Coolblue Energie-klant gebruikt Bosch- of…

Pagina: 1
Acties:

  • b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Artikel: nieuws: Coolblue Energie-klant gebruikt Bosch- of Siemens-vaatwasser 's midda...
Auteur: @Imre Himmelbauer

"Coolblue Energie-klant gebruikt Bosch- of Siemens-vaatwasser 's middags gratis" wekt de indruk dat er 1 klant is die het voor elkaar heeft gekregen dit te doen.

Een betere titel zou zijn "Klanten Coolblue Energy met Bosch of Siemens-vaatwasser mogen deze 's middags gratis gebruiken' of dergelijke, hoewel ik niet helemaal zeker ben hoe je dat dan moet schrijven middels de beperking van (uit het hoofd) 80 karakters.

In elk geval vind ik persoonlijk de titel zoals hij nu is zeer verwarrend en niet de lading dekkend.

  • Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Coolblue Energie-klant gebruikt Bosch- of Siemens-vaatwasser 's middags gratis
Betaalt Coolblue de energiebelasting?

  • Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-06 21:05

Imre Himmelbauer

Redacteur
@b12e Je hebt gelijk. Ik heb hem aangepast.

@Olaf van der Spek Ja, je betaalt alleen het water zelf, aldus Coolblue. :)

  • FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Imre Himmelbauer schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:55:
@b12e Je hebt gelijk. Ik heb hem aangepast.

@Olaf van der Spek Ja, je betaalt alleen het water zelf, aldus Coolblue. :)
En water is gratis? Ik vind het misleidende reclame van Coolblue en ben een beetje verbaasd dat Tweakers dat zo overneemt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires


  • Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:59:
[...]

En water is gratis? Ik vind het misleidende reclame van Coolblue en ben een beetje verbaasd dat Tweakers dat zo overneemt.
Het water voor een wasbeurt kost 1 a 2 ct, dat zijn de kosten niet toch?

  • FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Olaf van der Spek schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:04:
[...]

Het water voor een wasbeurt kost 1 a 2 ct, dat zijn de kosten niet toch?
Klopt helemaal. Tegelijkertijd is alles meer dan 0 cent niet gratis. Coolblue rekent bij gratis verzenden toch ook niet 2 cent?

Good taste is for people who can’t afford sapphires


  • Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:42:
[...]

Klopt helemaal. Tegelijkertijd is alles meer dan 0 cent niet gratis. Coolblue rekent bij gratis verzenden toch ook niet 2 cent?
Klopt, en waarschijnlijk is het wasmiddel ook niet gratis. In- en uitruimen komen ze ook niet voor je doen.

  • FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Olaf van der Spek schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:44:
[...]

Klopt, en waarschijnlijk is het wasmiddel ook niet gratis. In- en uitruimen komen ze ook niet voor je doen.
We zijn het eens, vaatwassen is niet gratis in deze actie van Coolblue. De elektriciteit is gratis. Het water niet. Het vaatwasmiddel niet. Dat is wat het is. Dat het zo wel wordt opgeschreven is marketing en misleidend. Tweakers nieuwsberichten zijn daar volgens mij niet voor bedoeld.

Good taste is for people who can’t afford sapphires


  • b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Intussen is de kop aangepast naar "gratis draaien", en dat doet het wel. Gewoon zorgen dat het water is afgesloten en je geen vaatwasmiddel er in doet.

Het resultaat zal wel niet 'schone vaat' zijn, maar gratis draaien kan de machine wel.

Case closed.

  • FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

b12e schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:41:
Intussen is de kop aangepast naar "gratis draaien", en dat doet het wel. Gewoon zorgen dat het water is afgesloten en je geen vaatwasmiddel er in doet.

Het resultaat zal wel niet 'schone vaat' zijn, maar gratis draaien kan de machine wel.

Case closed.
Raar dat dit dan een duimpje krijgt van @Imre Himmelbauer , ik vind dit journalistiek echt helemaal knudde. Gratis is echt een ontzettend binair begrip. Daar verandert draaien toevoegen helemaal niets aan. Een vaatwasser zonder actieve watertoevoer start overigens niet.

Stroom kost 6 cent vandaag voor een programma, aldus de comments op de FP. Water 2 cent. Een blokje 6 cent. Samen 14. Maar de 6 cent van Coolblue maakt het gratis. Top zeg, de prijs vermindert nog niet eens met de helft, en het is gratis!

Klakkeloos reclame overnemen is echt geen goed idee. Dit is marketing als nieuws gebracht. En Tweakers gaat er met boter en suiker in.

[ Voor 23% gewijzigd door FirePuma142 op 17-06-2026 21:07 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1