wasdroger AEG 7000 droogt niet, wel warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bartbakker 1970
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 09-07 13:19
Wasdroger helemaal uit elkaar gehad, want overal valt te lezen dat de condensor dan vuil is. Natuurlijk moet letterlijk ELK schroefje los, anders kun je er niet bij (hoe verzin je het weer). Ding blijkt gewoon brandschoon. Alles werkt dus naar behoren lijkt t. Ook de compressor slaat aan en wordt warm. Condensor is lauwwarm, te voelen achter een klep. 2 Dagen volop bezig, alles schoongemaakt. Heeft niets geholpen. Wat kan t nog zijn en hoe is dat te checken?
AEG 7000 series. Ding is paar jaar oud.

Alle reacties

• Hilus
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Filters dicht door resten kalk of wasverzachter wellicht?

Weken en borstelen met schoonmaakazijn, daarna goed uitspoelen.

• bartbakker 1970
Je bedoelt het standaard stoffilter? Dat is schoon. Ik vrees dat de condensor gewoon niet doet wat t moet doen. Maar wat kan daaraan stuk zijn? Was wordt ook warm. Maar dus niet droog. Evt tip voor iemand die dat kan repareren?

• bartbakker 1970
ik hoop dat iemand nog iets weerlt. Ik heb er heel veel tijd in zitten maar kom er noet achter wat t kan zijn. Volgens mij is t niet coor niks dat die dingen maar 2 jaar garantie hebben.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
Ook buiten de garantieperiode van die 2 jaar kun je nog garantie bij de fabrikant claimen.
Je krijgt dan weliswaar niet alles vergoed, maar wel een deel.
Ik zou er sowieso een mailtje aan wagen, en daarin ook vermelden wat je zelf al geprobeerd hebt.
Of misschien een repair café in de buurt raadplegen, daar zitten meestal wel handige Harry's.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• bartbakker 1970
Inmiddels nog van alles geprobeerd maar niets dat werkt. Valt wel op dat de was helemaal niet meer warm wordt.

• bartbakker 1970
Maar dat is een goed idee Yaksa . Ga ik zeker proberen. Gelijk maar even bonnetje erbij gezocht. Dank voor de tip. Ik zal update geven zodra meer bekend is. Overigens net ook nog de temp van de verschillende koperen leidingen gemeten en valt op dat alleen de compressor erg heet wordt. Leidingen alleen beetje lauw, max 42 graden.
Pagina: 1