Op zoek naar een Dockingstation voor 240 HZ Beeldschermen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• WP.power
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 15:12
Mijn vraag

Welke dockingstation heb ik nodig voor 2 schermen met 240HZ verver snelheid?
Het liefste heb ik een Dell of eentje met een goede bouwkwaliteit die lang meegaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Evnia Philips 240HZ gaming monitoren

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie de meeste met 60HZ. en ik heb een dock boven met mindere Kwaliteit en Max 60HZ.

Daarnaast advies gevraagd aan AI en ik kreeg deze als optie Dell Thunderbolt Dock – WD22TB4. (Daar staat geen Informatie over HZ of hoeveel power "Watt" deze heeft om een laptop erbij op te laden bijvoorbeeld.) Dell WD22TB4: beste prijzen, echte reviews en specificaties - Tweakers

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke heb je dan precies? Want de resolutie maakt ook nogal wat uit.
Maar net zo belangrijk is op wat voor (USB-C-)poort je hem wilt aansluiten. Er was laatst een nuttige review hier op Tweakers maar die moet ik even terugzoeken. :)
WP.power schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:03:
[...] (Daar staat geen Informatie over HZ of hoeveel power "Watt" deze heeft om een laptop erbij op te laden bijvoorbeeld.) Dell WD22TB4: beste prijzen, echte reviews en specificaties - Tweakers
Jawel, die informatie staat tegenwoordig verstopt (@Freek1710, leest u mee? ;)) achter een knopje 'Bekijk alle specificaties', daar staat dat deze dock 90W power delivery heeft.
edit:
Hier is aardig wat leeswerk te vinden: https://tweakers.net/revi...SUQKKpxa5ZabmgKRLMnNTlWoB
Het belangrijkste dat ik mee kan geven is dat je moet zorgen dat de USB-C-poort waar je hem op aansluit voldoende moet zijn. Het beste is USB 4 met DisplayPort 2.1 display output.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 20-06-2026 18:08 ]

Koop al mijn ads!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Resolutie maakt inderdaad nogal uit. 4K kun je vergeten, daar ga je niet boven de 120Hz komen met de high end TB4/5 dockings en dan moet je apparaat, aangenomen een laptop want je geeft weinig achtergrondinformatie, dat ook hebben. Een mager 10G USB-C poortje met DP Alt mode gaat niet volstaan.

Graag meer info over de laptop en aansluitingen. Een desktop heeft niks aan een docking, dan gewoon aansluiten op je videokaart.

[ Voor 10% gewijzigd door nelizmastr op 20-06-2026 21:18 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold