Toon posts:

DOS én W98 opstarten met LILO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan, weet ik... :P Maar dit kan volgens mij niet:

Ik zal het even uitleggen.
Op mijn C: schijf staan twee "besturingssystemen": DOS en Windows 98. Ik gebruik nu NT loader (bootmenu van NT dus) en nou heb ik zo met bootpart ingesteld dat ik DOS én Windows 98 apart kan opstarten.
Nou wil ik dus overstappen op LILO om mijn verschillende OS-en op te starten, maar kan ik dan ook mijn DOS en W98 apart opstarten?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01

Sjonny

Fratser

win98 == dos. zie het probleem niet, en waarom win nt het wel kan :?
zet in je w98 msdos.sys iets van bootgui=0 ofzo kweeniemeer, en dan kan je fijn win intypen op je dos prompt voor je windows .. is dat nix? :P

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou niet zo van DOS onder W98, heb ik nl slechte ervaringen mee. Ik draai het liever apart. Trouwens, DOS start nog altijd het snelste op, en ik geil namelijk erg op snelheid en heb weinig zin om een half uur te wachten tot w98 of W2K is opgestart als een DOS promptje voldoende is.

Ik snap ook wel dat je bootgui=0 kan doen, maar dat vind ik omslachtig want als ik dan W98 wil opstarten moet ik elke keer win intikken.
Het kan met NT dus wel, maar kan LILO het ook? Wil dus overstappen naar LILO zodat ik niet elke keer een image van LILO hoef te dd-en naar C: na een kernel-compilatie.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

De NT bootloader kan toch ook GNU/Linux booten?

En als je LILO wilt gebruiken om dos, win en lin te booten, dan zou je even moeten kijken hoe de NT bootloader dat doet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 19:39 schreef deadinspace het volgende:
De NT bootloader kan toch ook GNU/Linux booten?
Ja, zo doe ik het dus al jaren, maar als ik dan een nieuw kerneltje bak dan moet ik hem elke keer weer dd-en naar mijn C: en dat vergeet ik soms nog wel es. |:(
En als je LILO wilt gebruiken om dos, win en lin te booten, dan zou je even moeten kijken hoe de NT bootloader dat doet.
Daar heb je dus het progje bootpart voor, daar maak je dus net zo'n image van je DOS en W98 als je met dd onder linux doet. Maar LILO werkt niet met images...

Hmm, zie net dat bootpart cardware is, en ik heb nog nooit een kaartje opgestuurd: lullig van mij zeg! *D

Verwijderd

Topicstarter
Laatste schop.

Niemand???
Pagina: 1