Goedenavond allen,
Hoop dat ik ook hiervoor aan het juiste adres bij het Tweakers forum ben.
Ik heb een Sony XR-77A95L met een BeoSound Core die via de optische uitgang is aangesloten. Tot voor kort werkte alles perfect.
Via het snelmenu kon ik eenvoudig schakelen tussen TV Audio en Audio System. Standaard gebruikte de tv TV Audio, en alleen wanneer ik Audio System selecteerde, schakelde de BeoSound Core automatisch in en werd het geluid via de externe speakers afgespeeld.
Na het installeren van firmware v114.602.030.1 werkte geluid via het Audio System in eerste instantie helemaal niet meer. De tv gaf aan geen verbinding met het audiosysteem te kunnen maken. Uiteindelijk ontdekte ik dat ik handmatig de optische uitgang moest inschakelen in de instellingen.
Sindsdien werkt geluid via het Audio System weer, maar ik ervaar nu de volgende problemen:
Hoop dat ik ook hiervoor aan het juiste adres bij het Tweakers forum ben.
Ik heb een Sony XR-77A95L met een BeoSound Core die via de optische uitgang is aangesloten. Tot voor kort werkte alles perfect.
Via het snelmenu kon ik eenvoudig schakelen tussen TV Audio en Audio System. Standaard gebruikte de tv TV Audio, en alleen wanneer ik Audio System selecteerde, schakelde de BeoSound Core automatisch in en werd het geluid via de externe speakers afgespeeld.
Na het installeren van firmware v114.602.030.1 werkte geluid via het Audio System in eerste instantie helemaal niet meer. De tv gaf aan geen verbinding met het audiosysteem te kunnen maken. Uiteindelijk ontdekte ik dat ik handmatig de optische uitgang moest inschakelen in de instellingen.
Sindsdien werkt geluid via het Audio System weer, maar ik ervaar nu de volgende problemen:
- Zelfs wanneer de tv op TV Audio staat, schakelt mijn BeoSound Core met de aangesloten speakers ook in. Dat is niet wenselijk.
- Wanneer ik van Audio System terugschakel naar TV Audio, blijft het geluid via de BeoSound Core lopen in plaats van alleen via de tv-speakers.
- Wanneer de tv op TV Audio staat, zou er geen signaal via de optische uitgang gestuurd moeten worden en zou de BeoSound Core uit moeten blijven.
- Wanneer ik Audio System selecteer, zou de BeoSound Core automatisch moeten inschakelen en zou het geluid via de externe speakers moeten lopen.
- Wanneer ik vervolgens terugschakel naar TV Audio, verwacht ik alleen geluid uit de tv-speakers te horen.
Mac Studio M3 Ultra 256GB, MacBook Pro M2