Zink vastmaken windveer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kpc
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:08
Hoe kan ik het beste het zink aan de windveer vastmaken? Het was vast gespijkerd met asfalt nagels maar deze waren niet roestvrij en dit gaf weer problemen aan het hout. Volgens mij zijn er geen RVS asfalt nagels los verkrijgbaar alleen in hele grote hoeveelheden. Kitten weet ik ook niet of dat de oplossing is omdat kit ook na een tijdje weer losgaat. Ik hoor graag jullie adviezen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYVz1YdS2_pYcpSeM_sAZqtfBA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMUUMD7SpnXngmCcNEMJwzk9.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:17
Het is lood.

Vastmaken is bij mij gebeurd door het om de hoek te vouwen van het boeideel maar daar is het bij jou te kort voor. Met de juiste kit blijft dit prima zitten hoor.

Als je het toch wilt schroeven, er zijn rvs schroeven met een epdm ringetje, Groenhart - Dakpanschroef Rvs A2

[ Voor 39% gewijzigd door No Hands op 22-06-2026 09:14 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Kun je het niet kitten met hightack oid?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47
Het is lastig zo te zien of die foto of het een logisch detail is. Heb je niet wat meer foto's?

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
Hiervoor zou ik of loodband (bitumen tape) of rubber seal (kit) gebruiken.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ff kitcentrum bellen of via de chat.

maar eens met :
Terrz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:15:
Kun je het niet kitten met hightack oid?
ik ging dit ook "kitten" met een goeie hightack MS polymeer kit

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• kpc
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:08
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, ik ga hier mee aan de slag

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:00
Ik zou het korte deel rechts vervangen door een langer stuk zodat het over het linker deel heen boven de pannen uitkomt. Nu kan er gemakkelijk water tussen komen.

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:57
Ik zou er Butyleenkit onder spuiten, deze kit blijft flexibel en het lood dan met 2 of 3 rvs schroeven en revetring vastmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door vogelmans op 23-06-2026 16:35 ]

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

Lood onder de deklijst (omgezet zodat water er niet tussenkruipt) en de bovenzijde met een stukje zetwerk in zink netjes afwerken. Dat zetwerk zet je met een paar klangen vast op het hout waardoor je geen verbindingen in het zicht hebt die kunnen lekken of roesten.

www.elecdev.nl

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je kan lood het zelfde vast maken als zink met strookjes waar je het aan vast soldeerd of achter klemt. die strookjes kan je vast spijkeren met daar voor geschikte spijkers. maar gewoon ergens omheen vouwen is natuurlijk makkelijker :) zelf zou ik de nok onder het waterbord laten lopen( de windveer zit aan de voorkant) en om het waterbord een stuk uit 1 geheel vouwen uit zink of eventueel lood.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 23-06-2026 19:03 ]

Pagina: 1