Aankoopadvies desktopi.c.m. met Adobo Indesign & Illustrator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• daboytommy666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 11:58
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb de vraag van iemand in mijn familiekring gekregen of onderstaande desktop voldoende is om Adobe Indesign, Photoshop en Illustrator te kunnen gebruiken.
Als ik naar de eisen van Adobe kijk geven ze bij de GPU aan minimaal 1024MB VRAM (2GB aanbevolen), en deze heeft 5GB (maar dus wel een grafische adapter). Als ik de rest van de vereisten bekijk heb ik het idee dat dit voldoende zou moeten zijn.
Maar misschien dat de experts er hier eventueel nog anders over denken. Zodat ik goed advies kan geven.

En een aanvullende/afwijkende vraag misschien.
Maar de huidige SSD (met Windows 10 erop) erbij plaatsen achteraf (als dit al mogelijk is). Wordt dit aangeraden? Kan me voorstellen dat dit wat problemen kan veroorzaken.

https://tvdlcomputers.nl/product/hp-z2-g5-workstation-mt-intel-core-i7-10700-512gb-ssd-32gb-quadro-p2200-5gb-w11-pro/

https://helpx.adobe.com/nl/indesign/system-requirements.html

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruikt worden voor de gebruikelijke zaken zoals Office, internet e.d.
Maar daarnaast ook regelmatig voor Adobe Indesign en Illustrator

Wat mag het systeem gaan kosten?
N.v.t. in deze.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee alleen de huidige monitor waarschijnlijk (en toetsenbord en muis).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
N.v.t.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee het gaat vooral om de vraag of het systeem uit de link voldoende is voor de wens wat hierboven beschreven is.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Advies of de desktop voldoende is voor de gevraagde werkzaamheden.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:19
Als je een bestaande Windows overzet krijg je te maken met driver issues, hoogstwaarschijnlijk zal het systeem na booten aangeven dat er nieuwe hardware gevonden is, en op zoek gaan naar nieuwe drivers. Bedenk wel dat Windows opnieuw geactiveerd moet worden, dat kan afhankelijk van je licensie wel of niet. Daarnaast is het niet aan te raden Windows 10 nog op een machine die met het internet verbonden is te gebruiken, het wordt niet meer gesupport door Microsoft, ik zou upgraden naar Windows 11.

Qua specificaties voldoet deze desktop.

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 19-06-2026 10:55 ]

• daboytommy666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 11:58
De desktop wordt geleverd met Windows 11 dus dan is het meer de data van de oude SSD halen en die later op deze plaatsen.