Draad afgebroken van 2pin connector ledverlichting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:28
Mijn vraag
Wij hebben ledverlichting op ons balkon waarvan de draad is afgebroken net na de adapter. Ik zoek een vervanging van de waterdichte connector waar ik de draden kan insteken maar vind geen gelijkaardig stuk. Weet er iemand hoe dit noemt en waar dit eventueel kan besteld worden, of een ander idee? Zou zonde zijn om alles weg te gooien vanwegen een connector van een paar euro.

Relevante software en hardware die ik gebruik
springos model mls-D31V12WGCL-IP44 for LED modules

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Rondgezocht op 2pin connectors, bij de DIY gekeken maar vind niets gelijkaardigs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YS-hgxtekkf68n5xqOOYc5WUPxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbRcRv3p0vW1q5E8T9PxKr8E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYZFeQlMEGIFpibaILa5NxOxuz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htwkTmsnwruwxEpDiUFabPSJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hf2KeZC8TqoXmW_kOyCZKmZd8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYP3P0t0dCvS5w6nF19pkmDm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdI6wUR_jFvncuhN2-Hfvzkqyjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kgch7MEh1V7yLq3S2TsPO2di.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via silencedkill op 18-06-2026 06:39)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik ken die adapter en stekker vooral van kerstlampjes, en vind bij bijvoorbeeld Amazon op die zoekterm ("kerstverlichting connector") een boel kabels en verlengstukken. Dan kun je die doorknippen en aan je bestaande bekabeling verbinden.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik ken die adapter en stekker vooral van kerstlampjes, en vind bij bijvoorbeeld Amazon op die zoekterm ("kerstverlichting connector") een boel kabels en verlengstukken. Dan kun je die doorknippen en aan je bestaande bekabeling verbinden.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:28
CodeCaster schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:49:
Dank je wel voor het antwoord, hier had ik niet aan gedacht maar dit gaat zal zeker lukken. ik zal de originele vanavond opmeten en dan eentje bestellen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
silencedkill schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:45:
of een ander idee? Zou zonde zijn om alles weg te gooien vanwegen een connector van een paar euro.
Ik heb een soortgelijke stekker voor kerstverlichting van een kennis gerepareerd door het plastic bij de afgebroken aansluitdraden zover te verwijderen dat ik deze opnieuw kon verbinden/solderen.
Daarna de aansluiting geïsoleerd/omhult/afgesloten met hotglue.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heeft HUE Outdoor niet per-ongeluk de zelfde 'Pin-Out'?

[ Voor 47% gewijzigd door Will_M op 18-06-2026 14:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@torretje2012

ALLES ná het vraagteken in links van bijvoorbeeld AlieExpress kun je, inclusief het vraagteken, gewoon weglaten. Dat zijn zaken welke vaak duiden op een affiliatie link óf verklaren jouw persoonlijke zoekopdracht.

Bij Amazon werkt dit ongeveer gelijk :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:30
Will_M schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:57:
@torretje2012

ALLES ná het vraagteken in links van bijvoorbeeld AlieExpress kun je, inclusief het vraagteken, gewoon weglaten. Dat zijn zaken welke vaak duiden op een affiliatie link óf verklaren jouw persoonlijke zoekopdracht.

Bij Amazon werkt dit ongeveer gelijk :9
volgens mij komt silencedkill op de juiste pagina uit? ;)

• mycroes
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-06 13:16
The_Doman schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 14:35:
[...]

Ik heb een soortgelijke stekker voor kerstverlichting van een kennis gerepareerd door het plastic bij de afgebroken aansluitdraden zover te verwijderen dat ik deze opnieuw kon verbinden/solderen.
Daarna de aansluiting geïsoleerd/omhult/afgesloten met hotglue.
Wat een ontzettend amateuristische oplossing. Heb ik zelf ook gedaan :)
Pagina: 1