Hallo allemaal, ik wil een portable audio apparaat gaan halen. Nu zijn er 3 soorten die in aanmerking komen:
MP3-speler met geheugenkaartjes
De voordelen van zo'n speler:
* Artcore Slaat nooit over
* Artcore Handig mp3-tjes overpompen via usb
* Artcore Geen laadtijd oid, wat mp3-cdspelers wel hebben
De nadelen:
* Artcore Geheugenkaartjes zijn duur
* Artcore Je kunt niet zo heel veel muziek meenemen, maar dat vind ik niet zo heel erg
De voornaamste kandidaat onder deze spelers is de Nomad IIc van Creative.

Standaard met 32 mb, uit te breiden met Smartmedia naar 160 mb. Een 128 mb kaartje kost +-250 gulden. De speler zelf is tussen de 350 een 400 piek.
8 cm mp3 cd-speler
* Artcore 200 mb op een cd-tje is wel redelijk veel
* Artcore Makkelijk om meer muziek mee te nemen
* Artcore Relatief goedkoop
De nadelen:
* Artcore Kan overslaan
* Artcore Laadtijd voor nummers is +-5 sec, ik denk dat ik me daaraan ga ergeren
De voornaamste kandidaat is de Napa, hier wel bekend
Of Minidisc
De voordelen:
* Artcore Goede kwaliteit, maar ik hoor het verschil met mp3 denk ik toch niet
* Artcore Veel muziek meenemen
* Artcore Slaat niet of nauwelijks over
* Artcore Mooi
* Artcore Geen laadtijd voor nummers
De nadelen:
* Artcore Spelers zijn redelijk duur
* Artcore Ik heb geen deck, en steeds de speler aansluiten op pc/audioset is irritant
* Artcore Opnemen duurt lang en werkt minder handig dan bij de hierboven genoemde alternatieven.
Verder heb ik me nog niet echt verdiept in welke Minidisc speler goed voor mij zou zijn. Hij moet dus wel kunnen opnemen, aangezien ik geen deck heb. (als iemand zo'n actie van Sony ziet (deck + speler voor goedkoop) mag 'ie het zeggen
)
Goed, wat raden jullie aan? Het liefst hoor ik natuurlijk meningen van mensen die met meerdere systemen hebben gewerkt.
MP3-speler met geheugenkaartjes
* Artcore Slaat nooit over
* Artcore Handig mp3-tjes overpompen via usb
* Artcore Geen laadtijd oid, wat mp3-cdspelers wel hebben
De nadelen:
* Artcore Geheugenkaartjes zijn duur
* Artcore Je kunt niet zo heel veel muziek meenemen, maar dat vind ik niet zo heel erg
De voornaamste kandidaat onder deze spelers is de Nomad IIc van Creative.

Standaard met 32 mb, uit te breiden met Smartmedia naar 160 mb. Een 128 mb kaartje kost +-250 gulden. De speler zelf is tussen de 350 een 400 piek.
8 cm mp3 cd-speler
* Artcore 200 mb op een cd-tje is wel redelijk veel
* Artcore Makkelijk om meer muziek mee te nemen
* Artcore Relatief goedkoop
De nadelen:
* Artcore Kan overslaan
* Artcore Laadtijd voor nummers is +-5 sec, ik denk dat ik me daaraan ga ergeren
De voornaamste kandidaat is de Napa, hier wel bekend
Of Minidisc
De voordelen:
* Artcore Goede kwaliteit, maar ik hoor het verschil met mp3 denk ik toch niet
* Artcore Veel muziek meenemen
* Artcore Slaat niet of nauwelijks over
* Artcore Mooi
* Artcore Geen laadtijd voor nummers
De nadelen:
* Artcore Spelers zijn redelijk duur
* Artcore Ik heb geen deck, en steeds de speler aansluiten op pc/audioset is irritant
* Artcore Opnemen duurt lang en werkt minder handig dan bij de hierboven genoemde alternatieven.
Verder heb ik me nog niet echt verdiept in welke Minidisc speler goed voor mij zou zijn. Hij moet dus wel kunnen opnemen, aangezien ik geen deck heb. (als iemand zo'n actie van Sony ziet (deck + speler voor goedkoop) mag 'ie het zeggen
Goed, wat raden jullie aan? Het liefst hoor ik natuurlijk meningen van mensen die met meerdere systemen hebben gewerkt.