Wij hebben een 10 jaar geleden onze voordeur laten vervangen voor een kunststof kozijn + deur.
Dit is een uitbouw van ca. 40cm die gezamenlijk is met mijn buren.
Er is toen een natuursteen dorpel onder het kozijn geplaatst en deze hebben eronder opgevoegd met een ca. 5cm cementvoeg.
Dit ligt weer deels op mijn straatwerk.
Nu is dit in de loop der jaren los komen te zitten door verzakking/opvriezen.
Omdat ik nu bezig ben met een verbouwing is mijn smeervloer eruit gehaald en hebben ze afgelopen week vloerverwarming en een nieuwe smeervloer geplaatst.
Nu viel mij op na een Hoosbui dat de vloer op een aantal plekken nat was door waterdoorslag.
Mijn vermoeden is dat dit onder de natuursteen dorpel doorkomt en nu in mijn net gestorte vloer trekt.
Ook heb ik een mierenkolonie die de weg in mijn hoek van de uitbouw heeft gevonden dus wil dit ook aanpakken.
Hoe kan ik dit het beste wind/waterdicht maken?
Ik wil het cement weghalen en liefst het straatwerk ook weghalen onder de dorpel.
Kan ik dit met DPC of iets anders waterkerend dicht krijgen?
En dan i.p.v. 5cm opvoegen tot straatwerk dit met een hogere rand aanwerken zodat dit langer goed blijft?
Dit is een uitbouw van ca. 40cm die gezamenlijk is met mijn buren.
Er is toen een natuursteen dorpel onder het kozijn geplaatst en deze hebben eronder opgevoegd met een ca. 5cm cementvoeg.
Dit ligt weer deels op mijn straatwerk.
Nu is dit in de loop der jaren los komen te zitten door verzakking/opvriezen.
Omdat ik nu bezig ben met een verbouwing is mijn smeervloer eruit gehaald en hebben ze afgelopen week vloerverwarming en een nieuwe smeervloer geplaatst.
Nu viel mij op na een Hoosbui dat de vloer op een aantal plekken nat was door waterdoorslag.
Mijn vermoeden is dat dit onder de natuursteen dorpel doorkomt en nu in mijn net gestorte vloer trekt.
Ook heb ik een mierenkolonie die de weg in mijn hoek van de uitbouw heeft gevonden dus wil dit ook aanpakken.
Hoe kan ik dit het beste wind/waterdicht maken?
Ik wil het cement weghalen en liefst het straatwerk ook weghalen onder de dorpel.
Kan ik dit met DPC of iets anders waterkerend dicht krijgen?
En dan i.p.v. 5cm opvoegen tot straatwerk dit met een hogere rand aanwerken zodat dit langer goed blijft?