Vraag


  • sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:00
goedendag allen

ik ben al enige jaren klant bij Vattenfall, altijd steady geweest qua gas en elektra verbruik

Nu onlangs verbouwd: warmtepomp geplaatst, vloerverwarming, inductie koken, grotere koelkast etc

Gasverbruik is drastisch gedaald, elektra logisch gestegen

Maar nu het volgende:

Vattenfall berekend ons maandbedrag obv historisch gasverbruik en huidig elektra verbruik. Met name een stuk minder teruglevering

Tevens had onze slimme meter storing na aanpassing naar 3 fasen waardoor een deel van het verbruik geschat us

Daardoor is ons maandbedrag advies gestegen van 170 naar 444eU, of 250-300eu bijbetalen op de eindafrekening in augustus

Ik heb hierover gemaild naar Vattenfall. Maar die geven eigenlijk maar 2 opties:

Of maandbedrag bijstellen en dan jaar erop weer laten dalen

Of flink bijbetalen bij de eindafrekening

hoe hier mee om te gaan? Heb ik nog opties?