NPO start geen beeld wel geluid bij voetbal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 15:13
Mijn vraag
Vanavond wil ik voetbal kijken, maar de NPO Start app op mijn Philips Ambilight uit 2024 geeft geen beeld, wel geluid. Dit probkleem doet zich voor bij voetbal uitzendingen, maar ook het NOS journaal en nieuwsuur. Gek genoeg kan ik via de app wel gewoon Pinkpop Live bekijken, en oudere documentaires en series.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Philips 48OLED808 TV (Typenummer: PHI48OLED808)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Ik zie wel de Ster reclame vooraf.
  • Naast geluid verschijnt de kijkwijzer rechts bovenin.
  • Scrollen (doorspoelen en terugspoelen) werkt, en ik zie tijdens het scrollen ook de thumbnail boven de scrollbar.
  • En ook kan ik, bijvoorbeeld, de live pinkpop uitzending kijken.
  • Ook kan ik voetbal kijken op m'n telefoon (ook als ik met hetzelfde wifi netwerk ben verbonden als m'n tv).
  • Ik kan vanaf m'n telefoon de wedstrijd casten naar m'n TV via de NPO app. Als ik vervolgens het casten uitzet, en op mijn tv de uitzending wil bekijken, kan dit ineens wel.
  • Ik heb de NPO app ge-update naar 1.45.0, ge-uninstalled, en opnieuw geinstalleerd.
  • Cache / data leeggemaakt
  • Android TV versie is 14
  • Firmware is de meest recente
Mijn vermoeden
Is dat dit ergens met rechten of DRM te maken heeft, maar ik heb hier de ballen verstand van. Kent iemand het geschetste probleem, en hoe is het te verhelpen?

[ Voor 20% gewijzigd door Cam op 20-06-2026 13:03 ]

Alle reacties

• DennisC78
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 15:32
Zelfde issue hier op bravia 8 uit 2025. Week geleden wedstrijd gekeken, nu al meerdere dagen exact zelfde issue als hierboven beschreven.