Vraag

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:11
Afgelopen weekend kwam ik erachter dat de Chromecast v1 niet meer ondersteund wordt door de Ziggo GO app en ben daarna op zoek gegaan naar een nieuwere variant. Daaruit kwam naar voren dat ik nogal achterloop want de Chromecast v3 is alweer even geleden uit productie gehaald :+

Uit mijn onderzoek tot nu toe komt het erop neer dat er vooral Android TV mediaspelers zijn(sticks/boxes/streamers) waarbij een groot gedeelte daarvan ook gewoon als Chromecast te gebruiken zijn.

Alleen ik zie veel reviews die alweer een tijdje oud zijn of niet helemaal de functionaliteit bieden waar wij naar op zoek zijn voor de TV in de tuin en om mee te nemen op vakantie.

We zoeken het volgende:
- Mogelijkheid tot casten vanaf telefoon naar full HD TV(Ziggo GO TV app werkt bijv alleen op Ziggo aansluiting) dus casten is nodig in het buitenland.

Simpele vraag maar in veel reviews wordt er veel meer onderzocht/beschreven dan wat wij nodig hebben. Zeker als je dan nog de aanschaf erbij gaat pakken.

Zo zijn bijv de Google Streamer of Xiaomi box of Nokia 8010 prima opties maar volgens mij nogal overkill en zit je al snel met een extra voedingsaansluiting.

Simpel gezegd, ik zoek voor minder dan 100 euro een goede oplossing(bang for buck) die betrouwbaar werkt en het liefst geen extra voeding(netspanning) vereist. Wat is anno 2026 nu de beste keuze hierin!?

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:45
Voor op vakantie, gebruik ik een Google TV.
Hiermee kan ik deze aanmelden op een wifi netwerk, dus ik neem ook mijn GL Inet router mee, zodat al mijn devices op 1 vakantie netwerk zitten en ik hiermee ook evt Captcha Portal kan regelen.
Hij krijgt stroom over USB, net als mijn GL Inet router, dus ik heb alleen een USB adapter nodig.
Eentje die ik ook nodig hebt voor mijn telefoon.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Alle nieuwere casters/streamers die met Google TV werken hebben volgens mij stroom via usb, aangesloten op een usb-netspanningsadapter nodig. Als je die op de USB van de tv aansluit, is de stroom te laag of werkt hij instabiel in mijn ervaring. Ik Gebruik zelf de Google Chromecast TV ( 2020 ) en de Streamer, beide tot grote tevredenheid.

Runs everything...

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:11
Uiteindelijk besloten om toch wat meer uit te geven voor een Homatics Box R 4K Plus. Met name omdat toch alle boxen een extra voedingsaansluiting vereisen en deze er qua vormgeving goed uit ziet + een volledige afstandsbediening standaard erbij heeft. Nogal overkill maar vooruit..