Hallo,
Ik heb in de loop der jaren een flink aantal cadeaucodes opgespaard via een spaarplatform en deze laten uitbetalen voor een cadeaukaart naar keuze. In totaal gaat het samen om zo'n 250 euro. Om deze definitief in te wisselen moest je deze codes nog eerst activeren via een tussenplatform Runia en daar aangeven welke cadeaukaart je wenst. Dit kan tot 3 jaar na uitgifte/ontvangen van de codes.
In mijn geval is de oudste code uit 15 oktober 2023 en de nieuwste maart 2025. Ik zou dus op zijn laatst in oktober 2026 de eerste codes moeten omzetten/activeren om de gewenste kaart te kiezen. Daarna zijn deze geldig tot de vervaldatum van welke cadeaukaart je kiest. Toen ik dit laatst wilde doen bleek dat geen van de codes (ook niet van maart 2025) nog werkten.
Navraag leerde mij dat de hele batch aan codes is verlopen en ze deze ook niet meer kunnen heractiveren. Ik heb geen waarschuwing of herinnering gehad. Zowel runia (waar ik moet inwisselen) als het spaarplatform wijzen naar elkaar en doen niks, ondanks dat de termijn van 3 jaar niet is verlopen. Het zou gaan om dat het contract met dit platform van de leverancier inmiddels is verlopen en daarom geen codes meer werken. Dat is echter niet mijn probleem.
Na lang mailen willen ze mij 50 euro aan nieuwe codes toesturen. Dat zou alsnog betekenen dat ik de overige 200 euro, 80%, kwijt ben.
Wat zijn mijn rechten nog in deze? Achteraf heb ik hier een bijzonder nasmaak aan over gehouden want als het gewoon het geval was geweest van zelf te laat / laten liggen dan was het mijn eigen schuld geweest. Nu is de inwisseltermijn nog niet voorbij maar ben ik toch alles al kwijt.
Ik heb in de loop der jaren een flink aantal cadeaucodes opgespaard via een spaarplatform en deze laten uitbetalen voor een cadeaukaart naar keuze. In totaal gaat het samen om zo'n 250 euro. Om deze definitief in te wisselen moest je deze codes nog eerst activeren via een tussenplatform Runia en daar aangeven welke cadeaukaart je wenst. Dit kan tot 3 jaar na uitgifte/ontvangen van de codes.
In mijn geval is de oudste code uit 15 oktober 2023 en de nieuwste maart 2025. Ik zou dus op zijn laatst in oktober 2026 de eerste codes moeten omzetten/activeren om de gewenste kaart te kiezen. Daarna zijn deze geldig tot de vervaldatum van welke cadeaukaart je kiest. Toen ik dit laatst wilde doen bleek dat geen van de codes (ook niet van maart 2025) nog werkten.
Navraag leerde mij dat de hele batch aan codes is verlopen en ze deze ook niet meer kunnen heractiveren. Ik heb geen waarschuwing of herinnering gehad. Zowel runia (waar ik moet inwisselen) als het spaarplatform wijzen naar elkaar en doen niks, ondanks dat de termijn van 3 jaar niet is verlopen. Het zou gaan om dat het contract met dit platform van de leverancier inmiddels is verlopen en daarom geen codes meer werken. Dat is echter niet mijn probleem.
Na lang mailen willen ze mij 50 euro aan nieuwe codes toesturen. Dat zou alsnog betekenen dat ik de overige 200 euro, 80%, kwijt ben.
Wat zijn mijn rechten nog in deze? Achteraf heb ik hier een bijzonder nasmaak aan over gehouden want als het gewoon het geval was geweest van zelf te laat / laten liggen dan was het mijn eigen schuld geweest. Nu is de inwisseltermijn nog niet voorbij maar ben ik toch alles al kwijt.