Hoe voeg ik een eigen snelle toegang toe tot mijn netwerksch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Pritt
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 14:30
(jarig!)
Mijn vraag
Als ik een bestand wil openen op opslaan in een office applicatie (word of excel), kies ik voor bestand en dan opslaan als. Ik krijg ik een scherm met de keuze uit recent en daaronder snelle toegang. Hier worden mijn netwerkschijf van het bedrijf weergegeven en de bedrijfsnetwerklocaties (de one drives). Ik wil hier mijn eigen netwerkschijf toevoegen, waar kan ik dat doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Locaties toegevoegd als vertrouwde locatie maar dat voegt geen loacatie bij snelle toegang toe. Ook bij de werkbalken snelle toegang vindt ik niet de werkbalk met mijn bedrijfslocacties. Ik heb dus geen idee waar ik dat kan toevoegen. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Pritt op 17-06-2026 09:38 ]

Alle reacties

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
Schermprint? In mijn Office 365 heb ik geen "Snelle toegang" keuze. Die is er pas als ik klik op "bladeren". En dan opent gewoon de explorer :)

Dat is ook waar je de snelle toegang beheert. Blader naar je netwerkschijf, rechtermuisklik en kies "Toevoegen aan Snelle toegang"

nederlandse vertalingen uit m'n hoofd, ik gebruik de engelse versie. het kan dus iets anders heten dan ik hier noem

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:15
Bestanden > Openen > Bladeren
Blader naar de map die je wil toevoegen
Linker muisknop op de map die je wil toevoegen > Vastmaken aan snelle toegang.

Edit: Dit is de theorie, de praktijk is mogelijk wat wil weerbarstiger.

[ Voor 24% gewijzigd door FredvZ op 17-06-2026 10:51 ]

Spel en typfouten voorbehouden

• Pritt
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 14:30
(jarig!)
Zowel de aangedragen oplossingen van FredvZ en Quickreply voegen een entry toe in de snelle toegang van de verkenner maar niet in Office. Ik sluit een printscreen bij wat ik te zien krijg als ik in office naar bestand ga en dan kies voor opslaan als. Zoals je ziet zie je dan eerst de recente schijven en daaronder de snelle toegang in office. Ik weet dat ik kan kiezen voor bladeren maar als ik mijn netwerkschijf hier kan toevoegen dan is dat oprecht een snelle toegang. Het maakt trouwens niet uit of ik wil opslaan als of dat ik kies voor openen. Verder als ik via bladeren een bestand heb geopend verschijnd het ook niet bij recent. Het lijkt erop dat hij alleen de one drive en teamsite locaties herkend.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfM6oqC_O9GVaczE7A7i-r63HbM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XJPOWLseLEm385PbXoNyn5WX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Pritt op 17-06-2026 14:30 ]

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
Dat zijn onedrive locaties. Quick Access (lekker verwarrende naamgeving weer @Microsoft, er zijn nu 3 dingen die quick access heten: je hebt Quick Access in Windows Explorer, de Quick Access toolbar in Office en Quick Access bestandslocaties in office 8)7 ).
Als je eigen "netwerkschijf" ook een onedrive schijf is van een business account, kan je deze toevoegen. Daarvoor moet de map wel lokaal gesynchroniseerd zijn. Blader naar map en kies "Add to Quick Access" via het rechtermuisknopmenu.

Zie ook link

Omdat Microsoft in al haar wijsheid wil dat je alles op Onedrive opslaat zijn voorzover ik weet lokale schijven en echte netwerkschijven niet in de Quick Access list te zetten.