Iemand die me kan helpen met de YAML om mijn overschot van PV panelen te gebruiken om mijn boiler op te warmen, aangezien ik mijn omvormer niet kan uit zetten via modbus interface lijkt het mij nuttiger om overschot van PV energie in de boiler te steken.
Ik heb onderstaande code al gevonden, maar loop vast op het vet gedrukte gedeelte. Iemand die hierbij kan helpen?
alias: "Daikin Boiler: Verhogen bij zonne-overschot"
description: "Verhoogt de boilertemperatuur bij overschot en verlaagt deze bij netverbruik."
Ik heb onderstaande code al gevonden, maar loop vast op het vet gedrukte gedeelte. Iemand die hierbij kan helpen?
alias: "Daikin Boiler: Verhogen bij zonne-overschot"
description: "Verhoogt de boilertemperatuur bij overschot en verlaagt deze bij netverbruik."
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor. sec_pac_power_to_grid above: 1500 for: minutes: 10 id: zon_aan - platform: numeric_state entity_id: sensor. sec_pac_power_from_grid above: 500 for: minutes: 5 id: zon_weg condition: [] action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: zon_aan - condition: state entity_id: water_heater.altherma state: "" sequence: - service: water_heater.altherma_domestichotwatertank_heat_up_mode target: entity_id: water_heater.altherma data: operation_mode: "performance" # Of "comfort", afhankelijk van je Onecta entiteit instellingen - conditions: - condition: trigger id: zon_weg - condition: state entity_id: water_heater.altherma [b] state: "performance"[/b] sequence: - service: water_heater.altherma_domestichotwatertank_heat_up_mode target: entity_id: water_heater.altherma data: operation_mode: "reheatOnly" mode: single |
[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 21-06-2026 16:51 . Reden: Code-tags voor de leesbaarheid ]