf.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.


  • -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:00

-d-

nevermind was al gepost

[ Voor 91% gewijzigd door -d- op 22-06-2026 17:26 ]


  • Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 19:49

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic krijgt van mij een slotje. Discussie waarde zie ik helaas niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.