Vraag

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 20:51

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een betrouwbare partij voor email hosting, bij voorkeur in NL/EU met een beetje redelijke opslag capaciteit, bij voorkeur geen limiet op het aantal adressen, die ook nog eens betaalbaar is. En met een eigen domein, en met IMAP. Webmail is niet voor mij.

Een zoekmasjien geeft genoeg voorbeelden, zoals hosting.nl, Junda, Cloud86, mijn.host en weet ik wat. Maar ik ben niet bekend in het NL hosting landschap, dus geen idee wat een betrouwbare partij is en wat er eentje is met een strakke website en mooie woorden waar je beter weg kunt blijven. Het is tenslotte wel email, en dan is betrouwbaarheid wel belangrijk.

Momenteel zit ik bij dynu.com, waar ik vroeger ook mijn ddns deed en dat is met $15 per jaar, per domain gewoon spotgoedkoop en voor jaren was het snel en betrouwbaar. Maar tegenwoordig is het een bit flakey en traag. Dus een goed moment om ook gezien het huidige politieke klimaar eens te kijken naar een partij in de EU.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Alle reacties

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wat is het budget en hoeveel opslagruimte moeten we denken?

Als je vaak onbeperkt alles wil kom je al bij webhosting pakketten uit, want bij vele hosters (die je zelf al een aantal noemt) zit bij email pakket al redelijk vaak beperking in aantal mailboxen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Budget vind ik lastig te zeggen. Ik weet dat ik meer ga betalen als nu, naar alle waarschijnlijkheid. Maar 200 euro per jaar vind ik een beetje overdreven voor een stuk of 10 email adressen, 2 domeinen en iets van 15-20GB aan opslag.

Computer specs

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:13
Ik gebruik een Elastic Site Server van Serverprofis. De goedkoopste is vanaf €4,- per maand (wanneer je per 2 jaar betaald, tot €4,89 bij maandbetaling), die geeft 15 mailboxen (met onbeperkt aliassen) en 30 GB opslag.

iRacing Profiel

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dank voor je eisen/wensen.

Nu zit zelf bij Intention ( pro pakket). Betreft mail prima (catch-all adres) ontvang daar 0 spam op tot op heden. Je combi opslag en 2 domeinen word het voor jou daar 2x email pakket of 1x pro pakket (ivm 2 domeinen).

mijn.host is ook goed alleen word best aan de prijs omdat je aardig wat opslag wil. Kijk maar bij email en hosting pakketten. Met aantal domeinen kan het goedkoop maar in combinatie met opslag aardig aan de prijs.

Kwa wensen/eisen zou esmero aardig goed bij je passen en van de 3 de goedkoopste (E-mail Maximaal of webhosting maximaal pakket). Het enige nadeel ik heb zelf 0 ervaring met die partij. Maar reviews bij webhoster en hostingvergelijker zijn positief.

Bhosted ook goed. Maar in combinatie met je opslag wens word die veel te duur in vergelijking de andere. Is vooral een interessante partij als je veel domeinen hebt en weinig opslag.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:59
Wellicht eens kijken naar EK-Hosting ? Heb ik zelf een paar domeinen draaien. Goede service, stabiele omgeving en, in mijn ogen, goede prijzen.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 19:47

bonzz.netninja

Niente baffi

Als het je alleen gaat over e-mail zou ik je search wat verschuiven naar EU based (NL based) e-mail providers zoals soverin (https://soverin.com/) of bij de buren https://tuta.com/secure-email

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
RobbyTown schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 04:15:
Dank voor je eisen/wensen.

Nu zit zelf bij Intention ( pro pakket). Betreft mail prima (catch-all adres) ontvang daar 0 spam op tot op heden. Je combi opslag en 2 domeinen word het voor jou daar 2x email pakket of 1x pro pakket (ivm 2 domeinen).

mijn.host is ook goed alleen word best aan de prijs omdat je aardig wat opslag wil. Kijk maar bij email en hosting pakketten. Met aantal domeinen kan het goedkoop maar in combinatie met opslag aardig aan de prijs.

Kwa wensen/eisen zou esmero aardig goed bij je passen en van de 3 de goedkoopste (E-mail Maximaal of webhosting maximaal pakket). Het enige nadeel ik heb zelf 0 ervaring met die partij. Maar reviews bij webhoster en hostingvergelijker zijn positief.

Bhosted ook goed. Maar in combinatie met je opslag wens word die veel te duur in vergelijking de andere. Is vooral een interessante partij als je veel domeinen hebt en weinig opslag.
Intention vind ik erg interessant echter je bent verplicht je domain bij hun onder te brengen. Daarmee vallen ze gelijk af helaas want mijn domeinen zitten prima bij Cloudflare.

Computer specs

Pagina: 1