Onterechte tandartsfactuur?

Pagina: 1
Acties:

  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Onze dochter, 12 jaar, moet waarschijnlijk een beugel. Zijn we verder niet voor aanvullend verzekerd.

Dinsdag is ze voor een intake geweest en een dag later voor periodieke controle.

Vandaag ontving ik, voor het eerst ooit, een factuur voor beide dagen. De kosten van de intake begrijp ik, dat zal waarschijnlijk aanvullend pas verzekerd zijn maar die van de periodieke controle hebben ze ook gefactureerd.

Is mijn denkwijze juist dat de behandelingen van 17-06 gewoon voor ons kosteloos zouden moeten zijn? De C002 is gewoon de doodnormale controle, daar heb ik in die afgelopen jaren nog nooit een factuur van gezien terwijl ze die halfjaarlijks gewoon kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taz2xvE5YqO0keHORSvywIpeMl8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J8FTvSzpjNUAxF02NjyXW5WG.png?f=user_large

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Even indienen bij je zorgverzekeraar en wat er vergoed moet worden, wordt dan vergoed...

  • anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tandartskosten voor minderjarigen worden gedekt door de basisverzekering, heb je geen aanvullende verzekering voor nodig.
De basisverzekering 2026 vergoedt de volgende tandartsbehandelingen voor kinderen tot 18 jaar:

Controle bij de tandarts
Fluoridebehandeling
Vullingen
Trekken van tanden of kiezen
Röntgenfoto’s
Consulten bij de orthodontist
Zie die link ook voor meer informatie.

Ik weet niet waarom je een factuur hebt gekregen, eigenlijk, zeker als dit eerder niet zo was. Misschien een foutje bij de tandarts? Heb je een andere zorgverzekeraar sinds dit jaar en weet de tandarts niet welke?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu


  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
anandus schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:21:
Tandartskosten voor minderjarigen worden gedekt door de basisverzekering, heb je geen aanvullende verzekering voor nodig.
Weet ik maar omdat ze dus nu ook naar de ortho gaat (dinsdag dus alleen voor een intake) waar de beugel zelf niet vergoed gaat worden zonder (flinke) aanvullende verzekering
Zie die link ook voor meer informatie.

Ik weet niet waarom je een factuur hebt gekregen, eigenlijk, zeker als dit eerder niet zo was. Misschien een foutje bij de tandarts? Heb je een andere zorgverzekeraar sinds dit jaar en weet de tandarts niet welke?
Nee al zeker anderhalf jaar bij dezelfde verzekeraar.
Zou je zeggen dat die intake ook gewoon onder een consult zou moeten vallen?

Bij elkaar gewoon 128 euro. Voor nog geen tien minuten.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 18-06-2026 19:37 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:23

franssie

Save the albatross

Vraag het eerst je verzekering. Zeker als het een tandarts keten is willen ze nog wel eens over overfactureren

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar


  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:38:
Vraag het eerst je verzekering. Zeker als het een tandarts keten is willen ze nog wel eens over overfactureren
Ik heb de vraag in eerste instantie nu uitstaan bij de praktijk om me een correcte factuur te sturen. Maar na het antwoord van @anandus zou ik dat consult ook geschrapt willen zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 18-06-2026 19:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:45

arie_papa

Running on Ubuntu

Herkenbaar. Overfactureren gebeurt helaas heel vaak. Niet velen zullen er aandacht aan besteden.
Als je wilt en er energie voor hebt, gewoon klagen zoals je al aangeeft. Je zult het helaas nog veel vaker mee gaan maken in de toekomst.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel


  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
arie_papa schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:46:
Herkenbaar. Overfactureren gebeurt helaas heel vaak. Niet velen zullen er aandacht aan besteden.
Als je wilt en er energie voor hebt, gewoon klagen zoals je al aangeeft. Je zult het helaas nog veel vaker mee gaan maken in de toekomst.
Maar dat is niet logisch toch. Alles wat ze op de factuur hebben staan is in principe uitgevoerd.

Alleen ze moeten bij mijn zorgverzekeraar zijn niet bij mij.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:29

Qwerty-273

Meukposter

***** ***

Gunner schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:14:
Alleen ze moeten bij mijn zorgverzekeraar zijn niet bij mij.
Het is alleen wel een apart systeem in Nederland (als je ook andere systemen in andere landen hebt meegemaakt). In NL zijn veel behandelingen voor kinderen inbegrepen en zie je daar nooit een factuur voor. Maar er worden soms echt buitensporige bedragen geclaimd door de zorgverlener bij de zorgverzekeraars. En daar heb je als ouder geen enkel zicht op. Een routine controle hier, een bloed onderzoek daar, en je ziet al snel honderden euro's op een factuur gezet worden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.


  • 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-06 17:35
Let even op dat het voor minderjarigen over de BASISverzekering valt - dus vaak met eigen risico. Dit is de factuur die hoort bij het gedeelte dat je moet betalen, omdat je de eerste zoveel (385?) euro nog niet betaald hebt.

  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:42:
Let even op dat het voor minderjarigen over de BASISverzekering valt - dus vaak met eigen risico. Dit is de factuur die hoort bij het gedeelte dat je moet betalen, omdat je de eerste zoveel (385?) euro nog niet betaald hebt.
Kinderen onder de 18 hebben geen eigen risico.
Voor die C002 heb ik nog nooit een factuur gehad. Dat gaat gewoon naar de zorgverzekeraar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:48
99ruud99 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:42:
Let even op dat het voor minderjarigen over de BASISverzekering valt - dus vaak met eigen risico. Dit is de factuur die hoort bij het gedeelte dat je moet betalen, omdat je de eerste zoveel (385?) euro nog niet betaald hebt.
Nope, minderjarigen hebben geen eigen risico en de tandarts is daarmee volledig gratis.

[removed]


  • redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:48
Gunner schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 23:08:
[...]

Kinderen onder de 18 hebben geen eigen risico.
Voor die C002 heb ik nog nooit een factuur gehad. Dat gaat gewoon naar de zorgverzekeraar.
Misschien omdat een deel zelf betaald moet worden dat ze het geheel hebben opgestuurd? Iig kan de factuur naar de verzekering en dan betalen ze wel of anders eerst bij de tandarts vragen of ze de opsplitsing kunnen maken.

[removed]


  • franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:23

franssie

Save the albatross

Het klinkt een beetje zoals de dierenartsen die ook overfactureren, of een
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
die ook reparaties op de rekening zet die onder garantie vallen en ze waarschijnlijk ook aan de fabrikant factureren.
Het is een schimmig spel.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar


  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:49
Wat is er mis met de rekening betalen en bij de zorgverzekeraar te declareren? Mijn eigen tandarts laat mij altijd de rekening betalen of ik ervoor verzekerd ben of niet. Als ik verzekerd ben dan kan ik de rekening bij de zorgverzekeraar declareren en heb ik een paar dagen later het geld weer op mijn rekening staan. Ik heb beide situaties gehad, nu heb ik geen verzekering meer omdat het uiteindelijk veel meer kost dan dat het me oplevert.

Dit gebeurd bij meerdere tandartsen zo. Niet alle tandartsen sturen hun rekeningen automatisch door naar de zorgverzekeraar. Dat kan overigens wel, dan krijg je erna van de zorgverzekeraar een rekening met het nog te betalen bedrag. Dit had ik bij de vorige tandarts.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 20:43
Ik gok op een samengestelde factuur van de behandelingen, waarvan niet alles door de verzekeraar vergoed wordt en daarom rechtstreeks naar de patient wordt gestuurd. Deze moet vervolgens de te declareren delen bij de verzekeraar neerleggen. Is gewoon een zwakte uit het facturatiesysteem dat ze geen 2 facturen kunnen sturen. Was ze anderhalve week later voor controle gegaan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Overigens, imho verstandig om niet bij te verzekeren voor ortho. Was vroeger nog wel verstandig, maar er zitten tegenwoordig zoveel extra regeltjes aan vast dat je het alsnog gewoon helemaal zelf betaald.

Life is what happens while you're busy making other plans


  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
frumper schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:08:
Overigens, imho verstandig om niet bij te verzekeren voor ortho. Was vroeger nog wel verstandig, maar er zitten tegenwoordig zoveel extra regeltjes aan vast dat je het alsnog gewoon helemaal zelf betaald.
Zover was ik ook al inderdaad. Je moet je ruim van te voren bij verzekeren met bijna altijd het duurste aanvullende pakket en dan nog moet je zelf bijbetalen.
DutchKel schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:48:
Wat is er mis met de rekening betalen en bij de zorgverzekeraar te declareren? Mijn eigen tandarts laat mij altijd de rekening betalen of ik ervoor verzekerd ben of niet.
Heel veel. Sowieso zijn wij niet voor tandarts verzekerd en aangezien de factuur om een minderjarig kind gaat is het helemaal vreemd dat we die krijgen.

Anyway, omdat ik voor werk in de wijk moest zijn waar de praktijk zit (dat wist ik gisteravond nog niet) ben ik even naar binnen gelopen en sprak daar een assistente die ik al jaren ken. Ook zij stond er van te kijke dat deze factuur naar ons gestuurd is terwijl ze gewoon eerdere facturen van mijn dochter zag die wel gewoon naar de zorgverzekeraar zijn gegaan.

Heb er vertrouwen in dat het goed komt. Dit topic was even bedoelt om te checken of mijn gedachtegang goed was dat het gewoon verzekerd zou moeten zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:54
-knip- Zet de factuur door naar je zorgverzekering en die regelen de betaling en sturen jou een andere factuur over eventueel niet-verzekerde kosten.

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 19-06-2026 11:41 . Reden: Onnodig ]


  • Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-06 17:11
Zou het kunnen zijn dat je ze nu ineens ontvangt, omdat je dochter de leeftijd van 12 heeft bereikt en je ze anders niet meer kunt inzien?

Vanaf 12 jaar is de privacy van uw kind wettelijk beschermd. U ziet in uw online zorgportaal niet meer automatisch welke zorg of medicijnen uw kind heeft gebruikt. U kunt dit alleen inzien als uw kind u hiervoor machtigt (Bron)

[ Voor 21% gewijzigd door Jaer288 op 19-06-2026 10:14 ]


  • Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
-Off-Topic-

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 19-06-2026 11:41 ]


  • BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-06 14:17
Dit is dus blijkbaar een tandarts/ortho in een? Ik gok er ook op dat ze - omdat ze het stukje beugel niet via de zorgverzekering gaat - gewoon de hele factuur naar jou sturen in de hoop dat jij het regelt met de verzekering.

  • Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-06 18:17
DutchKel schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:48:
Wat is er mis met de rekening betalen en bij de zorgverzekeraar te declareren? Mijn eigen tandarts laat mij altijd de rekening betalen of ik ervoor verzekerd ben of niet. Als ik verzekerd ben dan kan ik de rekening bij de zorgverzekeraar declareren en heb ik een paar dagen later het geld weer op mijn rekening staan. Ik heb beide situaties gehad, nu heb ik geen verzekering meer omdat het uiteindelijk veel meer kost dan dat het me oplevert.

Dit gebeurd bij meerdere tandartsen zo. Niet alle tandartsen sturen hun rekeningen automatisch door naar de zorgverzekeraar. Dat kan overigens wel, dan krijg je erna van de zorgverzekeraar een rekening met het nog te betalen bedrag. Dit had ik bij de vorige tandarts.
Heel veel. Veel mensen kunnen dit gewoon niet voorschieten, ook al ze misschien het 100% weer terug zouden krijgen van de verzekering!

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:49
Ryur schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:05:
[...]

Heel veel. Veel mensen kunnen dit gewoon niet voorschieten, ook al ze misschien het 100% weer terug zouden krijgen van de verzekering!
Toch werkt het wel bij heel veel tandartsen op die manier. En je hoeft het volgens mij ook niet voor te schieten. Bij de tandarts krijg je vaak 2 weken om te betalen en het geld van de zorgverzekering staat vaak al binnen 1 a 2 dagen op je rekening bijgeschreven. Dan hoef je het alleen maar door te sluizen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:10
Gunner schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:39:
Ik heb de vraag in eerste instantie nu uitstaan bij de praktijk om me een correcte factuur te sturen. Maar na het antwoord van @anandus zou ik dat consult ook geschrapt willen zien.
Waarom zou je dat geschrapt willen zien? Het is een losstaande verrichting, uitgevoerd door een andere behandelaar dan degene die de periodieke controle heeft gedaan.

  • CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit herken ik als een factuur van Infomedics, die krijg ik ook gewoon, zelfs voor dingen die door mijn verzekering vergoed worden. Is het wel iets dat je moet betalen? Bij mij staat er dan een totaalbedrag, welk gedeelte daarvan is betaald door mijn verzekeraar en wat er evt. over blijft.

Edit: hoewel nu ik er over nadenk weet ik niet of dat ook zo zou zijn als de verzekeraar alles betaalt -- voor de meeste dingen betaalt mijn verzekering namelijk 75%.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 21-06-2026 08:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.


  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Jullie hebben wel gelezen he dat het hier niet om mezelf gaat maar om behandelingen van mijn 12-jarige dochter?

Als ze voor mij waren en ik was niet verzekerd, ja, dan was de factuur terecht.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • tmtx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:26
Kleine tip. Vind je zelf dat ze een beugel nodig heeft? De vraag ik omdat ik het ook heb meegemaakt met mijn zoon. Tandarts zei dat hij een beugel nodig had. Niets te zien. Ben voor second opion gegaan en die tandarts zei dat het niet nodig was. Later erkende de eigen tandarts dat het niet per se nodig was. Ze proberen je het aan te smeren omdat ze er heel veel geld mee verdienen.

  • CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gunner schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:18:
Jullie hebben wel gelezen he dat het hier niet om mezelf gaat maar om behandelingen van mijn 12-jarige dochter?
Ja, maar tandartsen werken ook voor twaalfjarigen niet gratis dus er gaat sowieso érgens een factuur heen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.


  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:41:
[...]


Ja, maar tandartsen werken ook voor twaalfjarigen niet gratis dus er gaat sowieso érgens een factuur heen.
Ja normaal gesproken gaat die gewoon naar de zorgverzekeraar, dat is ook gewoon in te zien in de digitale omgeving van mijn verzekeraar. Zeker de behandelingen van 17-06 zijn gewoon standaard dingen die helemaal niet bij mij terecht horen te komen.

Maar goed, ik krijg morgen bericht van deze praktijk en ik ga er gewoon vanuit dat ze het bij mijn verzekeraar indienen, zoals gebruikelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 21-06-2026 12:06 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
tmtx schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:39:
Kleine tip. Vind je zelf dat ze een beugel nodig heeft? De vraag ik omdat ik het ook heb meegemaakt met mijn zoon. Tandarts zei dat hij een beugel nodig had. Niets te zien. Ben voor second opion gegaan en die tandarts zei dat het niet nodig was. Later erkende de eigen tandarts dat het niet per se nodig was. Ze proberen je het aan te smeren omdat ze er heel veel geld mee verdienen.
Altijd goed om kritisch te zijn, nou heb ik in mijn directe omgeving wel 3 voorbeelden van "Nee het is niet nodig" en nu 20-25 jaar later alsnog met een beugel lopen vanwege de boel toch scheefgegroeid en ongemak. Dus ga niet alleen voor optisch maar laat ook foto's maken e.d.

  • Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:29

Qwerty-273

Meukposter

***** ***

DutchKel schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:48:
…nu heb ik geen verzekering meer omdat het uiteindelijk veel meer kost dan dat het me oplevert.
Bedoel je daarmee aanvullende zorgverzekeringen of daadwerkelijk de basiszorgverzekering. Die laatste ben je namelijk wettelijk verplicht om af te nemen als je in Nederland woont.
https://www.rijksoverheid...verzekering-af-te-sluiten

Daar staan ook boetes voor en je zal op den duur ergens geforceerd ingeschreven worden.
https://www.rijksoverheid...n-voor-de-zorgverzekering

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.


  • Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je denkwijze is fout. De behandeling is niet kosteloos. De factuur is gewoon terecht. Echt vergoed jouw verzekeraar die standaard controle. Gewoon de rekening bij je verzekeraar declareren en klaar.

Braaikamer - Smoke&BBQ


  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Koffie schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:36:
Je denkwijze is fout. De behandeling is niet kosteloos. De factuur is gewoon terecht. Echt vergoed jouw verzekeraar die standaard controle. Gewoon de rekening bij je verzekeraar declareren en klaar.
Ik zeg nergens dat de behandeling kosteloos is, of de kosten niet terecht (akkoord de topictitel doet mogelijk anders vermoeden) Mijn punt (wat volgens mij een aantal missen of niet goed lezen wat ik meermaals schrijf) is dat ik nog nooit voor bv een C002 controle een factuur zie, die gaan gewoon direct naar de zorgverzekeraar die ze gewoon netjes betaald. Dat is gewoon in te zien.

En als mijn denkwijze volgens jou fout is; leg me dan eens uit waarom ik nu pas, na jaren bij diezelfde prakijk gelopen.te hebben ineens dit moet zelf voor moet schieten. Zelfs de medeweker daar vond het vreemd?

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 21-06-2026 15:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
Gunner schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:18:
[...]

Ik zeg nergens dat de behandeling kosteloos is, of de kosten niet terecht. Mijn punt (wat volgens mij een aantal missen of niet goed lezen wat ik meermaals schrijf) is dat ik nog nooit voor bv een C002 controle een factuur zie, die gaan gewoon direct naar de zorgverzekeraar die ze gewoon netjes betaald. Dat is gewoon in te zien.

En als mijn denkwijze volgens jou fout is; leg me dan eens uit waarom ik nu pas, na jaren bij diezelfde prakijk gelopen.te hebben ineens dit moet zelf voor moet schieten. Zelfs de medeweker daar vond het vreemd?
Onder de streep is het daarentegen wel waar het op neer komt. Niemand hier heeft de mogelijkheid om in de administratie van je tandarts te kijken waarom nu zaken wel aan jou gefactureerd worden noch de mogelijkheid om dat bij een tussenpartij of de verzekeraar te doen.

Wellicht vergoed je verzekering maar 2x C002 en is dit derde keer? :?

Linksom of rechtsom zul je toch echt contact op moeten nemen met de juiste partijen...

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:49
Qwerty-273 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:02:
[...]

Bedoel je daarmee aanvullende zorgverzekeringen of daadwerkelijk de basiszorgverzekering. Die laatste ben je namelijk wettelijk verplicht om af te nemen als je in Nederland woont.
https://www.rijksoverheid...verzekering-af-te-sluiten

Daar staan ook boetes voor en je zal op den duur ergens geforceerd ingeschreven worden.
https://www.rijksoverheid...n-voor-de-zorgverzekering
We hebben het hier over een tandartsverzekering (waar deze hele topic over gaat), die is geheel vrijwillig en is zelfs bij bijna alle zorgverzekeraars nog apart van de aanvullende verzekering. Maar wel een goede aanvulling verder, de basis zorgverzekering is in Nederland inderdaad verplicht.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 21-06-2026 20:13 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
FailFr8er schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:55:
[...]

Onder de streep is het daarentegen wel waar het op neer komt. Niemand hier heeft de mogelijkheid om in de administratie van je tandarts te kijken waarom nu zaken wel aan jou gefactureerd worden noch de mogelijkheid om dat bij een tussenpartij of de verzekeraar te doen.

Wellicht vergoed je verzekering maar 2x C002 en is dit derde keer? :?

Linksom of rechtsom zul je toch echt contact op moeten nemen met de juiste partijen...
Niet alleen naar jou toe, maar gaan we het topic nog lezen?
Dit is allemaal allang aangegeven door TS.
Pagina: 1