Vraag

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:42
Ik wil in twee slaapkamers de radiator verwijderen en een Daikin Perfora vloerunit plaatsen.
De lastigheid is dat het een 1-pijps systeem is. Ik moet dus de CV leiding doorlussen en ik ben daarom op zoek naar de meest handige (en liefst ook fraaie) methode om dat te doen.
Ik zat te denken aan een soort simpel onderblok maar dan zonder aansluiting voor een radiator, maar dat lijkt niet te bestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en1y6WzP_dk4pWqvb8b6wmhrduY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L5iimMI7YwWuhJcAhYzskyOr.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Je hebt wel algemene waterverdelers met 3/4" aansluitingen zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://webshop.adl.nu//Files/2/22000/22325/ProductPhotos/620/2384885318.jpg

Als je aan de open kant een eindkap erop draait, dan ziet het er mogelijk acceptabel uit? En dit voorbeeld is dan van messing, maar ze bestaan vast ook wel in RVS.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:08

Cr3ator

1 bar is geen bar

Je kan ook het huidige onderblok afdoppen. Of valt dat niet onder fraai?

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:42
Cr3ator schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:03:
Je kan ook het huidige onderblok afdoppen. Of valt dat niet onder fraai?
Ik hoop inderdaad op een iets elegantere oplossing.
Het probleem is een beetje dat de andere ruimtes op de verdieping (badkamer en los toilet) niet zo eenvoudig en/of betaalbaar te verwarmen zijn. Anders kon ik alle radiatoren op de verdieping weg halen.

• Mister E
  • Registratie: April 2016
  • Nu online

Mister E

MisterE

Ik zou persoonlijk een van bovenstaande oplossingen gebruiken en een kapje 3D printen om het geheel achter te verstoppen.

Time is precious, waste it wisely.