Goedenavond allemaal,
Ik heb 3 jaar geleden 10 stuks 400wp zonnepanelen laten plaatsen. Mijn aansluiting is 1 fase 35A.
Deze staan in verbinding met een Growatt min 3600 TL-X omvormer. Deze heeft volgens de fabrikant 15,6A output. De bekabeling die gebruikt is = 3x2.5 mm2
Volgens de voorschriften van de fabrikant dient er een 20A 300mA aardlekautomaat geplaatst te worden. Ook word er 4 mm2 bekabeling aangeraden.
Nu blijkt dat de zonnepanelen installateur er een aardlekautomaat 25A 0,03mA geplaatst heeft. (Dit is natuurlijk te veel en gevaarlijk omdat de bekabeling 2,5 mm2 is)
Sta ik in mijn recht als ik eis dat de zonnepanelen installateur deze alsnog voor de 20A 300mA vervangt? Ik neem aan dat hij een veilige installatie dient achter te laten.
Ik heb 3 jaar geleden 10 stuks 400wp zonnepanelen laten plaatsen. Mijn aansluiting is 1 fase 35A.
Deze staan in verbinding met een Growatt min 3600 TL-X omvormer. Deze heeft volgens de fabrikant 15,6A output. De bekabeling die gebruikt is = 3x2.5 mm2
Volgens de voorschriften van de fabrikant dient er een 20A 300mA aardlekautomaat geplaatst te worden. Ook word er 4 mm2 bekabeling aangeraden.
Nu blijkt dat de zonnepanelen installateur er een aardlekautomaat 25A 0,03mA geplaatst heeft. (Dit is natuurlijk te veel en gevaarlijk omdat de bekabeling 2,5 mm2 is)
Sta ik in mijn recht als ik eis dat de zonnepanelen installateur deze alsnog voor de 20A 300mA vervangt? Ik neem aan dat hij een veilige installatie dient achter te laten.