Ik heb de afgelopen weken een project gestart voor de aanschaf van een Full Electric Warmtepomp. Keuze daarvoor kosten. Ik betaal aan gas: 1000 euro op jaarbasis, aan vastrecht en verbruikerskosten En ik denk dat dit de aankomende jaren zal stijgen. Ik heb 14 zonnepanelen, verbruik en opbrengst is bijna nul. Ik heb een tussen woning redelijk geisoleerd. Begane grond wordt via vloerverwarming verwarmt. Eerste verdieping en zolder hebben convectoren, maar die gebruiken we niet. We zijn met zijn 2 personen. Op basis van deze informatie heb ik 3 offertes binnen (3 verschillende warmte pompen) die allemaal rond 12.000 euro liggen. Dit wordt over het algemeen ook aangegeven.
In mijn zoektocht naar meer informatie kwam ik een groothandel die ook aan particulieren levert tegen. Daar bestel ik een: Monoblock buitenunit, Boiler voor 200 liter. voor 6000,00. (Dit was nog niet de goedkoopste) Extra materiaal 1000. Totaal dus 7000 euro. Hier zou nog een de subsidie afgaan: 2000 euro (Laat ik nu zeggen dat ik de subsidie zou gebruiken voor betalen van installatie kosten) Alle offertes geven aan dat installatie zou kunnen in 1 dag. Mijn berekening zit nog 5000 euro onder de offertes die ik gezien heb.
Mijn vraag:
- Wat mis ik in mijn redenering?
- Als mijn redenering klopt dan moet hier toch iemand goud geld verdienen aan de overstap naar warmtepompen.
In mijn zoektocht naar meer informatie kwam ik een groothandel die ook aan particulieren levert tegen. Daar bestel ik een: Monoblock buitenunit, Boiler voor 200 liter. voor 6000,00. (Dit was nog niet de goedkoopste) Extra materiaal 1000. Totaal dus 7000 euro. Hier zou nog een de subsidie afgaan: 2000 euro (Laat ik nu zeggen dat ik de subsidie zou gebruiken voor betalen van installatie kosten) Alle offertes geven aan dat installatie zou kunnen in 1 dag. Mijn berekening zit nog 5000 euro onder de offertes die ik gezien heb.
Mijn vraag:
- Wat mis ik in mijn redenering?
- Als mijn redenering klopt dan moet hier toch iemand goud geld verdienen aan de overstap naar warmtepompen.