Oude Ring vervangen zonder boren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• valpa
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 09:29
Mijn vraag
Ik heb een nieuw huis gekocht. Aan de deurpost hangt een kapotte (accu dood) en volledige verroeste Ring Doorbell 2nd Gen (uit 2020).

Ik wil een nieuwe ophangen, maar die moet wel op hetzelfde plaatje passen. Zonde om nieuwe gaten in de deurpost te schroeven namelijk.

Maar het is met al die nieuwe modellen een speurtocht welke er eigenlijk op dat oude plaatje passen. Hopelijk dat hier iemand het weet.

Externe verkopers op Bol verkopen de oude 2nd gen nog, maar ik vind 91 euro voor een zes jaar oud product wat te gortig. Dus liever niet.

Alle reacties

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21

Reptile209

- gers -

10 tegen 1 vallen de schroefgaten van een nieuwe wallmount op dezelfde plekken. Of je kan tenminste één van de twee hergebruiken, dan hoef je maar een gaatje extra te maken. Of gebruik dubbelzijdige tape ;).

Edit: is het een houten kozijn of kunststof? Bij hout zou ik er helemaal niet meer over nadenken. Gaatje(s) opvullen en nieuwe maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Reptile209 op 17-06-2026 09:14 ]

Zo scherp als een voetbal!

• valpa
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 09:29
Kunststof, dus liever niet nog meer gaten. Mijn voorkeur heeft plug and play. Of zijn de maten van de nieuwe platen exact hetzelfde?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 00:48
Zoals anderen al hebben gezegd, zeer wss pas de nieuwe mount op de oude schroefgaten... of gebruik tape, er worden heel veel mounts voor Ring verkocht die 'drill less' zijn.

Ik zie op Amazon bijvoorbeeld dit: https://www.amazon.com/Baaletc-No-Drill-Ring-Doorbell-Mount/dp/B0FPLRZSCM

Dat is een mount met degelijke 3M double sided adhesive en blijkbaar werkt de mount met alle versies wat zou kunnen betekenen dat een mount voor alle versies sowieso hetzelfde is.

Maar die nieuwe deurbel gaat er iig komen... kopen en dan bekijken of het past, hoe dan ook wil je een nieuwe en er zijn zat mogelijkheden om dat ding fatsoenlijk te monteren.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 17-06-2026 09:45 ]

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:15
valpa schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:18:
Kunststof, dus liever niet nog meer gaten. Mijn voorkeur heeft plug and play. Of zijn de maten van de nieuwe platen exact hetzelfde?
Als je de garantie wil dat het past, moet je exact hetzelfde model nemen.

Als je niet wil investeren in een oud model, dan zal je voor lief moeten nemen dat er mogelijk een gat bijgemaakt moet worden.

Spel en typfouten voorbehouden

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 14:42

mjl

Ugh

Bestel het model dat je aan staat, kijk voorzichtig of het past en zo niet mag je het terugsturen :)

-------

• Herman55
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 15:37
Ik denk dat je zult moeten kiezen:
Ga voor voeding via een verwisselbare, oplaadbade batterij en meer naar de Videodeurbel Plus op batterij (2de generatie).
Pagina: 1