[All] Niet automatisch alle tekst selecteren in zoekveld

Pagina: 1
Acties:

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
1. Welk probleem ervaar je?
Als ik gezocht heb (of zelfs maar al wat in de zoekbalk heb staan) en ik selecteer het tekstveld van de zoekbalk opnieuw, wordt automatisch alle tekst geselecteerd. Dit zorgt ervoor dat mijn 'middle mouse button clipboard'* overschreven wordt.

2. Waarom is dat een probleem?
Het is irritant als ik net een tekst geselecteerd heb waarnaar ik wil zoeken dat dan dat clipboard weer overschreven wordt met wat er nog in de balk stond. Dat maakt dat ik opnieuw de gewenste tekst moet selecteren voordat ik met middle-click kan plakken.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Regelmatig als ik wat dieper onderzoek aan het doen ben, en vooral in de pricewatch, als ik verschillende producten probeer te vinden.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Selecteer niet alle tekst automatisch, maar voeg een 'wis zoekveld'-knop toe. Dit is heel gebruikelijk en gebruikersvriendelijk. Dit kan er bijvoorbeeld zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiADMxCfnJipYF7FeimRfcX-bso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zkOqTKKWhyMd3CE5kgdthm3O.png?f=fotoalbum_large

* De middle mouse butten clipboard is een speciale functie van Linux (ik heb het op Windows en Mac nooit gevonden :'() dat het heel makkelijk maakt om even snel een tekst te selecteren en plakken zónder je echte clipboard (Ctrl+C) te overschrijven. _/-\o_

Koop al mijn ads!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet niet hoe het bij jou precies staat, maar als ik iets invoer bij het zoekveld, deze verberg en weer aanroep, staat alles geselecteerd, maar komt dit niet in de paste buffer terecht. Wat ik als laatst zelf heb geselecteerd staat er nog.

Maar wel eens mbt het kruisje en niet standaard selecteren. Want soms wil je je zoekopdracht een beetje aanpassen, zoals een woord toevoegen of een typo fixen. Dan is het best irritant dat je eerst de selectie weer ongedaan moet maken of alles opnieuw moet typen omdat je niet door hebt dat je het vervangt ipv aanvult.

Commandline FTW

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Hero of Time Apart, ik kan het steeds reproduceren. Misschien dat de DE nog uit maakt? Ik heb KDE Plasma 6.7.0 met Wayland op Fedora.

Koop al mijn ads!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ook KDE hier, maar nog 6.6 branch, Debian Sid. Bij m'n clipboard manager heb ik het volgende ingesteld staan:
- 'Save across sessions' aan
- 'Keep selection and clipboard' uit
- Text selection is onbeschikbaar ivm eerder optie die uit staat
- Non-text selection - Only when explicitly copied

Verders zou ik het niet weten. Heb nog Firefox 150.0.3, al een tijdje geen updates gedaan, anders had ik nu wel 152 gehad.

Commandline FTW