Toepassingen van AI tijdens je dagelijkse werkzaamheden

Pagina: 1
Acties:

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik ben benieuwd hoe jullie AI toepassen in je dagelijkse werk. En dan bedoel ik niet per se coding agents, maar juist voor alle andere taken eromheen. Zelf gebruik ik het o.a. voor:
  • Teksten reviewen op taalfouten en zinsbouw
  • Teksten valideren tegen requirements: bevat het alle gewenste punten?
  • Merge requests reviewen: eerste scan op issues voordat ik er zelf induik
  • Build failures analyseren: waarom faalt de pipeline + suggestie voor een fix
  • Tickets schrijven: van ruwe notities naar een uitgewerkt JIRA ticket
  • Visuele designs vertalen naar tekst: bijv. een architectuur diagram laten beschrijven zodat ik de omschrijving samen met het diagram kan delen met klant/team
Dit topic is vooral bedoeld om elkaar te inspireren hoe je AI kunt inzetten om je dagelijkse werk te versnellen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• speedygow
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 23:12
Leuk idee voor een topic! @Gynnad Misschien handig dit op basis van een klein template door iedereen te laten beantwoorden? Ik denk dat type bedrijf en type functie ook handige context is namelijk :)

Type bedrijf: Administratief HR-bedrijf
Type functie: Applicatiebeheer
AI-platform dat ik het meest gebruik: Microsoft Copilot
Geheugen/context van AI-platform gevuld met relevante info: Ja
Ik gebruik AI o.a. voor:
  • Teksten helpen opstellen of juist laten reviewen
  • Op basis van korte input bepaalde e-mails te schrijven (bijvoorbeeld vriendelijk blijven bij escalatie)
  • Logbestanden laten controleren (o.b.v. standaardprompts)
  • Helpen met VBA-code en heel veel andere Excelformules
  • Als kennisbron & troubleshooting partner voor allerlei applicatie- en pc problemen
  • Brainstormen voor het maken van automatiseringen en oplossingen, in allerlei applicaties en technologieën
Overigens zit ik privé volledig op de Google stack met Gemini op speakers door heel mijn huis, maar omdat ik het zakelijk heel anders gebruik vind ik het wel fijn dat het gescheiden is qua platform.