Schade aan gevel na reiniging Gemeente

Pagina: 1
Acties:

Vraag


  • timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:22
3 weken geleden heeft de gemeente een grondige schoonmaak van alle stoepen en paden gedaan. Vermoedelijk is dit met een roterende staalborstel oid gebeurd.

Bij het schoonmaken zijn ze veel te dicht langs de gevel van ons huis gegaan (en de buren) met als gevolg dat over de gehele lengte van het huis bakstenen en voegen zijn uitgeslepen. Dit heb ik direct na ontdekking(dag erna) kenbaar gemaakt bij de gemeente en tot op heden (3 weken later) nog steeds geen reactie mogen ontvangen. Ik heb van de week een afspraak met een jurist van rechtsbijstand hoe nu verder.

Voor mijzelf rest vooral de vraag, hoe is dit soort schade uberhaupt op te lossen, kan dit nog ingevuld worden met een speciaal (op kleur) voegmiddel, of moeten hier eigenlijk gewoon alle bakstenen vervangen gaan worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKoopk-XkhyB9yDbneX2a1Cx3aI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMXL5WuuYzrzDGF3bdZHsGjw.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkEAboUetJj7jJ5ElA7JD5MiHVc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKymICRbpPFe1y4nBBY3NHnu.jpg?f=fotoalbum_small

Alle reacties


  • R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:17
Het is nu wel onkruidvrij! :+

  • Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:12
De voeg is niet weg, de baksteen is ingeslepen...
edit:
Zelf beter lezen...

[ Voor 31% gewijzigd door Vogels60 op 22-06-2026 12:52 ]

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB || SRK63ZR-WF | SRK35ZS-WF


  • No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
zou je niet de gemeente eerst nog eens bellen?

maar dit kan best hersteld worden, voegen op kleur, voegen zonder kleur, bakstenen vervangen kan ook maar die steen is 10cm, er is een cm uit?

Veroordeel niet, verwonder u slechts


  • jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Binnen drie weken een reactie verwachten. _O-

  • Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:54
Heel eerlijk. Je voegwerk ziet er ook wel uit of het onderhoud kan gebruiken.....

Goed voegwerk komt er niet zomaar uit. Dit heeft al super losgezeten.....

  • redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:30
Orkaan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:28:
Heel eerlijk. Je voegwerk ziet er ook wel uit of het onderhoud kan gebruiken.....

Goed voegwerk komt er niet zomaar uit. Dit heeft al super losgezeten.....
Ehm, het zijn de stenen zelf die zijn ingeslepen, dat heeft weinig met het voegwerk te maken.

[removed]


  • timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:22
No Hands schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:04:
zou je niet de gemeente eerst nog eens bellen?

maar dit kan best hersteld worden, voegen op kleur, voegen zonder kleur, bakstenen vervangen kan ook maar die steen is 10cm, er is een cm uit?
Dit heb ik inmiddels ook al gedaan; "Ik zal er een spoedmelding bij zetten", vervolgens gebeurd er weer niks. Ik verwacht niet binnen 3 weken een oplossing, maar toch ten minste een: Excuses voor wat er gebeurd is en we pakken een hersteltraject op. Vandaag nog maar eens bellen voor de 3e keer.
Orkaan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:28:
Heel eerlijk. Je voegwerk ziet er ook wel uit of het onderhoud kan gebruiken.....

Goed voegwerk komt er niet zomaar uit. Dit heeft al super losgezeten.....
Het is de baksteen waar ruim een cm uit is gefreesd, op sommige plekken was dit de voeg(andere muur). Allicht zou het wel een keer vernieuwd kunnen worden, maar dat is niet de oorzaak hiervan, of voor nu de oplossing.

  • Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
timmert26 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:51:
[...]

Dit heb ik inmiddels ook al gedaan; "Ik zal er een spoedmelding bij zetten", vervolgens gebeurd er weer niks. Ik verwacht niet binnen 3 weken een oplossing, maar toch ten minste een: Excuses voor wat er gebeurd is en we pakken een hersteltraject op. Vandaag nog maar eens bellen voor de 3e keer.


[...]

Het is de baksteen waar ruim een cm uit is gefreesd, op sommige plekken was dit de voeg(andere muur). Allicht zou het wel een keer vernieuwd kunnen worden, maar dat is niet de oorzaak hiervan, of voor nu de oplossing.
Vaker bellen heeft naar mijn ervaring geen nut en geeft alleen maar meer frustratie. Het is gemeld, nu is het afwachten tot er een keer iemand iets mee doet.

En ik zou lekker van de zon gaan genieten en afwachten wat de rechtsbijstand te vertellen heeft.

  • gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44
Heb je een foto van voor de schoonmaak? Heb je gezien dat de machine dit gedaan heeft? en heb je hier bewijs van?

groetjes van de gemeente

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius


  • timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:22
gielie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:03:
Heb je een foto van voor de schoonmaak? Heb je gezien dat de machine dit gedaan heeft? en heb je hier bewijs van?

groetjes van de gemeente
Zodat je de vraag kan beantwoorden of je de steen moet vervangen of dat hij ingevuld kan worden met een voegmiddel bedoel je :9 ?

Nogmaals losstaand van de discussie m.b.t. aansprakelijkheid, muurkwaliteit of wat dan ook. De vraag ging vooral over hoe dit hersteld kan worden. Persoonlijk vind ik 3 weken responstijd gewoon niet netjes, nogmaals ik hoef geen oplossing op de dag zelf, maar een excuses en we komen er z.s.m. op terug is toch het minste wat je kan doen. De discussie m.b.t. aansprakelijkheid e.d. gaat gewoon via de RBV :). Die zullen inderdaad deze vragen gaan stellen vermoed ik. Het feit dat het 2 huizen en een 10-tal schuren zijn helpt wel mee.

  • FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:07
Reactie van de gemeente kan nog wel eens op zich laten wachten, ik ben vorig jaar 4 maanden bezig geweest voor iets relatief simpels, uiteindelijk is het gelukt.

Het is wel aardig lomp gegaan en die veegwagen moet een goede stofzuiger hebben om de rode stof niet in de ronde hebben zien slingeren. :+
Qua reparatie zullen er inderdaad nieuwe stenen ingemetseld moeten worden.

  • Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44
Ik zie weer een aflevering van Mr. Visser ontstaan :)

Geef de gemeente wat tijd om te reageren, die zullen ook de kosten moeten gaan verhalen bij de verzekering of bij het bedrijf dat het heeft veroorzaakt.

Nieuwe bakstenen gaat een groot project worden want dan moeten ook de laatste rij tegels eruit om erbij te kunnen.

  • Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:00
jadjong schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:10:
Binnen drie weken een reactie verwachten. _O-
Hoe is omgekeerd, als zei iets van je willen/moeten weten?

  • twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:30

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
dit kan je bouwkundig op 4 manieren aanpakken
  • Niets mee doen, eventueel wat impregneer in smeren.
  • De nieuwe gleuf als voeg dichten
  • De steen aanhelen met mortel+ kleurstof
  • De steen vervangen.
Als het aan de achterkant is en ik zou het zelf gedaan hebben zou ik het denk ik gewoon voegen.

[ Voor 10% gewijzigd door twain4me op 22-06-2026 15:45 ]


  • blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
Lekker zelf opvoegen, gaat nagenoeg dezelfde kleur krijgen als de weg.

  • Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:24
jadjong schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:10:
Binnen drie weken een reactie verwachten. _O-
Als ik schade veroorzaak en iemand maakt daar melding van hoeft die gene écht niet 3 weken op reactie te wachten, en ook geen week, en ook geen 3 dagen en wellicht zelfs nog geen 3 uur. Dat dat bij een gemeente normaal gevonden wordt vind ik echt compleet bizar.

  • Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:28

Qwerty-273

Meukposter

***** ***

Mania-92 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:20:
Als ik schade veroorzaak en iemand maakt daar melding van hoeft die gene écht niet 3 weken op reactie te wachten, en ook geen week, en ook geen 3 dagen en wellicht zelfs nog geen 3 uur. Dat dat bij een gemeente normaal gevonden wordt vind ik echt compleet bizar.
Voor dat de melding gelezen is duurt het ook wel een aantal dagen, dan wordt deze doorgezet, op een actielijst gezet waar over vergaderd moet worden, wederom doorgezet om actie in te plannen, vergaderen over prioriteiten, etc. etc. Daar gaat gewoon tijd overheen, waar ze ook nog zullen proberen te achterhalen of de schade überhaupt door de bewuste methodes gemaakt zou kunnen zijn en wellicht ook al ergens een gesprek voeren met de persoon die het werk heeft uitgevoerd. Dat kost ook allemaal tijd.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.


  • No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Mania-92 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:20:
[...]

Als ik schade veroorzaak en iemand maakt daar melding van hoeft die gene écht niet 3 weken op reactie te wachten, en ook geen week, en ook geen 3 dagen en wellicht zelfs nog geen 3 uur. Dat dat bij een gemeente normaal gevonden wordt vind ik echt compleet bizar.
Ik werk bij 'de gemeente', het wordt niet door iedereen normaal gevonden maar de werkprocessen zijn vaak zo dat 'het niet anders kan'. het komt ergens binnen, daar wordt het de dag erna verspreid in een zaaksysteem, die wordt om de twee dagen gelezen, het gaat naar jantje, die leest het twee dagen later, die denkt dat naar piet moet, piet gaat die aannemer eens bellen wat er gebeurt is, de meeste werken niet op vrijdag, maandag of woensdag en voor je het weet is er een maand voorbij. ik ben gestopt me erover te verbazen en probeer alles wat bij mij ligt wel af te handelen in een tijd die ik zelf als burger acceptabel zou vinden.

Veroordeel niet, verwonder u slechts


  • jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:30:
[...]

Ik werk bij 'de gemeente', het wordt niet door iedereen normaal gevonden maar de werkprocessen zijn vaak zo dat 'het niet anders kan'. het komt ergens binnen, daar wordt het de dag erna verspreid in een zaaksysteem, die wordt om de twee dagen gelezen, het gaat naar jantje, die leest het twee dagen later, die denkt dat naar piet moet, piet gaat die aannemer eens bellen wat er gebeurt is, de meeste werken niet op vrijdag, maandag of woensdag en voor je het weet is er een maand voorbij. ik ben gestopt me erover te verbazen en probeer alles wat bij mij ligt wel af te handelen in een tijd die ik zelf als burger acceptabel zou vinden.
Ach, is altijd makkelijk om te zeggen dat het bij de overheid traag en stroperig gaat.

Net in een ander topic gelezen over iemand die al weken / maanden bezig is om zijn soundbar gerepareerd te krijgen......

  • Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:24
Qwerty-273 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:24:
[...]

Voor dat de melding gelezen is duurt het ook wel een aantal dagen
Daar begint het al. Waarom wordt dat normaal gevonden? Dat is niet normaal. Als ik een mail van een collega, klant of leverancier krijg dat er schade is ontstaan dan reageer ik daar gelijk op. Ik verwacht echt niet dat er binnen een uur een oplossing geboden wordt. Maar een simpel mailtje 'Beste x, wat vervelend dat er schade is ontstaan. Ik/een collega zal contact opnemen met de aannemer en wij komen hier zo snel mogelijk bij u op terug. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.'.

Als dat al te veel gevraagd is dan geef ik echt alle hoop op.
No Hands schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:30:
[...]

Ik werk bij 'de gemeente', het wordt niet door iedereen normaal gevonden maar de werkprocessen zijn vaak zo dat 'het niet anders kan'. het komt ergens binnen, daar wordt het de dag erna verspreid in een zaaksysteem, die wordt om de twee dagen gelezen, het gaat naar jantje, die leest het twee dagen later, die denkt dat naar piet moet, piet gaat die aannemer eens bellen wat er gebeurt is, de meeste werken niet op vrijdag, maandag of woensdag en voor je het weet is er een maand voorbij. ik ben gestopt me erover te verbazen en probeer alles wat bij mij ligt wel af te handelen in een tijd die ik zelf als burger acceptabel zou vinden.
Ik snap dat het niet noodzakelijker wijs aan het individu ligt. Maar tegelijkertijd als de groep van individuen het belangrijk vind om gewoon op tijd en adequaat te reageren dan waren die processen ook niet zo geweest.

Ik zou als ik TS was dan ook gewoon een jurist of advocaat, al dan niet via de rechtsbijstand, aan het werk zetten en er gas op geven. Schijnbaar is dat nodig om mensen in beweging te krijgen.

  • jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:30:
[...]

Ik werk bij 'de gemeente', het wordt niet door iedereen normaal gevonden maar de werkprocessen zijn vaak zo dat 'het niet anders kan'. het komt ergens binnen, daar wordt het de dag erna verspreid in een zaaksysteem, die wordt om de twee dagen gelezen, het gaat naar jantje, die leest het twee dagen later, die denkt dat naar piet moet, piet gaat die aannemer eens bellen wat er gebeurt is, de meeste werken niet op vrijdag, maandag of woensdag en voor je het weet is er een maand voorbij. ik ben gestopt me erover te verbazen en probeer alles wat bij mij ligt wel af te handelen in een tijd die ik zelf als burger acceptabel zou vinden.
Je vergeet dat het toch weer terug naar Jantje moet omdat de originele klacht/omschrijving verloren is gegaan waardoor het verkeerd gecategoriseerd is. Dat hoor je pas na vier weken als de aannemer, die helemaal geen veegwagens heeft, reageert. En dan begint het weer opnieuw...
Niet om de overheid te bashen, andere partijen met evenveel medewerkers in dienst zijn soms geen haar beter.

  • jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mania-92 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:08:
[...]

Daar begint het al. Waarom wordt dat normaal gevonden? Dat is niet normaal. Als ik een mail van een collega, klant of leverancier krijg dat er schade is ontstaan dan reageer ik daar gelijk op. Ik verwacht echt niet dat er binnen een uur een oplossing geboden wordt. Maar een simpel mailtje 'Beste x, wat vervelend dat er schade is ontstaan. Ik/een collega zal contact opnemen met de aannemer en wij komen hier zo snel mogelijk bij u op terug. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.'.

Als dat al te veel gevraagd is dan geef ik echt alle hoop op.
Dat kan zeker hoor. Je krijgt eerst een mailtje dat de klacht ontvangen is en men zichzelf acht weken de tijd geeft om inhoudelijk te reageren. Dag later krijg je weer een mailtje dat die termijn van acht weken niet gehaald gaat worden. :D

  • WoLFjuh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:00
Is het huis jouw eigendom en heb je een opstalverzekering? Mogelijk kan je de schade daar claimen en kunnen zij deze verhalen bij de gemeente.

  • tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:10
timmert26 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:40:
3 weken geleden heeft de gemeente een grondige schoonmaak van alle stoepen en paden gedaan. Vermoedelijk is dit met een roterende staalborstel oid gebeurd.

Bij het schoonmaken zijn ze veel te dicht langs de gevel van ons huis gegaan (en de buren) met als gevolg dat over de gehele lengte van het huis bakstenen en voegen zijn uitgeslepen. Dit heb ik direct na ontdekking(dag erna) kenbaar gemaakt bij de gemeente en tot op heden (3 weken later) nog steeds geen reactie mogen ontvangen. Ik heb van de week een afspraak met een jurist van rechtsbijstand hoe nu verder.

Voor mijzelf rest vooral de vraag, hoe is dit soort schade uberhaupt op te lossen, kan dit nog ingevuld worden met een speciaal (op kleur) voegmiddel, of moeten hier eigenlijk gewoon alle bakstenen vervangen gaan worden?

[Afbeelding] [Afbeelding]
Brief van de gemeente waarin staat aankondiging van werkzaamheden, foto heb je al, helaas geen foto van voor de werkzaamheden.


Kun je niet wachten dan is er zoiets als Bison betonkit ( of een ander merk ) kun je met een kitpistool aanbrengen, heeft een spuitmond en deze zet je tussen de voeg, nu is de voeg nog tamelijk schoon.
Pagina: 1