Flashen Valetudo op Eureka J12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tjaarsveld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18:09
Mijn vraag
Heeft er iemand succesvol Valetudo geïnstalleerd op de Eureka J12 Ultra (179,- Robotstofzuiger met dweil en leeg station)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows MacOS en Linux maar zonder succes

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://valetudo.cloud/pages/installation/midea/#adb

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Koop al mijn ads!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Tjaarsveld Werkt het niet? Of loop je tegen problemen aan? Of ben je op zoek naar ervaringen van andere?

• Tjaarsveld
Ik kom er helaas niet uit

• Tjaarsveld
@Room42 dit is ook wat ik heb gevonden echter kom ik er niet uit hij accepteert het Telnet commando niet

• Room42
  • Niet online
Dit is de exacte handleiding die je nodig hebt: https://valetudo.cloud/pages/installation/midea/

Telnet komt alleen voor onder 'Step 3.2 The unhappy path', dus voor die tijd moet je al wat pech en moeilijkheden gehad hebben.

Maar het initiatief moet wel van jou komen. Zonder input van waar je tegenaan loopt en wat je geprobeerd hebt, kunnen wij je moeilijk aan het handje nemen.

[ Voor 60% gewijzigd door Room42 op 20-06-2026 17:25 ]

Koop al mijn ads!

• Tjaarsveld
@Room42

Begrijpelijk.

Ik heb via ADB contact met de robot en nadat ik ADB Shell intiep zie ik dat ik de "Unhappy path" moet doorlopen

Vervolgens naak ik via de terminal e bestanden aan die ik vervolgens in een loop spawn naar de robot

Vervolgens zet ik de robot in de dock

Steek de stekker in het stopcontact en wacht totdat de robot aan gaat, Vervolgens druk ik het wifi knopje in en connect ik met de robots AP, hierna voer ik het telnet commando uit en krijg ik de melding "connection refused"

Dit is hoever ik ben gekomen op zowel Windows MacOS en Linux

• Room42
  • Niet online
Maar de `adb push test.mod /oem/test.mod` en `adb push payload.sh /userdata/echo_pcbatest_server` uit de loop zijn dus wel gelukt?
En met abd devices zie je de robot ook?
En de WiFi-verbinding is gelukt? Welke IP-configuratie heeft jouw computer zelf gekregen van de robot?

Koop al mijn ads!

• Tjaarsveld
@Room42

Bedankt voor de reply

Ik heb nu een andere linux pc gepakt en ik kom al wat verder

Telnet werkt en ik kan de Firmware copieren naar de robot

Vervolgens herstart de robot en kan ik via ADB het laatste commando uitvoeren "userdata/dust_update/install.sh"

Hierna herstart de robot en hier loop ik vast

Dat laatste commando een 2e keer doorlopen is helaas nirt mogelijk

• Tjaarsveld
@Room42

Ik heb een video van de handelingen online gezet

YouTube: Trying to install Valetudo Eureka J12 Ultra

• Room42
  • Niet online
Ik denk dat je rond de 5:00 minuten in de video te snel bent met het opnieuw uitvoeren van de install, want de robot zou eerst nog moeten herstarten en dat zie ik niet gebeuren, geloof ik. Ze geven ook aan dat het enkele minuten kan duren voordat die reboot.
offtopic:
0:07: Dat ziet er brandgevaarlijk uit. :o

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 21-06-2026 12:34 ]

Koop al mijn ads!

• Tjaarsveld
@Room42 je bedoeld voordat ik de 2e keer "/userdata/dust_update/install.sh" uitvoer ?

• Room42
  • Niet online
Yes. :)

Koop al mijn ads!

• Tjaarsveld
@Room42

Hoelang zou ik voor dit commando moeten wachten?

Ik heb namelijk op dat moment ADB toegang dus in mijn theorie zou ik dan ook commando's moeten kunnen uitvoeren, het gekke is dat hij het commando niet weigert maar simpelweg zegt dat dit bestand niet beschikbaar is

• Room42
  • Niet online
Tot je shell disconnect. Dat gebeurt namelijk na de 2x keer starten wel, zoals op 5:16 in de video te zien is. Je komt terug in je user@debian-shell. Daar moet je op wachten met de eerste install.
Ik heb namelijk op dat moment ADB toegang dus in mijn theorie zou ik dan ook commando's moeten kunnen uitvoeren, het gekke is dat hij het commando niet weigert maar simpelweg zegt dat dit bestand niet beschikbaar is
Dat klopt wel, maar de eerste install is nog bezig, denk ik. Dus ze zitten elkaar nu in de weg.

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 21-06-2026 12:46 ]

Koop al mijn ads!

• Tjaarsveld
@Room42 oke ik zal alles nogmaals doorloop

Hij disconnect en herstart trouwens wel

• Tjaarsveld
Nadat ik de Telnet commando draai staat er

"The robot will now install the main firmware and reboot this process may take a few minutes"

Maar naar enkele seconden +/- 30 ofzo herstart de robot al

• Tjaarsveld
Dit is de code die ik krijg te zien:

user@deblan:~/Downloads/platform-tools$ adb shell root@midea:/# /userdata/dust_update/install.sh

Midea Firmware Installer

Intended for use with: v12 eureka

Device model match confirmed: v12_eureka

Checking firmware version requirements...

- Current Firmware Version: 1049

Required Min Version:

Verston check passed.

Update Done flag found. Finalizing installation...

Installing Valetudo binary..

/oem/_root_postboot.sh already lready exists and is executable. Skipping creation.

Cleaning up installation files.

SUCCESS! Installation fintshed

Valetudo installed. Rebooting now to start Valetudo...

• Room42
  • Niet online
Heb je daarna al eens geprobeerd met de Valetudo app te connecten? Oftewel https://valetudo.cloud/pages/general/getting-started/

Koop al mijn ads!

• Tjaarsveld
@Room42

Helaas hij maakt alsnog de oude SSID AP aan en is daarmee niet te vinden in Valetudo en wel in de Eureka app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYv-GrivRvQc40x0gEPVL1IgG8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZwVBUG7RcR8ccRrxNFzHZvY.jpg?f=fotoalbum_large dit is de logs die ik zie nadat ik de 2e installatie doe via ADB

• Room42
  • Niet online
Dan zou ik eens kijken wat die install.sh doet (cat (of less) install.sh) en kijken of je meer logging in kunt schakelen. En wat doet die /oem/_root_postboot.sh? En als je die handmatig een keer start?

Koop al mijn ads!

Pagina: 1