Ik heb sinds kort een LG warmtepompboiler. (wh27s) welke is aangesloten op de koudwater invoer van een Nefit Topline uit 2013.
Doel is dat mocht de WPB leeg zijn de CV ketel het over neemt, en mocht je bijvoorbeeld ooit de WPB uit willen zetten om in de winter bij gebrek aan zon de CV het volledig over neemt.
De WPB staat op 58 graden, idee was de CV op 55 graden in te stellen zodat die in principe nooit hoeft bij te stoken omdat de ingestelde temperatuur al bereikt is. Wat ik alleen zie is dat de Nefit CV ketel zodra er warm water gepakt wordt begint te stoken tot het warm water volgens de display 65 of zelfs 70 graden wordt.
Als ik als test de CV ketel op 45 graden zet gaat de CV ketel alsnog verwarmen tot een graad of 60. Bij de Nefit ketel is de SWW ingesteld op "eco" zodat de mini-boiler die in de CV ketel zit niet constant gestookt wordt. Nu snap ik niet helemaal waar het gedrag vandaan komt dat de ketel gaat stoken ondanks dat de ingesteld temperatuur van SWW wel bereikt wordt.
Is er hier iemand die weet of dit gedrag normaal is? En valt dit eventueel nog aan te passen?
Op zich is het gasverbruik nu op een "normale" dag, waar we eigenlijk alleen SWW nodig hebben en niet stoken/verwarmen voor het huis, nu 80% verminderd dus de WPB heeft zeker nut, maar ik zou graag willen snappen waarom die ketel SWW blijft verwarmen terwijl dit eigenlijk niet nodig zou moeten zijn in mijn ogen.
Doel is dat mocht de WPB leeg zijn de CV ketel het over neemt, en mocht je bijvoorbeeld ooit de WPB uit willen zetten om in de winter bij gebrek aan zon de CV het volledig over neemt.
De WPB staat op 58 graden, idee was de CV op 55 graden in te stellen zodat die in principe nooit hoeft bij te stoken omdat de ingestelde temperatuur al bereikt is. Wat ik alleen zie is dat de Nefit CV ketel zodra er warm water gepakt wordt begint te stoken tot het warm water volgens de display 65 of zelfs 70 graden wordt.
Als ik als test de CV ketel op 45 graden zet gaat de CV ketel alsnog verwarmen tot een graad of 60. Bij de Nefit ketel is de SWW ingesteld op "eco" zodat de mini-boiler die in de CV ketel zit niet constant gestookt wordt. Nu snap ik niet helemaal waar het gedrag vandaan komt dat de ketel gaat stoken ondanks dat de ingesteld temperatuur van SWW wel bereikt wordt.
Is er hier iemand die weet of dit gedrag normaal is? En valt dit eventueel nog aan te passen?
Op zich is het gasverbruik nu op een "normale" dag, waar we eigenlijk alleen SWW nodig hebben en niet stoken/verwarmen voor het huis, nu 80% verminderd dus de WPB heeft zeker nut, maar ik zou graag willen snappen waarom die ketel SWW blijft verwarmen terwijl dit eigenlijk niet nodig zou moeten zijn in mijn ogen.