Delta Glasvezel: DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag


  • stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 19:44
Mijn vraag
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met bepaalde websites die ik niet kan bereiken met mijn Delta glasvezelverbinding. Krijg dan de melding: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN.

Het gekke is: de meeste sites doen het, sommigen niet. Bijvoorbeeld ing.nl is niet bereikbaar.

Heb al diverse andere DNS'en geprobeerd, die can Delta zelf, en die van Google. Steeds zelfde resultaat.

Als ik mijn VPN aanzet, kan ik wel overal bij komen.

Wat kan dit zijn?

Alle reacties


  • nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Modem en/of ONT al eens 5 minuten van de stroom gehad?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold


  • stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 19:44
Yup.

  • Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

Speedmaster

Make my day...

Glazen bol, hoe ziet je thuisnetwerk eruit? Wat heb je zelf al geprobeerd buiten een VPN, op meerdere apparaten getest

  • stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 19:44
Huawei ONT, Asus router, Vlan 100. Etc etc. Staat allemaal (al twee jaar) onveranderd goed.

Sites werken allemaal wél top op de laptop

Maar beide smartphones (2x Google Pixel 8 Pro) hebben een dns-probleem op de wifi. Echter: dns settings in mijn smartphone en die van mijn vrouw staan gewoon goed. Via 5g op beide telefoons geen probleem, op Wifi via Delta dus wel een probleem.

Wanneer ik op mijn smartphone vpn aanzet, werken alle sites weer gewoon.

Heel raar.

  • stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 19:44
Net ook nog reset van wifi/bluetooth settings gedaan op de Pixel. Geen effect.

  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:08
wat staat er bij DNS in je netwerkgegevens op je smartphone
zonder vpn

  • WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22:36
Telefoon op US staan? Dan gebruikt hij DNS over HTTPS en kan het zijn dat bepaalde sites gefilterd worden.

Sommige mensen zetten land instellingen op USA om zo bepaalde restricties te omzeilen, wat dan weer averechts werkt op NL en EU sites.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8


  • boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:08
WargamingPlayer schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 02:10:
Telefoon op US staan? Dan gebruikt hij DNS over HTTPS en kan het zijn dat bepaalde sites gefilterd worden.

Sommige mensen zetten land instellingen op USA om zo bepaalde restricties te omzeilen, wat dan weer averechts werkt op NL en EU sites.
vergezocht maar interessant idee
zeker omdat TS sowieso loopt te klooien met vpns

[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 18-06-2026 02:19 ]


  • WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22:36
boyette schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 02:18:
[...]

vergezocht maar interessant idee
zeker omdat TS sowieso loopt te klooien met vpns
Chrome gaat buiten EU via DoH als default. Alleen binnen EU staat dat standaard uit.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

Pagina: 1