Zenderinstallatie lukt niet goed bij nieuwe TV (LG Oled C5)

Pagina: 1
Acties:

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe televisie geïnstalleerd (LG OLED C5), maar ik ontvang niet alle zenders en het beeld hapert vaak: (geen blokjes maar stilstaan voor een paar seconden om vervolgens weer verder te gaan)

Heeft iemand een idee waar dat 'm in kan zitten?

Bij de instellingen van de TV kan ik niet QAM modulatie en symboolsnelheid aanpassen. Alleen netwerk id (5555) en frequentie kan ik invoeren (162000)

Sowieso moest ik de locatie voor installatie instellen op Duitsland of Luxemburg, zie https://www.jonaz.nl/veelgestelde-technische-vragen/ mijn nieuwe TV kan geen zenders vinden.

Dat begrijp ik niet helemaal, want met het instellen van deze parameters zou het toch voldoende moeten zijn? Waarom niet op NL laten staan?

• Vhond
  • Niet online
Waarschijnlijk is het een te oude CI+ module: volgende week weet ik meer (als er een nieuwere module binnen is).

Maar als er nog iemand is die uit kan leggen waarom een nieuwere tv op locatie Luxemburg of Duitsland gezet moet worden???

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:19

franssie

Save the albatross

Waarschijnlijk omdat de fabrikant bij Nederland alleen scant op Ziggo, Delta etc.
Ik ken Jonaz niet, maar ze gebruiken een andere frequentie etc etc die waarschijnlijk in Duitsland en Luxemburg wel gangbaar is.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Vhond
  • Niet online
@franssie : maar de tv zelf instellen/veranderen naar die frequentie (en netwerk ID) ongeacht de locatie zou dan toch ook moeten werken??