Gratis of goedkoop email alternatief voor steeds duurder DDS

Pagina: 1
Acties:

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-07 18:16
Ik wil binnenkort over op een andere email aanbieder na 29 jaar. DDS is inmiddels van een van de grote consoliderende groepen en dus gaat er minstens een Euro tientje per jaar bovenop.

Eerdere jaren waren betaalde alternatieven nog net zo duur of duurder dan DDS, DDS Basispakket kost nu bij Betaling per jaar (per 2/3 jaar vervalt) € 60,50. Vorig jaar 55,-, daarvoor; 47,75, 39,75, 34,- en daarvoor 9 jaar 32,50 en daarvoor enkele jaren 30,- . Dus volgend jaar alweer 70,- (of meer). Dit is voor een kleine webspace op subdomeintje en 10 GB email.

Ik zat op 9 gig gebruik, maar heb vorig jaar en daarvoor dat terug weten te brengen tot 25%, 2,5 GB. Maar zit inmiddels weer op 40 %, dus 4 Gig.

Van de Europese gratis alternatieven heb ik er slechts een van meer dan 1 GB mailruimte gevonden, dat is infomaniak met 20GB.

MailFence 500MB email/500MB Documenten, Murena 1 GB, Proton 1GB, Tuta 1GB, kun je bij deze aanbieders meerdere gratis accounts per aanbieder aanmaken?

Eerder dit jaar kreeg ik de tip hier voor een Franse hoster voor dubbeltjes per maand, maar kan dat/die niet meer vinden. Ook moet je dan zelf een server inrichten.

Iemand nog andere/meer tips?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Gratis mail? En dan het liefst mer dan 10GB? Gmail...

Mail kost geld, want servers, infrastructuur, spamfiltering... noem het maar op.
Reken op zeker een tientje of 4, 5 voor een jaar (en dat is dan zonder BTW). Misschien kun je ergens een aanbieding vinden die lager is.

Ik heb ook al een kleine 30 jaar een @dds.nl-adres. En ja, de belangrijkste reden indertijd was voor mij dat ik gratis een POP3-adres kreeg (in tegenstelling tot bijvoorbeeld hotmail (dat toen nog niet eens van MS was). Maar... dat was indertijd wel een box van 5MB. Die box is in de loop der tijd gegroeid. En daar kwamen inderdaad kosten bij. Anno nu is het eigenlijk jammer dat DDS liever op zijn FAQ zet dat je spam van je eigen adres krijgt, in plaats van dat ze naar de instellingen kijken en DKIM en DMARC wat strakker zetten...
Maar goed, DDS is al een paar jaar (via-via) onderdeel van Team.blue, dus het moment dat het allemaal duurder kan, voor minder dienstverlening heeft al lang genoeg op zich laten wachten ;)

Wauw... Ik denk dat het moment inderdaad daar is om DDS vaarwel te zeggen...
Blij dat ik daar geen domeinen heb staan... 35,75 voor een .nl voor een jaar??

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Overstappen met mail is heel veel gedoe, ik zou er wel 2 keer over nadenken of ik voor drie bier (10 euro) verhoging per jaar al die trammelant wil hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 22-06-2026 18:33 ]

• donaldk
Ik twijfel ook nog. Ik vroeg niet enkel naar gratis alternatieven. 5MB dan heb je DDS nog geen 30 jaar, was 750 KB. Ik weet niet meer of dat het totaal was of de helft van totaal (mail/webspace). Je had Eudora op een floppie waarop je ook de mailtjes opsloeg.

Is wel tien flesjes (1L) Coke;-).

Nee hoor de team Blue verhogingen kwam met een jaar of zo vertraging. In enkele jaren min of meer verdubbeld in prijs en dat zal niet stoppen.

Maar zoals gezegd, ik heb het al jaren vooruitgeschoven en twijfel weer.

Oh ja dat is een belangrijk voordeel van zijn roundcube webmail, de spamfiltering kan uit. Ik heb sinds sinds een kleine 20 jaar de spamfiltering uitstaan, na een zeer belangrijke gemiste mail. Een keer gehad dat ze voor onderhoud filter aan hadden gezet. OOps, gemiste mail.

[ Voor 21% gewijzigd door donaldk op 22-06-2026 19:18 ]

• Xilonz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-07 19:44
Zoho mail lite. Ik gebruik het al jaren en nog nooit problemen gehad. Je hebt daarmee direct ook functionaliteiten zoals aliassen en agenda, taken, notities etc.

Kost je iets meer dan een 10'tje per jaar en kan eenvoudig opschalen/afschalen.

• Herman55
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:08
webhosting
  1. Up to 2 websites
  2. 5 GB storage (SSD)
  3. 10 email addresses
  4. 5 databases
  5. 250 GB traffic
70 euro voor 3 jaar, zit je voorlopig onder de pannen. Zit er al een paar jaar, zelden problemen/onderhoud/storingen.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Fastmail werkt fantastisch, kost ook 60 euro. https://purelymail.com kost 10 dollar per jaar. https://www.gomailify.com/#pricing kost ook zo iets en geeft je de mogelijkheid om je eigen domein te gebruiken icm een Gmail account. https://migadu.com/pricing/ is misschien de Franse partij die je bedoelt? @Ernemmer

• donaldk
Xilonz schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:55:
Zoho mail lite. Ik gebruik het al jaren en nog nooit problemen gehad. Je hebt daarmee direct ook functionaliteiten zoals aliassen en agenda, taken, notities etc.

Kost je iets meer dan een 10'tje per jaar en kan eenvoudig opschalen/afschalen.
Wij gebruiken al jaren met een paar mensen een zoho spreadsheet. Elk jaar steeds meer onmogelijk gemaakt.

Dus om daar betaald te gaan zitten, weet ik niet of dat een goed idee is. Al die hoepels. Maar ze bieden tegenwoordig breed pakket. Was laatste keer dat ik keek zelfs nog gratis optie in Europa.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00

mjl

Ugh

Ernemmer schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:32:
Overstappen met mail is heel veel gedoe, ik zou er wel 2 keer over nadenken of ik voor drie bier (10 euro) verhoging per jaar al die trammelant wil hebben.
Zo ingewikkeld is dat niet, alle mail binnenhalen op een lokale cliënt, eventueel je hele archief vervolgens kopiëren naar de mailbox van je nieuwe provider. Eventuele aliassen aanmaken is nog het meeste werk.

-------

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
mjl schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:23:
[...]

Zo ingewikkeld is dat niet, alle mail binnenhalen op een lokale cliënt, eventueel je hele archief vervolgens kopiëren naar de mailbox van je nieuwe provider. Eventuele aliassen aanmaken is nog het meeste werk.
En dan bij 234 websites je registratie aanpassen.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00

mjl

Ugh

Ernemmer schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:24:
[...]

Als je geen eigen domein hebt wel, zou ik dan meenemen in het plaatje zodat je daar nooit meer last van hebt.

-------

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ernemmer schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:24:
[...]

Da's vooral rot als het inderdaad om je main-adres gaat ;)
Ik heb al een paar jaar een handvol eigen domeinen en daar mailadressen op. Zeker na de nodige leaks van mijn dds-adres (en als gevolg daarvan, vindbaareid op HIBP) heb ik de laatste jaren al het nodige omgezet. En met een beetje password-manager heb je ook de optie om op mailadres of TLD te zoeken.
Bleek niet heel veel tijd te kosten (en, en passant, gelijk bij al die sites ook maar gelijk de mate van communiceren naar 'bijna nooit' gezet).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ik kan mailbox.org aanbevelen. 10 GB mail storage voor EUR. 30,- per jaar (betaling). EUR. 0,20 per maand per extra GB. Geen webhosting alleen, wel cloud storage erbij van 5 GB met EUR. 0,40 per maand per extra 5 GB.

Eat my shorts !

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-07 20:51
Heb nu exchange online, 3,50 per maand ex btw. Komt nog wel een eigen domeinnaam bij als je wil. Volgens mij 50gb mail opslag. Eén mailbox, maar via catchall kun je vrijwel onbeperkte adressen gebruiken. Ook meerdere domeinen naar zelfde box werkt prima. Met regels kun je die weer opdelen in mapjes als je wil.

Paar jaar geleden overgstapt, en nog geen verhoging gehad. Voor het bedrag heb ik nergens iets beters kunnen vinden. En ik ben niet perse een MS fan.
Pagina: 1