VPN Verbod feature, of bug?

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views

• chrome moral
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 18-06 08:52
Apparaat: iPhone 16 Pro, software:nieuwste iOS (26.5), browser:Safari. VPN: iCloud private relay.

Ik gebruik (zoals veel journalisten) VPN, echter werkt de website tweakers.net niet meer. Ik ben momenteel niet in vijandig gebied dus de VPN mag uit, maar ik wil graag weten of dit dus een bug, of een feature betreft.

Ik weet niet hoe ik op deze website plaatjes kan uploaden dus hier is een kopie van de tekst het is een witte pagina:

Access Denied

You don't have permission to access "http://tweakers.net/" on this server.

Reference #18.2128dd17.1781680232.52df1519

https://errors.edgesuite.net/18.2128dd17.1781680232.52df1519

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik vermoed dat het IP adres of range dat je gebruikt ooit op de blacklist terecht gekomen vanwege DDOS/SPAM/$misbruik. Ik weet niet in hoeverre de boel configureerbaar is, maar je kan misschien een ander land / IP range kiezen als exit voor je VPN.

Het is dus een feature :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Overigens, iCloud private relay versleutelt alleen netwerkverkeer vanuit Safari. Netwerkverkeer dat door overige apps wordt gegenereerd wordt (dus) niet versleuteld door deze service. Ik vraag me af of dit voor jou de juiste oplossing is.

Gratis tip: Allerlei clubs die zich met persvrijheid bezighouden, hebben digitale toolkits voor journalisten samengesteld. Hiermee kan jij je mogelijk beter beschermen dan met deze, halfzachte, VPN-oplossing.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• chrome moral
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 18-06 08:52
Bernard0343 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:48:
Overigens, iCloud private relay versleutelt alleen netwerkverkeer vanuit Safari. Netwerkverkeer dat door overige apps wordt gegenereerd wordt (dus) niet versleuteld door deze service. Ik vraag me af of dit voor jou de juiste oplossing is.

Gratis tip: Allerlei clubs die zich met persvrijheid bezighouden, hebben digitale toolkits voor journalisten samengesteld. Hiermee kan jij je mogelijk beter beschermen dan met deze, halfzachte, VPN-oplossing.
Ik gebruik alleen Safari met iPhone in lockdown mode en daarnaast Signal voor communicatie, maar goed punt dat andere apps niet bescherm zijn dat klopt en wordt vaak over het hoofd gezien!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
In dit geval ging het om een 'burst' block. Vanaf die ipv6 range kwamen binnen 30 seconden heel veel requests binnen waarop Akamai ingreep en die range tijdelijk blokkeerde.

Dat is niet een feature die specifiek gemaakt is om VPN providers lastig te vallen, maar om een website te beschermen tegen ddos aanvallen.

Echter zul je met een vpn er veel vaker tegenaan lopen dan zonder vpn. Een vpn deel je niet alleen met mede privacy bewuste gebruikers, maar ook gebruikers die hun identiteit om sinistere redenen willen verhullen. Bijvoorbeeld om een website te scannen op kwetsbaarheden om die vervolgens uit te kunnen buiten. En veel mensen uit de laatste groep zullen weinig reden hebben om rustig aan te doen om de website te sparen.

Nog even afgezien van de vele oplichters. Ik zeg niet dat alle vpn gebruikers oplichters zijn, maar alle oplichters zijn wel vpn gebruikers.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-06 17:59

DaFeliX

Tnet Devver
Dat lijkt mij een mooie afsluiting zo, ik gooi 't topic dicht :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.