[Intel ax210] Snelheid valt tegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag


  • scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:11
ik heb net de intel kaartje binnen ,en men snelheid is heel laag .snap niet helemaal waarom

men media pc heeft de intel 200 wifi met van die plak antennes daar haal ik 300

op men pc haal ik maar 90 en upload 80 ,modem is wifi 6 ,wat gek is dat ik op men tel ineens niet hoger dan 50 kom eerst ook rond de 300

ik heb de slaap stand van de wifi uitgezet bij de andere settings heb ik n/ac/ax wireless mode 2 802 11n gekozen ,als ik ax of ac kies dan is de snelheid nog lager ! drivers zijn up to date

pc staat op max prestatie geen slaap stand niks

modem resetten heb ik nog niet gedaan ,ik heb volle streepjes , iemand een idee of meschien beter toch de ax200 kopen ,ik heb deze ax210 van ali gekocht dat is zoon m2 kaartje ,bluetooth werkt prima


er zitten 2 kabels bij denk 1 voor wifi en 1 voor bluetooth maakt het wat uit waar je die inprikt in die kleine pinnetjes ? meschien omdraaien

[ Voor 8% gewijzigd door scroeffie op 17-06-2026 15:30 ]

Alle reacties


  • Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:13

Yucon

*broem*

ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt, maar als ik het goed begrijp stoort eea op elkaar. Wat zegt een wifi analyzer app?

  • scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:11
analyzer app ? ik heb voor men pc een m2 kaartje gekocht van intel ax210 ,drivers geinstaleerd

ik kom niet hoger dan 50 mbps /

  • scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:11
topic kan gesloten worden modem reset heeft geholpen zit nu rond de 220

  • dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je schrijft heel veel maar je zegt weinig (en het is zeer slecht leesbaar...)

Je meet hier op twee verschillende computers verschillende snelheden. Dat kan veel verschillende oorzaken hebben. Je geeft niets meer aan over de verbinding dan "volle streepjes". Geef eens harde cijfers.

Als de computers in kwestie Windows draaien, open een command prompt en geef de volgende commando:
code:
1
netsh wlan show interface
Post de resultaten van beide hier. De verschillen zullen snel genoeg uitwijzen in welke hoek je het verschil in gemeten snelheid moet zoeken.

Draaien ze een andere besturingssysteem? Zeg dan welke.

Oslik blyat! Oslik!


  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@scroeffie je openingspost is momenteel niet zo heel goed leesbaar en ik vind het dan ook lastig om te ontdekken wat je nu precies wilt bereiken met je topic. Zou je wat toelichting willen geven op je probleem? Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

  • scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:11
werk pc > m2 ax210 intel gekocht ,kwam niet hoger dan 50mbps ,modem reset 200mbps

media pc > ax200 intel daar haal ik 300+ mbps

beide draaien op w10

  • GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:13
Heeft je werkpc wel een antenne aangesloten?
Hoe goed is je signaal ontvangst?
op welke frequentie en band zit je?
is er veel storing op de door jou gebruikte frequentie?
hoe ver staat de PC van het access point? (hoeveel muren / vloeren zitten ertussen)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD


  • dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

scroeffie schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:12:
werk pc > m2 ax210 intel gekocht ,kwam niet hoger dan 50mbps ,modem reset 200mbps

media pc > ax200 intel daar haal ik 300+ mbps

beide draaien op w10
Dan zoals gezegd:
code:
1
netsh wlan show interface
Dan weten we wat hier onder de motorkap gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!


  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@scroeffie Ik heb nog even je titel aangepast, zodat het iets duidelijker is.
Pagina: 1