De situatie is dat ik een vijverpomp heb die ik 6x per dag 10 minuten wil laten lopen. Ik gebruik daarvoor een digitale tijdschakelaar op een stopcontact (binnen). Helaas heb ik het probleem dat vaak (dagelijks) de aardlekschakelaar eruit vliegt. De afstand tot de pomp is 15 m. Ik denk dat het probleem is dat die kabel een bepaalde capaciteit heeft en/of dat er een kleine lekstroom is bij het inschakelen van de pomp.
Wat in het verleden heeft gewerkt is het omdraaien van de stekker. Sinds er in de meterkast wat andere aanpassingen gedaan zijn werkt dit helaas niet meer. Als ik de tijdschakelaar ertussenuit haal is het probleem ook opgelost.
Volgens mij is dit een vaker voorkomend probleem. Wat het mogelijk zou oplossen is het gebruiken van een 2-polige tijdschakelaar, die dus zowel de fase- als de nuldraad schakelt. Ik kan alleen zo'n schakelaar die je toch gewoon op een stopcontact plaatsen niet vinden.
Ik heb gekeken of ik dan misschien een 2-polig relais zou kunnen gebruiken die ik dan kan schakelen met een tijdschakelaar, maar dat wordt een beetje een knutselproject terwijl ik eigenlijk een standaard oplossing zoek. Heeft er iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Wat in het verleden heeft gewerkt is het omdraaien van de stekker. Sinds er in de meterkast wat andere aanpassingen gedaan zijn werkt dit helaas niet meer. Als ik de tijdschakelaar ertussenuit haal is het probleem ook opgelost.
Volgens mij is dit een vaker voorkomend probleem. Wat het mogelijk zou oplossen is het gebruiken van een 2-polige tijdschakelaar, die dus zowel de fase- als de nuldraad schakelt. Ik kan alleen zo'n schakelaar die je toch gewoon op een stopcontact plaatsen niet vinden.
Ik heb gekeken of ik dan misschien een 2-polig relais zou kunnen gebruiken die ik dan kan schakelen met een tijdschakelaar, maar dat wordt een beetje een knutselproject terwijl ik eigenlijk een standaard oplossing zoek. Heeft er iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?