:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ln4uuZItwQ8CGTwTgcOCOhzl.jpg?f=user_large)
We willen graag het raam op de foto vervangen door houten tuindeuren (met kunststof DTS onderdorpel).
Er is al een latei aanwezig zo te zien, dus het deurkozijn kan naar mijn mening net zo breed worden als het huidige raamkozijn.
Ik heb wel eens eerder dergelijke tuindeuren met iemand geplaatst in zijn woning ter vervanging van bestaande deuren (dorpel was rot), dus daar waren al spouwlatten e.d. aanwezig en was de klus prima te doen (loodflap bovenop, vlak voor het erin zetten compriband links-boven-rechts). Maar in dit geval moet het bestaande stuk metselwerk verwijderd worden. Mijn idee was om de draaiende delen van het kozijn te demonteren, dan het vaste glas verwijderen, kozijn schuin inzagen met recipro en met koevoet demonteren.
Daarna de gevelstenen doorslijpen tot beneden (met mijn 125mm slijptol zal dat niet gaan, ik wil een 230mm haakse slijper kopen/huren, diamantschijf erin, lat op de muur als geleider, hulpje erbij met tuinslang tegen stof).
Gaat mij met name om het deel waar de onderdorpel op moet komen, kwestie van de onderste rij stenen met beleid demonteren en zorgen voor een vlakke ondergrond waar de dorpel op komt te steunen lijkt mij?
Bij de buren zijn bij de bouw al tuindeuren geplaatst en ziet het er als volgt uit:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q3EoGWIidbXnRuWYxSqHC4Hq.jpg?f=user_large)
Iemand ervaring hoe je een dergelijke klus aanpakt?