goedendag allen
ik ben al enige jaren klant bij Vattenfall, altijd steady geweest qua gas en elektra verbruik
Nu onlangs verbouwd: warmtepomp geplaatst, vloerverwarming, inductie koken, grotere koelkast etc
Gasverbruik is drastisch gedaald, elektra logisch gestegen
Maar nu het volgende:
Vattenfall berekend ons maandbedrag obv historisch gasverbruik en huidig elektra verbruik. Met name een stuk minder teruglevering
Tevens had onze slimme meter storing na aanpassing naar 3 fasen waardoor een deel van het verbruik geschat us
Daardoor is ons maandbedrag advies gestegen van 170 naar 444eU, of 250-300eu bijbetalen op de eindafrekening in augustus
Ik heb hierover gemaild naar Vattenfall. Maar die geven eigenlijk maar 2 opties:
Of maandbedrag bijstellen en dan jaar erop weer laten dalen
Of flink bijbetalen bij de eindafrekening
hoe hier mee om te gaan? Heb ik nog opties?
ik ben al enige jaren klant bij Vattenfall, altijd steady geweest qua gas en elektra verbruik
Nu onlangs verbouwd: warmtepomp geplaatst, vloerverwarming, inductie koken, grotere koelkast etc
Gasverbruik is drastisch gedaald, elektra logisch gestegen
Maar nu het volgende:
Vattenfall berekend ons maandbedrag obv historisch gasverbruik en huidig elektra verbruik. Met name een stuk minder teruglevering
Tevens had onze slimme meter storing na aanpassing naar 3 fasen waardoor een deel van het verbruik geschat us
Daardoor is ons maandbedrag advies gestegen van 170 naar 444eU, of 250-300eu bijbetalen op de eindafrekening in augustus
Ik heb hierover gemaild naar Vattenfall. Maar die geven eigenlijk maar 2 opties:
Of maandbedrag bijstellen en dan jaar erop weer laten dalen
Of flink bijbetalen bij de eindafrekening
hoe hier mee om te gaan? Heb ik nog opties?