• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Halo StudiosXbox Game Studios28 juli 2026Officiële website
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZZB4I7o1_YZ5eX85Q1BO0OgdpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6BeEEhBf2iLQ91pGCwh4YODN.png?f=fotoalbum_large

🎮 Platformen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuy93O2h3tCya-uUKJWvTv8t94M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uaoxPRVjQuNA91RbulOvXvt1.png?f=user_large Windows, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wc073hbybvIGsQ9OUAXD3vL1RoQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X/S, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPOiExsxdP4Mybu9PF74m-eMG0o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/tVz4RcWPFgSCe00B4exuW5uC.webp?f=user_large PlayStation 5

📑 Inhoudsopgave

Halo: Campaign Evolved is een complete remake van de klassieker Halo: Combat Evolved uit 2001, volledig vanaf de grond opgebouwd in Unreal Engine 5.

Kenmerken:
  • Geen multiplayer: De focus ligt puur op de campagne.
  • 4-Player Co-op: Speel het volledige verhaal samen met maximaal 4 spelers.
  • Crossplay: Volledige co-op ondersteuning tussen Xbox, pc en PS5.
  • Bonus Content: Bevat 3 gloednieuwe verhaalmissies genaamd 'Operation: Meteorite', waarin je speelt als Sgt. Avery Johnson.

De game verschijnt in twee smaken en is vanaf de releasedatum ook direct inbegrepen bij Xbox Game Pass (Ultimate/PC).

♦ Standard Edition (€79,99)
  • De volledige basisgame inclusief de bonusmissies.
  • Speelbaar vanaf de officiële releasedatum: 28 juli 2026.
♦ Premium Edition (€109,99)
  • De volledige basisgame inclusief de bonusmissies.
  • 5 dagen Early Access: Speel al vanaf 23 juli 2026.
  • Exclusief 'Evolved' armor-skin pack voor co-op.
  • Digitaal artbook en de officiële soundtrack.

Layout schaamteloos gejat van oa. G-Dragon zijn topic starts :+

• Wom
Hier de achievements, voor diegene die hier waarde aan hechten. 1000G te verdienen.
NameDescriptionTrophyGamerscore
The Autumn LeavesComplete Pillar of AutumnBronze10
Installation 04Complete HaloBronze10
Infiltration AnticipationComplete Truth and ReconciliationBronze10
Bee ThirtyComplete Silent CartographerBronze10
Control Alt DeleteComplete Assault on the Control RoomBronze10
This Stuff is Your HistoryComplete 343 Guilty SparkBronze10
Protocol Dictates ActionComplete The LibraryBronze10
Double TroubleComplete Two BetrayalsBronze10
Captain’s OrdersComplete KeyesBronze10
Dust and Echoes EvolvedComplete The MawBronze10
Before the FallComplete New Mission 1Bronze10
Tiger CompanyComplete New Mission 2Bronze10
Personal SpaceComplete New Mission 3Bronze10
GreenhornComplete the Campaign on Easy DifficultyBronze10
Birth of a SpartanComplete the Campaign on Normal DifficultyBronze20
Heroes Never DieComplete the Campaign on Heroic DifficultyBronze30
Living LegendComplete the Campaign on Legendary DifficultySilver40
Lore Have MercyActivate all 13 TerminalsBronze10
Clean SweepFind all skulls and terminals in Pillar of AutumnBronze20
Successful SearchFind all skulls and terminals in HaloBronze20
PlunderedFind all skulls and terminals in Truth and ReconciliationBronze20
Buried TreasureFind all skulls and terminals in The Silent CartographerBronze20
Stowed in SnowFind all skulls and terminals in Assault on the Control RoomBronze20
Proto GravemindFind all skulls and terminals in 343 Guilty SparkBronze20
Timeless TomesFind all skulls and terminals in The LibraryBronze20
Outpost DiscoveriesFind all skulls and terminals in Two BetrayalsBronze20
PrioritiesFind all skulls and terminals in KeyesBronze20
No RushFind all skulls and terminals in The MawBronze20
SouvenirsFind all skulls and terminals in New Mission 1Bronze20
Brute LoopsFind all skulls and terminals in New Mission 2Bronze20
Parting GiftsFind all skulls and terminals in New Mission 3Bronze20
CranialCollect a SkullBronze10
Making a NecklaceCollect 22 SkullsBronze20
HeadhunterCollect all 39 SkullsSilver30
Collector’s AdditionFind all skulls and terminals in the gameGold50
REMIX!Complete a Remixed MissionBronze10
Beat the DropComplete a Remixed Mission without dyingBronze20
Mix MasterComplete an entire Remixed Campaign without dyingSilver40
Bad GasDestroy 100 Grunt backpacksBronze10
Plate TectonicsBreak off 25 Hunter backplatesBronze10
New WhipHijack 10 VehiclesBronze10
DisarmedDismember 100 Flood partsBronze10
Claims AdjusterBreak off 50 Vehicle partsBronze10
Make Them CountKill 100 enemies with headshotsBronze10
Hot StreakWith the Floor Is Lava Skull activated beat a mission without jumping or dyingBronze20
Even TemperedWith the Temperamental Skull activated beat Halo without upsetting anyoneBronze20
Like Old TimesComplete Two Betrayals with Speed Limit, Endurance Spec, Hip Fire, and Armistice Skulls enabledBronze20
Frugal FireEquip Famine, Recession, and Johnny Ammo Seed Skulls and beat a mission without running out of ammoBronze20
MYTHICComplete the Campaign with LASO enabledGold50
This is My Ship NowEliminate Captain Keyes and trap his six avenging Marines in the Autumn’s observation penBronze10
Map QuestComplete The Silent Cartographer without shooting, using grenades, melee, dying, or restartingBronze10
That’s My RideOn Assault on the Control Room get to the Banshee before the EliteBronze10
Arm's LengthOn 343 Guilty Spark complete the first floor without taking a hitBronze10
Clean LapOn The Maw complete the warthog run without being forcibly ejected from your vehicleBronze10
Jiralhanae ConservationistOn New Mission 2 don’t kill any rampaging BrutesBronze10
Food CriticListen to the Thirsty Grunt talk about his eating habitsBronze10
All Shield, No YieldComplete any level on Heroic difficulty or higher without taking health damageBronze10
Fully EvolvedComplete Every Achievement/Collect Every TrophyPlatinum50

• Wom
Hieronder vind je de officiële Q&A met antwoorden op de meest gestelde vragen vanuit de community over de gameplay, accounts, co-op balancering en meer. Heb dit even via AI uit het Engels laten vertalen,

V: Moet je Skulls in-game vinden voordat je ze kunt activeren?
A: Ja! Om Skull-modifiers te gebruiken, moet je ze eerst vinden en verzamelen. Er zitten 3 Skulls verborgen in elke missie van Halo: Campaign Evolved, en je krijgt er nog eens 3 zodra je Campaign Remix ontgrendelt.

V: Komen er nog extra Collector's Editions te koop?
A: De Collector's Edition is officieel volledig uitverkocht en er zijn geen plannen voor een hervoorraad. Wat betreft de berichten over doorverkoop: winkelpartners hebben de bestellingen gecontroleerd en geen bewijs gevonden van grootschalige scalping. Slechts een klein percentage vertoonde verdacht gedrag; die bestellingen zijn geannuleerd en de units zijn opnieuw verkocht. Omdat er altijd mensen kunnen annuleren, is er een kleine kans dat er de komende weken nog her en der een unit beschikbaar komt.

V: Zijn er Xbox-accountvereisten om de game solo of in co-op te spelen?
A: Ja, net als bij Halo: MCC en Halo Infinite heb je een Microsoft-account en Xbox Gamertag nodig, ongeacht het platform waarop je speelt. Dit maakt cross-play en cross-progression mogelijk. Let op de volgende details per platform:
  • Xbox Series X|S: Bij lokale split-screen co-op hebben beide spelers een uniek Microsoft-account nodig. Online co-op vereist een actief Xbox Game Pass-abonnement.
  • PlayStation 5: Bij lokale split-screen co-op moeten beide spelers zijn ingelogd op een PlayStation-account én gekoppeld zijn aan een Microsoft-account. Een PlayStation Plus-abonnement is niet vereist voor lokale split-screen. Online co-op vereist wel PlayStation Plus.
  • Steam: Je moet je Steam-account koppelen aan een Microsoft-account.
V: Komt er een Photo Mode of Theater Mode?
A: Er zijn momenteel geen plannen voor een officiële Photo Mode of Theater Mode. Wel kun je de Blind Skull (die de HUD, wapens en handen verbergt) combineren met de Acrophobia Skull (waarmee je kunt vliegen) om mooie screenshots te maken.

V: Kan ik hitmarkers uitschakelen?
A: Ja, deze staan standaard aan voor maximale feedback, maar je kunt ze via de in-game instellingen uitzetten.

V: Kan ik de Mark IV-armor dragen in de 10 basismissies?
A: Nee, de Mark IV-armor is exclusief beschikbaar in de 3 nieuwe bonusmissies.

V: Hoe werkt de nieuwe 3rd Person mode? Kun je hier meteen mee starten?
A: Dit is een optionele manier om de game te ervaren. Je ontgrendelt dit zodra je de "Perspective" Skull vindt, die in een van de 13 missies van de game verstopt zit.

V: Is de Stanchion bruikbaar in de bonus- of hoofdmissies via Campaign Remix?
A: Sgt Johnson’s Stanchion is zijn persoonlijke wapen en hij deelt niet graag. Je zult het wapen dus buiten zijn eigen gebruik in de prequel-missies niet kunnen hanteren.

V: Als ik mijn Spartan aanpas, is die armor dan ook te zien in cutscenes?
A: Om het verhaal zo trouw mogelijk te houden aan het origineel, zie je jouw custom armor niet terug tijdens de verhaal-cutscenes.

V: Betekent LASO dat je de game speelt met werkelijk álle Skulls actief?
A: Net als in de Master Chief Collection (MCC) zal er een specifieke selectie van Skulls zijn voor LASO. Het zijn ze dus niet allemaal, maar het blijft extreem uitdagend.

V: Hoe balanceert de game ontmoetingen met vijanden in Co-Op?
A: Elke missie schaalt dynamisch mee op basis van het aantal spelers in de lobby:
  • Aantal vijanden: Je kunt meer vijanden tegenkomen (grotendeels bepaald door de moeilijkheidsgraad).
  • Rang van vijanden: Vijanden hebben een grotere kans om te upgraden naar een hogere rang naarmate er meer spelers zijn.
  • Intelligentere AI: De AI ontwijkt granaten vaker, richt efficiënter en trekt zich sneller terug om schilden op te laden.
Daarnaast zijn er nieuwe Difficulty Modifiers waarmee spelers individueel hun ervaring kunnen aanpassen (bijv. Damage Resistance, Shield Recharge Rate, Infinite Ammo, etc.). Let op: bepaalde Achievements zijn niet te behalen als deze modifiers aanstaan.

V: Kun je nog steeds 'backpack reloaden'?
A: De bekende button glitch uit de originele Halo: CE is behouden in de vorm van de “Stowed Reload” Skull. Hiermee herlaadt je wapen terwijl het op je rug zit. De glitch is nu dus een officiële feature geworden.

V: Komt er na de launch nog DLC, Firefight of live-service content?
A: Nee. Halo: Campaign Evolved focust puur op het remaken van de originele campagne en het toevoegen van de 3 nieuwe prequel-missies. Er zijn geen plannen om hier een live-service game van te maken.

V: Zitten er assassinations (animaties) in de game?
A: Nee, er zijn geen specifieke animaties. De traditionele 'backsmack' (klap in de rug) is uiteraard wel aanwezig voor een instant-kill.

V: Komt er een publieke demo voor de release?
A: Nee, er zijn geen plannen voor een demo.

V: Moet ik de originele missies spelen voordat ik de 3 nieuwe prequel-missies kan spelen?
A: Nee, de prequel-missies zijn vanaf het begin meteen speelbaar zonder dat ze achter een paywall of specifieke prestatie zitten. Voor nieuwe spelers wordt het wel aangeraden om met de basis te beginnen vanwege de tutorials.

• Dunello
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-07 13:54
Ik kijk hier erg na uit!! Vroegah bij eerste release xbox en Halo.

Grijs gespeeld.

Inmiddels zelf al grijs aant worden. En nostalgie kruipt omhoog. Meteen legendary opstarte!! Deze vingertje moeten dat toch nog wel kunnen?

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 05:50
De eerste Xbox was mijn eerste TV-console en Halo mijn eerste game. Deze móet er komen!

Ik heb de soundtrack volgens mij nog ergens op een USB-stick staan zelfs.

• Dunello
Ik ben wel te Porre voor een Coop walktrough tegen die tijd.

Morgen hangt me Nieuwe LG G6 aan de muur, so i cant wait to game =].

@El-Loco ik heb destijds nog met 3 vrienden lokaal lopen spelen op een B&O TV met ingebouwde VHS. Ergens op zolder liggen nog videobanden van potjes Hang 'M High Rockets Only =D

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-07 21:18

s0kkie

Cowabunga

Zojuist deluxe edition op de PS5 gepreorderd, 21e preloaden en dan vanaf de 23e knallen, ben wel hyped nu het zo dichtbij is 8)

[ Voor 3% gewijzigd door s0kkie op 10-07-2026 13:17 ]

• Wom
Livestream opname met uitleg over co-op en een aantal nieuwe modi.

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Vandaag preloaden en dan morgen beginnen met deze klassieker 8)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:26

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Haha maar niet de tag bij mijn naam even goed doen he :P..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Dunello
Tag: scynithh xbox PC

For coop!!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:57

L23

• G_Dragon

G_Dragon

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwUvqaFfFzcN6EdZqPqlx2Bfddo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0m8vUyOgRARrytpYvy7T8x8.jpg?f=fotoalbum_large
Halo Campaign Evolved Reviews
  • 10 - VGC
  • 10 - Pure Xbox
  • 10 - Dexerto
  • 9 - DayOne
  • 9 - Push Square
  • 9 - Press Start
  • 8.5 - Destructoid
  • 8.5 - Game Informer
  • 8 - TheGamer
  • 8 - Gamespot
  • 7 - IGN
  • 7 - GamesRadar
  • 7 - Insider Gaming
  • 7 - ScreenRant
  • 7 - TheSixthAxis
  • 6.5 - Dualshockers
  • OC: 84
  • MC: 83

[ Voor 26% gewijzigd door G_Dragon op 23-07-2026 18:33 ]

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:07

Chris van der G

Tailchakra

Hoe speelt het op de base PS5 splitscreen? Hier ben ik nog het bangst voor eigenlijk..

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gisteren uurtje gespeeld, graphics op de PS5 Pro met Quality mode zijn echt _/-\o_ :o

Het is de UE5 engine, het loopt niet super soepel maar de rest is zo goed gedaan dat het voor mij persoonlijk niks uitmaakt. Zeker een remake dat het waard is 8)

• Dunello
Nou voor een UE5 loopt de game hier op de PC echt zeer smooth en soepel.

Graphics precies zoals ik me herinner in 2001 =]... prachtig.

Legendary moeilijk solo. Dus terug gestapt naar heroic en zit nu in 4e missie en tijdens gamen ook Skull Hunten!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:20

PBP

Wist niet dat de game al speelbaar was op Gamepass. Ik dacht morgen pas. Heb geen premium edition maar kan de standaard gamepass versie nu al spelen

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had de game gepreorderd bij nedgame maar net mail ontvangen dat ze 3 dagen vertraging hebben. Hebben meer mensen de disc versie voor xbox besteld en ook dit bericht ontvangen van andere winkels?

“Geachte

Deze e-mail ontvangt u omdat wij Halo: Campaign Evolved voor u in bestelling hebben staan. De releasedate van dit artikel is verplaatst van 28-07-2026 naar 31-07-2026.

Geachte klant,

Helaas heeft de levering van Halo Campaign Evolved vertraging opgelopen bij onze leverancier waardoor wij deze vandaag niet konden verzenden zoals gepland.

De game wordt naar verwachting nog deze week bij u geleverd. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw begrip.”

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Volgens mij is het de 28e maar blijkbaar ben ik nog te vroeg om de game te starten.. Mis ik iets?

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006

lord_fh

Hi

D-Ed schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 01:02:
Volgens mij is het de 28e maar blijkbaar ben ik nog te vroeg om de game te starten.. Mis ik iets?
Preorder loopt tot 7.59 uur, dus gok vanaf 8.00 uur dat het live is

PS5 Pro

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De early access kwam om 17.00 uur uit vorige week op de 23e, maar ik denk niet dat dit voor de standard versie geldt als de early access er al een tijdje is :)

[ Voor 3% gewijzigd door s0kkie op 28-07-2026 09:29 ]

• D-Ed
  • Niet online
s0kkie schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:29:
De early access kwam om 17.00 uur uit vorige week op de 23e, maar ik denk niet dat dit voor de standard versie geldt als de early access er al een tijdje is :)
Begint er helaas wel op te lijken want kan hem nog steeds niet starten ivm ‘Je bent te vroeg’…. 8)7

Echt de enige game die me nog aan de Xbox vast weet te houden en zelfs dit krijgt MS niet goed… Hoe moeilijk is het om er gewoon een timer bij te zetten?

• L23

L23

D-Ed schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:00:
[...]

Begint er helaas wel op te lijken want kan hem nog steeds niet starten ivm ‘Je bent te vroeg’…. 8)7

Echt de enige game die me nog aan de Xbox vast weet te houden en zelfs dit krijgt MS niet goed… Hoe moeilijk is het om er gewoon een timer bij te zetten?
Hoe bedoel je? Het is gewoon bekend dat het vandaag vanaf 17:00 te spelen is?

• D-Ed
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:28:
[...]

Hoe bedoel je? Het is gewoon bekend dat het vandaag vanaf 17:00 te spelen is?
Oh.. Waar zie je dat staan? Op de Xbox nergens te zien namelijk.. Alleen per 28e te spelen..

• L23

L23

D-Ed schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:51:
[...]

Oh.. Waar zie je dat staan? Op de Xbox nergens te zien namelijk.. Alleen per 28e te spelen..
Ik zag het gedeeld worden in het Xbox topic.

G_Dragon in "[XSX | XSS] XBOX Series X|S - deel 3"

Maar kan me ook geen digitale games herinneren die wel gelijk om 12 uur nachts hier te spelen zijn.

• D-Ed
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:57:
[...]

Ik zag het gedeeld worden in het Xbox topic.

G_Dragon in "[XSX | XSS] XBOX Series X|S - deel 3"

Maar kan me ook geen digitale games herinneren die wel gelijk om 12 uur nachts hier te spelen zijn.
Sja, daar zit ik niet meer zoveel en toen was ik nog op vakantie. Blijft m’n punt dus staan vwb slechte communicatie voor dé game van Xbox. Men zou niet afhankelijk hoeven zijn van een forum post. Gewoon een simpele timer of iets meer info behalve ‘Je bent te vroeg…’ zal fijn zijn ;)

• L23

L23

D-Ed schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:04:
[...]

Sja, daar zit ik niet meer zoveel en toen was ik nog op vakantie. Blijft m’n punt dus staan vwb slechte communicatie voor dé game van Xbox. Men zou niet afhankelijk hoeven zijn van een forum post. Gewoon een simpele timer of iets meer info behalve ‘Je bent te vroeg…’ zal fijn zijn ;)
Nou ja in ieder geval een fijne vakantie gehad.

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:10
Is het te merken dat de prerenderd cutscenes op 30 fps worden afgespeelt, zelfs als de fps 60 is. Op de pc is daar een mod voor. Ik heb de ps5 versie gekocht maar ik ga wachten met spelen tot dat hopelijk gepacht is.

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Prachtige game, nostalgie!

Paar uur gespeeld, mijn ps5 hapert af en toe als er teveel gebeurt, maar over het algemeen gaat het prima :)

Oja, de warthog rijdt nog steeds niet lekker

[ Voor 15% gewijzigd door wizai op 28-07-2026 21:25 ]

Anjunabeats

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-07 14:57
Nostalgie idd, was 1e game op Xbox bij een vriend zijn broer, weet nog dat ik daar heel graag wilde komen om split screen/online te spelen. Ik was toen 11-12 schat ik, in groep 7 a 8.. nu alweer 32 ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Keesknd op 28-07-2026 20:56 ]

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13
Even gamepass afgesloten voor een maandje op pc. Draait goed op 4k ultra DLSS voor een toch al vrij oude 3080.

Geen fan van de UE5 engine maar vandaag toch nog eens een kans geven.

[ Voor 100% gewijzigd door swoutr op 29-07-2026 07:53 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

@swoutr
Chromatic abberation en film grain kan je uitzetten door de CFG file aan te passen.

https://www.reddit.com/r/...matic_aberration_on_halo/

(In die thread staat ook hoe je film grain uitzet als je een paar posts naar onderen scrollt)

Edit; ik denk dat ik er morgen maar eens aan begin.

Ik vind het er echt gruwelijk goed uitzien. :D

Edit: zal ook weer eens gamepass nemen.. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Format-C op 28-07-2026 22:07 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:06
Het spel ziet er fantastisch uit en de gameplay is ook geweldig. Alleen brengt dit spel je videokaart op zijn knieen. Ik probeerde een beetje richting de 120 fps te gaan zonder frame gen met een 4070 op 1440p maar dat werd niks. Alleen op 1080p met DLSS quality (zonder frame gen) krijg is het tussen de 80 en 120 fps afhankelijk hoeveel actie er momenteel gaande is.

• G_Dragon

G_Dragon

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-08 17:23
Ben er gisteren aan begonnen op PC met 2 vrienden maar wij vonden allemaal eigenlijk de graphics erg tegenvallen? Vind het maar erg blurry (motion blur staat uit) en dat op 4k ultra.

Ik ga vanavond die film grain en chromatic aberration fix proberen, ik hoop dat dit al veel scheelt.

• G_Dragon

G_Dragon

Ik moet er nog aan beginnen, maar ben eerst nog piraatje aan het spelen in Black Flag.

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:48
Ik was sceptisch, maar had het spel wel op m'n wishlist staan. Ondertussen het een en ander aan gameplay en cutscenes gezien, en ben blij dat ik de game niet gekocht heb. Ontzetten veel dingen die niet kloppen, slecht gedaan zijn. Ben een beetje klaar met de hele franchise, misschien is het beter dat ze de hele studio maar sluiten en Halo met rust laten.

Wat mij opvalt (spoilers, maybe):
spoiler:
Slechte VA
  • Toondoof
  • Vreemde intonatie - zielloos
  • Cortana heeft af en toe meer weg van Joyeuse (the weapon uit halo infinite), reageert bijna enthousiast op vreemde momenten en op andere momenten weer geen emotie.
  • plank misgeslagen met de de nieuwe VA voor Johnson of gewoon ontzettend slecht begeleid - geen emotie
Aanpassingen die niet nodig waren en onnodig rommelen met bestaande lore, gameplay etc.
  • Cutscene voor het activeren voor de allereerste light bridge is weggehaald
  • Warthog kan nu zomaar doorrijden naar de 2 hunters in de silent cartographer
  • Sprint - Levels zijn niet aangepast - trivialiseert alles een beetje, sprint er maar langs.
  • Longsword in de laatste cutscene is om een of andere reden aangepast naar iets met een fightercanopy (puur voor het laatste cutscene gevecht ofzo?) Longswords hebben geen fighter canopy, plus dat dit nu niet strookt met de bestaande boeken.
Er is nog meer, o.a. de nieuwe missies die van geen kant kloppen met bestaande lore, gameplay. Verhaal lijkt door ChatGPT of een andere AI tool geproduceerd. Onnodige mechanics. Johnson die opmerkt dat ze nog niet hebben uitgevonden hoe MC een AI in z'n armor kan hebben (ondanks dat zijn huidige armor volgens de lore specifiek hiervoor bedoeld is), Johnson (en andere AI) die ontzettend wonky is. Het tegenkomen van een prophet (wat niet strookt met de lore) ondanks dat ze voor operation Red flag nog niet wisten hoe die er uit zagen. Prophet die loopt te rommelen met modificaties o.a. een nieuwe brute "rage mechanic" alsof ze die in halo 2, 3 en reach niet voldoende vonden ofzo. Ongebalanceerde wapens. Onnodige aangepaste wapens (pistol, minder impact, en bullet magnetism).
Ik kan nog wel even doorgaan het is echt een waslijst aan dingen die me flashbacks geven aan de show met master cheeks. Gewoon geen respect voor het IP, dingen aanpassen om het aanpassen. Bestaande lore etc niet gelezen of keihard genegeerd. Doelgroep is blijkbaar niet de fans maar de nieuwe generatie die een slechte remake toch niet kan onderscheiden van een goede remake.

Als je toch Halo gaat spelen, koop dan gewoon de MCC. Deze game is Slop met redelijke graphics.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Heb m maar gekocht op PS5, had zin in een nieuwe game en wachten op Zero Company en Dawnwalker duurt nog een maand. Had Combat Evolved destijds op de pc gekocht dus vond t wel geinig om weer eens terug te gaan.

Vermaak me er prima mee, lekkere simpele shooter. Nooit groot Halo fan geweest dus heb geen last waar alle 'puristen' wel last van hebben. Beetje dom knallen, en vind het zelfs veel leuker om in 3rd person te spelen haha. Speel op Heroic en dan ga je wel snel dood, even wennen. Hopelijk wel heel snel patch voor minstens de film grain want mijn hemel wat irritant.

• Redblader
Itrme schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:06:
Ik was sceptisch, maar had het spel wel op m'n wishlist staan. Ondertussen het een en ander aan gameplay en cutscenes gezien, en ben blij dat ik de game niet gekocht heb. Ontzetten veel dingen die niet kloppen, slecht gedaan zijn. Ben een beetje klaar met de hele franchise, misschien is het beter dat ze de hele studio maar sluiten en Halo met rust laten.

Wat mij opvalt (spoilers, maybe):
spoiler:
Slechte VA
  • Toondoof
  • Vreemde intonatie - zielloos
  • Cortana heeft af en toe meer weg van Joyeuse (the weapon uit halo infinite), reageert bijna enthousiast op vreemde momenten en op andere momenten weer geen emotie.
  • plank misgeslagen met de de nieuwe VA voor Johnson of gewoon ontzettend slecht begeleid - geen emotie
Aanpassingen die niet nodig waren en onnodig rommelen met bestaande lore, gameplay etc.
  • Cutscene voor het activeren voor de allereerste light bridge is weggehaald
  • Warthog kan nu zomaar doorrijden naar de 2 hunters in de silent cartographer
  • Sprint - Levels zijn niet aangepast - trivialiseert alles een beetje, sprint er maar langs.
  • Longsword in de laatste cutscene is om een of andere reden aangepast naar iets met een fightercanopy (puur voor het laatste cutscene gevecht ofzo?) Longswords hebben geen fighter canopy, plus dat dit nu niet strookt met de bestaande boeken.
Er is nog meer, o.a. de nieuwe missies die van geen kant kloppen met bestaande lore, gameplay. Verhaal lijkt door ChatGPT of een andere AI tool geproduceerd. Onnodige mechanics. Johnson die opmerkt dat ze nog niet hebben uitgevonden hoe MC een AI in z'n armor kan hebben (ondanks dat zijn huidige armor volgens de lore specifiek hiervoor bedoeld is), Johnson (en andere AI) die ontzettend wonky is. Het tegenkomen van een prophet (wat niet strookt met de lore) ondanks dat ze voor operation Red flag nog niet wisten hoe die er uit zagen. Prophet die loopt te rommelen met modificaties o.a. een nieuwe brute "rage mechanic" alsof ze die in halo 2, 3 en reach niet voldoende vonden ofzo. Ongebalanceerde wapens. Onnodige aangepaste wapens (pistol, minder impact, en bullet magnetism).
Ik kan nog wel even doorgaan het is echt een waslijst aan dingen die me flashbacks geven aan de show met master cheeks. Gewoon geen respect voor het IP, dingen aanpassen om het aanpassen. Bestaande lore etc niet gelezen of keihard genegeerd. Doelgroep is blijkbaar niet de fans maar de nieuwe generatie die een slechte remake toch niet kan onderscheiden van een goede remake.

Als je toch Halo gaat spelen, koop dan gewoon de MCC. Deze game is Slop met redelijke graphics.
Ik wil het nog geen slop noemen maar ik vond de 3 nieuwe missies wel zwak. Afgezien van de lore issues, slechte cutscenes en oninteressant verhaal vond ik het qua gameplay erg repetitief. Telkens een nieuwe arena > waves met enemies verslaan en door naar de volgende arena > waves met enemies verslaan. Voelde een beetje als een fanmod.

Ik moet nog beginnen aan de originele campaign missies en hoop dat deze ervaring wat beter zal zijn, zodra ik de blurry graphics ook gefixed krijg. :P

Ik ben wel blij dat ik de game niet heb gekocht voor €60 want dat was het me vooralsnog niet waard geweest. Stoort me trouwens ook dat hij 50$ is maar dat ze er hier €60 van hebben gemaakt..

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:48
Redblader schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:55:
[...]

Voelde een beetje als een fanmod.
Ook dat ja, helpt niet mee dat ze heel lui muziek uit voorgaande games hebben gepakt, die in de nieuwe missies hebben gepropt. o.a. ook tracks die absoluut niet voor dat type missie bedoeld zijn. (Flood themed track gebruiken terwijl je alleen de covenant als vijand hebt bijv)

• L23

L23

Gisteravond op de Xbox het eerste level uitgespeeld. Tot nu vermakelijk en eigenlijk geen kritiekpunten behalve dat de achievements bij mij niet unlocken. Ik las dat meer mensen daar problemen mee hebben. Aan de ene kant boeien achievements mij niet zo, maar als ik ze kan halen door gewoon simpel een level uit te spelen wil ik ze ook wel graag hebben :P Zo ga je toch wel met een beetje tegenzin verder met de game.

• swoutr
Ik was gisteren vrij skeptisch en negatief over de game en vooral de UE5 engine.

ik dacht het zal ook wel komen door een lange dag op werk, laat ik het morgen nog eens een kans geven.

Maar mijn eerste indruk was juist, het voelt niet als Halo en het oogt niet als Halo.

Qua stijl en gameplay vond ik Halo infinite eigenlijk heel dicht bij wat Halo is aanvoelen. Ik heb echt een enorme aversie tegen EU5 engine gekregen. Ik denk dat het een enorm toegankelijke engine is waarmee je snel resultaat bereikt wat “goed” is. Maar daardoor heb ik het idee dat er geen ziel in de gameplay en look zit. Alles voelt generiek, generated over the top aan zonder enige vorm van slim toegepaste trucjes en “eigenheid”. Goeie belichting? Lumen. Check. Realistische rotspartij? Genereer! Check. Physics? Default, good enough. Check! Realistische needler met glaseffect en gloed? 3 realistische standaard shaders. Check!

De enige developer die ik vetrouw met de UE5 engine is epic zelf. Een game als Gears is thuis met deze engine. Maar Halo doet het hem niet voor me, helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door swoutr op 29-07-2026 20:59 ]

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Vanavond is er een grote eerste update uitgebracht, hier de patch notes:

https://www.reddit.com/r/halo/comments/1va2xra/halo_campaign_evolved_patch_notes_july_29th_2026/

• Redblader
Ik heb vandaag de eerste 3 levels van de campaign gespeeld met de volgende fix: https://www.nexusmods.com/halocampaignevolved/mods/5

De game ziet er zoveel beter uit zonder chromatic aberration en film grain! Kan het iedereen op PC aanraden. :)

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:24
swoutr schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 20:53:
Ik was gisteren vrij skeptisch en negatief over de game en vooral de UE5 engine.

ik dacht het zal ook wel komen door een lange dag op werk, laat ik het morgen nog eens een kans geven.

Maar mijn eerste indruk was juist, het voelt niet als Halo en het oogt niet als Halo.

Qua stijl en gameplay vond ik Halo infinite eigenlijk heel dicht bij wat Halo is aanvoelen. Ik heb echt een enorme aversie tegen EU5 engine gekregen. Ik denk dat het een enorm toegankelijke engine is waarmee je snel resultaat bereikt wat “goed” is. Maar daardoor heb ik het idee dat er geen ziel in de gameplay en look zit. Alles voelt generiek, generated over the top aan zonder enige vorm van slim toegepaste trucjes en “eigenheid”. Goeie belichting? Lumen. Check. Realistische rotspartij? Genereer! Check. Physics? Default, good enough. Check! Realistische needler met glaseffect en gloed? 3 realistische standaard shaders. Check!

De enige developer die ik vetrouw met de UE5 engine is epic zelf. Een game als Gears is thuis met deze engine. Maar Halo doet het hem niet voor me, helaas.
Misschien was het niet de lange dag op het werk, maar ben je gewoon aan vakantie toe ? Deze game doet het heerlijk op de EU5 engine :)

• swoutr
Nol_NL schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 05:08:
[...]

Misschien was het niet de lange dag op het werk, maar ben je gewoon aan vakantie toe ? Deze game doet het heerlijk op de EU5 engine :)
Ik denk dat ik me nog prima met de game kan vermaken, maar ik ben zeker niet zo positief als veel andere. Ik denk dat skillup het perfect weet te verwoorden, die komt eigenlijk tot dezelfde conclusie.

YouTube: Halo: Campaign Evolved - Review

• D-Ed
  • Niet online
Speelt weL lekker maar ‘voelt’ en klinkt niet als Halo 1… Subwoofer komt gewoon niet door op sommige momenten. Sniper klinkt echt zwak.

Al met al vermaak ik mij er wel mee (Grunts zijn toch wel het fijnste kanonnenvoer ;) ) maar heeft meer te maken met mijn naar beneden gestelde verwachtingen vwb Halo de laatste jaren.. Ik speel op Series X op LG Oled 4K en da’s prima verder.

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-07 21:21
Microsoft moet Halo met rust laten, we gaan nooit meer een Halo krijgen zoals de eerste drie + Reach. En zelfs met een blueprint zoals de originele Halo CE krijgen ze het niet voor elkaar.

De tijden dat gepassioneerde developers kwaliteit voorop konden stellen en zonder druk van management en aandeelhouders een triple A game kunnen maken is dan ook voorbij helaas.

Gelukkig is de originele reeks met backward compatibility of via de MCC nog steeds te spelen. De drang tijdens het spelen van Campaign Evolved was dan ook zeer sterk om mijn oude vertrouwde OG Xbox weer aan te slingeren

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:38
Ik heb het twee uur geprobeerd te spelen, maar helaas toch een refund aan moeten vragen. Technisch indrukwekkend, grafisch echt geweldig maar... het waren voor mij echt teveel vijanden. Heel gek, maar ik heb het gevoel een singeplayer te spelen die bedoeld is voor 3-4 man of zo. Het tweede level voelde echt als een slog aan. (3,4 of 5 dropships telkens moeten downen ging echt heel snel vervelen).

Ik wacht wel of dit ooit gepatcht gaat worden maar voor nu voelde het gewoon niet leuk.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Menkoro schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:32:
Ik heb het twee uur geprobeerd te spelen, maar helaas toch een refund aan moeten vragen. Technisch indrukwekkend, grafisch echt geweldig maar... het waren voor mij echt teveel vijanden. Heel gek, maar ik heb het gevoel een singeplayer te spelen die bedoeld is voor 3-4 man of zo. Het tweede level voelde echt als een slog aan. (3,4 of 5 dropships telkens moeten downen ging echt heel snel vervelen).

Ik wacht wel of dit ooit gepatcht gaat worden maar voor nu voelde het gewoon niet leuk.
Snap wel wat je bedoelt. Speel op Heroic maar heb nu echt een paar momenten achter elkaar gehad dat je gewoon overrompeld wordt door de aantallen, plus op Heroic ben je echt ontzettend snel dood. Ook nog eens 1 granaat of 1 hit van een zwaard van die stealth elites en je bent dood. De AI van je teamgenoten is vrijwel nutteloos dus had echt een boel frustratie. Speel op Heroic om wat uitdaging te hebben maar dit voelt vaak heel oneerlijk ipv moeilijk. En nee het is geen skill issue ;)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hier wordt het volop in coop gespeeld. Maar zo te zien is een verticale split-screen niet mogelijk? Kon het snel niet vinden. Ik weet nu niet wat nu beter is, horizontaal of verticaal? :P

[ Voor 49% gewijzigd door Farabi op 31-07-2026 22:05 ]

Pagina: 1