Vraag


  • ahikhe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 21:38
Hallo!


Bedankt voor het lezen,


Ik heb een nieuwe oven, de bosch hln39a060u opzich was ik er wel tevreden er oven. Enkel heb ik nu al een paar keer gemerkt dat bijvoorbeeld pizza, lasanga, nu patatjes in de oven links achter zwart zijn en in het midden of voor net gaar. Heb iemand een idee of dit meer voor komt?


Ik heb de 3d hetelucht functie gebruikt. Boven en onder. Ik heb nog namelijk 8 dagen dat ik hem terug ken brengen

Alle reacties


  • Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je pizza al eens een paar treden lager in de oven geprobeerd?

En vraag ook zeker Bosch klantenservice even, mogelijk is het een bekend probleem of is er toch wat mis mee.
edit:
ChatGPT komt nog met een leuke test:
Als de oven nieuw is en het verschil groot is (zwart/verbrand achteraan en nog bleek vooraan), kan er sprake zijn van een fabricagefout. Dat is niet normaal voor 3D-hetelucht.

Een eenvoudige test:

Verwarm de oven op 180 °C hetelucht.
Leg één bakplaat met sneetjes wit brood over het hele oppervlak.
Bak 5-10 minuten.
Kijk welke stukken het eerst donker worden.

Als de linkerachterhoek duidelijk veel donkerder is dan de rest, dan wijst dat op een ongelijke warmteverdeling en zou ik contact opnemen met Bosch Service

[ Voor 107% gewijzigd door Room42 op 20-06-2026 20:16 ]

Koop al mijn ads!


  • ahikhe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 21:38
Ik zal dit is proberen, bedankt hiervoor

  • Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:17

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bij ons heeft de Bosch op 3D ook wel wat hot spots. Dus dat gebruiken wij alleen als we op twee niveaus ovenschalen doen of meer echt "airfryer" willen gebruiken. Bij laatste wel tussendoor mengen. Voor al het andere gebruiken we de standaard hete lucht.

  • BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23
ahikhe schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 20:05:
Ik heb nog namelijk 8 dagen dat ik hem terug ken brengen
Terugbrengen?
Als in: via het herroepingsrecht, dat je iets binnen 30 dagen (of zo) mag retourneren?
Dat werkt zo natuurlijk niet hè.. dat kan niet meer als je een oven al een paar weken volledig in gebruik genomen hebt.
Dat herroepingsrecht, of koop op afstand, is om een apparaat te kunnen beoordelen equivalent zoals je dat in de winkel ook zou kunnen doen. In de winkel ga je natuurlijk ook geen pizza’s staan bakken in de oven voordat je deze koopt.
Als zo’n apparaat al weken in gebruik is kun je die niet meer ongebruikt retourneren binnen de x dagen zoals binnen die wet geldt.

Als er aan de andere kant een defect is in het apparaat, dan geldt uiteraard gewoon de garantie. Die is sowieso 2 jaar, maar voor zoiets als een oven natuurlijk veel langer.
Uit je omschrijving ga ik er echter wel vanuit dat je het apparaat niet al twee jaar minus 8 dagen hebt.
Als het dus een defect is, dan heb je gewoon garantie en dat zou nog veeel langer moeten zijn dan de 8 dagen die je nu noemt.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!


  • nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:05
BrainCrash schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:51:
[...]


Terugbrengen?
Als in: via het herroepingsrecht, dat je iets binnen 30 dagen (of zo) mag retourneren?
Dat werkt zo natuurlijk niet hè.. dat kan niet meer als je een oven al een paar weken volledig in gebruik genomen hebt.
Dat herroepingsrecht, of koop op afstand, is om een apparaat te kunnen beoordelen equivalent zoals je dat in de winkel ook zou kunnen doen. In de winkel ga je natuurlijk ook geen pizza’s staan bakken in de oven voordat je deze koopt.
Als zo’n apparaat al weken in gebruik is kun je die niet meer ongebruikt retourneren binnen de x dagen zoals binnen die wet geldt.

Als er aan de andere kant een defect is in het apparaat, dan geldt uiteraard gewoon de garantie. Die is sowieso 2 jaar, maar voor zoiets als een oven natuurlijk veel langer.
Uit je omschrijving ga ik er echter wel vanuit dat je het apparaat niet al twee jaar minus 8 dagen hebt.
Als het dus een defect is, dan heb je gewoon garantie en dat zou nog veeel langer moeten zijn dan de 8 dagen die je nu noemt.
Er wordt heel veel binnen 14 dagen teruggestuurd. In de originele verpakking en schoon is er niet een haan die er naar kraait. Spannende F1 wedstrijd op TC, de TV's vliegen de deur uit en na het weekend krijg je weer een zooitje terug omdat ze "niet bevallen". netjes in de doos maar zeker wel gebruikt.

Als je de oven schoon teruglevert in de originele verpakking dan kan dat. Is het netjes? Nee natuurlijk niet maar het gebeurt zeker wel.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined


  • pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je stopt het eten er niet al in tijdens het voorverwarmen? Zeker als je voor het voorverwarmen de turbo-functie gebruikt ("snel voorverwarmen") worden de elementen veel en veel heter dan bij normaal gebruik namelijk.

  • Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:37
@ahikhe De handleiding gelezen en weet je zeker dat de juiste instellingen gebruikt?
Pagina: 1