Philips Ensis lampen: een waarschuwing

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

  • HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 18:20
3 jaar geleden kocht ik voor mijn keuken 2 Philips Ensis lampen voor ruim 800 euro. Het zijn langwerpige lampen ieder op zich weer uit 2 lapmpen bestaan: 1 onder en 1 boven.

Gisteren had bij 1 van de lampen het onderlicht het begeven. Na reset opties etc te hebben geprobeerd de plafondkast geopend (zat toch al een jaar uit garantie) waarin zich 2 psu's bevinden. Als de lamp uit staat blijkt de 1 warmer aan te voelen dan de ander. De bedrading tussen PSU en LED omgewisseld en idd: nu doet de onderlamp het wel en boven niet.

Lijkt simpel: nwe PSU. Maar Philips vertikt die te verkopen. Op Aliexpress vind je een vervanger als je zoekt op serienummer maar liever natuurlijk een zelfde onderdeel.

In discussie via hun support whatsapp:

"I'm really sorry to hear that you are having an issue with your ensis lamp and I do understand how frustrating this must be. Unfortunately, we do not sell the power supply separately and we do not recommend trying to change it or modify it because it could end up damaging the product. What we can do in this case, is evaluate the warranty to see if we can provide you a replacement."

Ik had al aangegeven dat de lampen 3 jaar oud waren, garantie is 2j maar wie weet dus upload factuur uit 2023

Thank you for that. Unfortunately, the product is out of its two-year warranty period. However, we can offer a 30% discount code if you want to purchase a brand new one on our website.


Dus de waarschuwing is dat als je je interieur verfraait met deze lampen je beter achteloos opnieuw honderden euro's kunt uitgeven binnen enkele jaren om de lampen aan te kunnen houden.


Aliexpress it is. Wat een naar bedrijf is dat Philips toch geworden.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8


  • Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04
Ik denk dat je meer hebt aan een review achterlaten bij de grote review sites en eventueel hier een showreview, dan hier op Tweaker.

Maar je hebt recht op een conform product, en daarvoor moet je bij de winkel zijn, niet specifiek bij de leverancier. Dus daar zou je nog iets kunnen proberen.

  • HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 18:20
Bedankt voor de tips!

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8


  • Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:17

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
GoT is geen klaagbaak => slotje

Dit topic is gesloten.